Nylig innhold av Treespider

1. Treespider

Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Oh well...da har min 807 tatt kvelden. Ingen lyd ut uansett hva jeg gjør. Lignende problemer observert på andre 807, og på 3007 og 5007. Etter ca.2 år tar HDMI kortet kvelden, visstnok et kjent problem for Onkyo på disse modellene. Irriterende når garantien er ute... Spørsmålet er om det er noen...
  2. Treespider

Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Jeg har også "fikset" litt på volumnivåene, og jeg pleier å sette opp volumet på bakhøytalerne når jeg ser film. Tror ikke det er noe uvanlig i det, er jo ikke snakk om enorme forskjeller. Skjønner ikke helt det der med å komme ut av rommet, bråker du så fælt på sokkelesten, da ? Gikk bare og...
  3. Treespider

Gå til Setup => Speaker Setup => Level Calibration og øk/minsk volumforholdene etter smak.
  4. Treespider

Det skyldes at receiveren rett og slett ikke har 8 ohms setting. Alt som er 6 ohm ELLER MER skal stå på 6 ohm. Samme sak på 807.
  5. Treespider

Prøvd å sette Monitor Out til HDMI ? Edit : ser at du antagelig mener at du har satt oppløsningen til Through ?
  6. Treespider

"Vask av flatskjerm"

Dette mener jeg er noe tull...MF brukes profesjonelt til rengjøring, rensing, polering og voksing av lakken på biler og på fotolinser. Tror ikke det hadde vært tilfelle hvis MF var ripedannende, nei. Men all MF er ikke av lik kvalitet, det er forskjell på en til 4,50 på Rimi og "merkekluter"...
  7. Treespider

Du må jo velge dette i Listening Mode Preset for DVD/BD. Altså, "Dolby TrueHD" settes til TrueHD, og "DTS-HD Master Audio" settes til Master Audio. Kan også hende du må velge riktig lydspor på BD-plata, hender det er mer enn ett spor på dem.
  8. Treespider

Problem vedr rengjøring av Plasmaskjerm-Problem løst !

Skjønner ikke dette med at microfiber skal lage riper på en skjerm..? Det er jo tross alt MF som er det store når det gjelder behandling av lakken på biler...all slags tørking, polering og voksing foregår med MF. En forutsetning er naturligvis at det er MF av god kvalitet, og at klutene er RENE.
  9. Treespider

HDMI Trøbbel på Onkyo 707

Du har definert hver enkelt av HDMI-inngangene korrekt i Setup når du testet dem ?
  10. Treespider

En full reboot av Get-boksen hjalp litt her, så nå har jeg null sync på receiveren og justerer kun på dekoderen.
  11. Treespider

Hos meg har det fungert utmerket, helt til forrige uke. Har problemer nå med å finne 'rett' innstilling for TV, særlig fordi det varierer fra kanal til kanal.
  12. Treespider

Panasonic 50" S10, G10 eller V10?

Ser ut til at enkelte Expert-butikker faktisk har 50V10 på lager...til den nette sum av 19999.. :roll:
  13. Treespider

Panasonic 50" S10, G10 eller V10?

Frakten kan vel bli dyr...disse store Tv'ene festes som regel på en pall. S10 er vel ikke like god som G10, og V10 er nok vanskelig å få tak i nå som den er gått ut av produksjon. Men får du tak i V10, kan den absolutt anbefales !
  14. Treespider

.........

Prøv å sette opp volumet på sub'en(e)..
  15. Treespider

Onkyo 707 og PSB Imagine T - Elendig lyd - Hva er galt...?

Vet at enkelte hadde det samme problemet med bi-amping av 807. På den ble problemet løst med en firmware-update. Tror ikke det er kommet noen update til 707 enda, imidlertid. Prøv å kjøre uten bi-amping og se om du da får "normal" lyd...