Nylig innhold av Tiger

1. Tiger

HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

Har hørt DT770. Tenk at du morpher DT770 og LCD-2, da har du sånn cirka TH-900 - med de beste attributter fra begge. Husk også at TH-600 slippes i Norge om noen uker. TH-600 er en nedskalert TH-900.
  2. Tiger

HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

Bass, punch, trykk og livaktig. 4 ord du sier du vil ha mer av. Det er vanskelig å beskrive lyd, og jeg har bl. a. LCD-2 (r1 og r2) og TH-900. Svært få som høres mer livaktig ut enn LCD-2 i mine ører, men da tolker jeg livaktig som "minst mulig kunstig lyd". Så, kanskje vi tolker livaktig...
  3. Tiger

Støyreduserende ørepropper

Mulig jeg misforstår her, men tolker deg dithen at du vil ha svært gode støydempende egenskaper og ikke nødvendigvis musikk. Følgende produkter er derfor verdt å sjekke ut (dette er ikke hifiprodukter): Honeywell QUIETPRO Intelligent Hearing Protection & Communication Systems De er aktive og...
  4. Tiger

Naim - Sagnomsust eller er dette gode saker?

Ja, ja. Da tok det 6 år fra jeg postet åpningsinnlegget til jeg kjøpte Naim stereokomponent: Naim NAC-N 172 XS. Sammen med Dynaudio 110A, så er jeg egentlig litt blown away over driven dette gir - selv i ei naken stue.
  5. Tiger

Det er ingen forskjell på forsterkere!

Gidder ikke. Jeg kan imidlertid linke til en bestemt bruker som har prøvd X ulike forsterkere. Hvorfor har vedkommende prøvd alt det der hvis alt høres likt ut, mon tro? ;) http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/St3ffaN Utdrag: Yamaha RX-V3067 Yamaha RX-V1900 Parasound HCA1200...
  6. Tiger

Hva er fobedrer? Er det det samme som forbedrer? Hvis ja, så ser du at (nesten) like ting ikke er de facto det samme. ;)
  7. Tiger

Sikkert bare fantasi som skiller en Pioneer VSX-919 og en Abrahamsen V2.0 med andre ord.
  8. Tiger

Det er ingen forskjell på projektorer heller. For en dustete tråd.
  9. Tiger

720p fra Apple tv støttes ikke av pionerer plasma

Tull. Sett aTV til "auto".
  10. Tiger

Lyddempende bilder fra Sumopix - tett duk

Sumopix sier de bruker 2cm tykk absorbent. Hm. Det betyr at den da effektivt demper ca. 4.3kHz - hvis de 4.3kHz klarer å komme forbi den tette duken på fremsiden.
  11. Tiger

Lyddempende bilder fra Sumopix - tett duk

Høyfrekvente lydbølger vil reflektere på den overflaten og dermed vil bildet ikke ha noen effekt på de frekvensene. For lavere frekvenser; de går gjennom - men med såpass tynt bilde / dempemateriale - vil jeg anta effekten er next to nothing.
  12. Tiger

Et ambisiøst prosjekt

Det er nettopp her man failer. Design omhandler ikke kun design - men også funksjon. Ikke gi opp, men let en god del etter løsninger - så vil funksjon også komme ut av form. DA har du et godt design. :) Hvis du ikke gjør dette, så lever du ikke etter trådens tittel; et ambisiøst prosjekt. ;) Og...
  13. Tiger

HBO nordic, 79 kronor/månad

HBO fremstår som nonchalante på flere plan: - arrogant i forhold til kutyme på bindingstid / prøvetid - klarer ikke overholde initiell lanseringsdato/-måned - klarer ikke opplyse om når de skal lanseres - annet enn "snart" Og med en slik track record så forventer de at folk betaler blindt kun...
  14. Tiger

Mac mini og hdmi lyd?

Og hvis du slår av ARC, så hva skjer da?
  15. Tiger

Mac mini og hdmi lyd?

1. MacMini 2011? 2. Hvilket OS? 3. Du har ikke noe tilkoplet den kombinerte analoge/digitale 3.5mm lydutgangen bak samtidig som du har koblet til HDMI? 4. Sett lydutgangen til 48kHz i Midi Blås gjennom denne: https://discussions.apple.com/thread/3267201?start=0&tstart=0