Nylig innhold av TheHead

1. T

Hvite pixler ved avspilling av 4k HDR fra HTPC til TV

Det løste seg - reinstallerte alt og kjørte VLC med hardware akselerasjon slått av, så var pixlene borte! Men det er fortsatt litt lag i bildet om det er mye detaljer som beveger seg, så det kan være at jeg må ha en litt kraftig GPU for å løse det problemet..så jeg får teste litt videre :)
  2. T

Hvite pixler ved avspilling av 4k HDR fra HTPC til TV

Har oppgradert TVen til en 4k fra Samsung, og måtte da også bygge meg en ny HTPC (som jeg også etterhvert skal bruke til spill). Jeg opplever nå irriterende hvite pixler på TVen når jeg streamer 4k fra HTPC. Det er ikke kabler eller TV, pauser jeg videoen så pauser jeg pixlene også. Virker...
  3. T

Rom i rom løsning med lav takhøyde..?

Takk for gode svar! For å avklare rundt takbjelkene, så går de over kortenden av rommet. Totalt spenn mellom de nye innerveggene i rom-i-rom løsningen vil da være ca 3,30 Hva tror dere vil gi best demping i etasjeskillet av: 20 cm Rockwool i mellom de eksisterende takbjelkene og så...
  4. T

Rom i rom løsning med lav takhøyde..?

Jeg har akkurat startet på et hjemmekinoprosjekt, og har et rom i kjelleren hvor jeg nå har strippet ned alt og begynt fra scratch :) Status pr i dag: Gulv er avrettet med flytemasse Har renset mellom takbjelkene og skrudd gips mellom opp mot undertaket/gulvet i første etasje, samt fuget...