Nylig innhold av Toroluf

1. T

TV vs. projektor

Argumenter for å gå for PJ er bl.a: - bedre lyd med lydtransparent duk (center, fronter og sub kan plasseres bak lerretet, det kan du ikke med TV). - mer naturlig og ekte bilde med PJ enn TV...? - større bilde med PJ, men ikke veldig mye større i ditt tilfelle. Har du mulighet for å teste TVen...
  2. T

Prosjektor vs TV

Gode poeng ballis! For min del er film og serier i bat cave helt enestående. Til høsten skal jeg omsider få lagd meg min eget dedikerte kino. For å unngå konstant mørkt rom, skal jeg lage en løsning hvor jeg kan dra den svarte moltonen til side slik at veggene blir lysere og rommet mer trivelig...
  3. T

Karmann`s Hule

Tøft! Du er en rakker te å stå på!!! Synes kinoen din var komplett da jeg var på besøk, men du blir tydeligvis aldri fornøyd nok...!?[emoji6]
  4. T

Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Genialt! Du er jo en ordentlig Petter Smart!:)
  5. T

Da begynner det - Melsom kino

Enig! God service av AVShop det! Slikt blir lagt merke til!:)
  6. T

Akustikkbehandling av hjemmekino

Jeg har en plan om å bruke molton i himling og vegg. Ser du skriver thohaug at det ikke anbefales pga det demper for mye. Er det hele himlingen du mener, eller bare over lytteposisjonen? eller mener du veggene eller deler av veggene? Ok å bruke høyttalerstoff fra Biltema der du ikke anbefaler...
  7. T

Akustikkbehandling av hjemmekino

Takker thohaug for god forklaring på hvordan akustiske tiltak fungerer! Jeg skal huske på det du skriver når tiden er inne for akustiske tiltak i kinoen min;)
  8. T

Projektor demo

På AV Shop er det muligheter for projektordemo av ulike modeller. Gorm jobber der, han er av de i Norge med best peiling og erfaring innen projektorer. Ellers har vel Hi-Fi klubben og Soundgarden demorom, men varierer kanskje fra butikk til butikk...?
  9. T

Ventilasjonsrør og kanalvifte

Siden ingen andre skriver noe, så får jeg bidra:) Jeg har ingen erfaring med ventilasjon, men holder på å lese meg opp selv. Har fått med meg følgende tips i en annen tråd her på forumet, søk opp «Da begynner det - Melsom kino», der har Hunsbedt noen tips:)
  10. T

Glava 34 proff til absorberer?

Jeg har ikke lagd absorbenter selv enda. Personlig holder jeg en knapp på Rockwool mtp lyddemping ut fra hva jeg har hørt og lest. Men, Glava kan sikkert fungere. Er tilhenger av å bruke det man har:)
  11. T

Torolufs hjemmekino

Gode poeng lygren, enig! Vi har allerede to varmepumper fra før i hus, kona går neppe med på en tredje. Forumfolk må Gjerne komme med tips til rimelige og bra ventilasjonssystemer:)
  12. T

Torolufs hjemmekino

Supert lygren! Takker for gode innspill!:) Ang. gummiavkoblere: har du link til en type du vil anbefale? Samt U-boats? Jeg har forresten lydutstyr allerede, ikke in-Wall/vaffel høytt, men vanlige «kassehøyttalere», samt JVC X5000 PJ. Har en plan om å kjøpe lydtransparent duk:)
  13. T

Takker Hunsbedt! Ser det er utgått vare. Hvor mye ga du for den?
  14. T

Gjerne del link til viften din Hundbedt, jeg er også interessert i å kjøpe!;)
  15. T

Torolufs hjemmekino

Dupert! Takker cb_600! Denne linken skal finstuderes!:)