Nylig innhold av terion

1. terion

DIY trigger av Vincent SP-331

Vel, skal jeg styre den siden, så tror jeg at jeg må ha noe kraftigere, startspenninga på forsterkeren er ganske høy. Den drepte en sånn 1000w fjernkontroll-støpsel-greie. Peaker vel over 1500w når den drar igang mener jeg å huske. Noen komponenter på et verobrett er jo ikke akkurat ran det...
  2. terion

Ja, hm, det er noen kilometer rundt det stuebordet.. Samt en tung tung sofa å komme opp av, nok til at det blir et tiltak når en glemmer det - som er omtrent hver gang det. :p
  3. terion

Jeg lurer på om det er noe god ide å bytte ut AV/PÅ knappen i front av min Vincent SP-331 med et rele som trigges fra 12V trigger'n fra receiveren? Er nå så lei av å glemme å slå av denne forsterkeren hele tiden :p Værre er det vel egentlig at jeg glemmer å slå den på, også blir det til at jeg...
  4. terion

Yamaha RX-V2065 - Offisiell tråd

Når receiveren er av, alt egentlig er av, så har jo XTZ subwoofer'n automatisk av-funksjon. Men bare kort tid etter så skru den seg på igjen, det er noe som stadig sender signal til XTZ så den skrur seg på, selv om alt er helt av..
  5. terion

Det kan jeg nesten ikke si, for det kan ikke alle få. Rett og slett, hehe :p Endte opp med denne 2065 igår, og betalte halv pris for den av villedende markedspris, da med pengene jeg fikk for min gamle Pioneer lagt i. Var ikke noe å lure på da. Må legge til at Paradigm frontene mine var litt...
  6. terion

Noen som har denne forsterkeren på store, tunge fronthøytalere? Har et sett Paradigm 9seMK3, (Monitor 9), vurderer sterkt denne forsterkeren. Det hjelper jo også på at jeg kan få den til ~7500,-
  7. terion

Fjernstyrt av/på Vincent SP-331.

Ya, har en SP331 og vil gjerne slippe å rote meg frem i benken foran for å skru denne på hver gang jeg trenger stereo, og det er jo ikke så sjelden man vil ha. Noe metode jeg kan få skrudd denne trygt av og på uten å måtte finne veien bak glassdørene hver gang? Noe fjernkontroll +230v bryter...
  8. terion

Anbefalt forforsterker til Vincent SP-331.

NewClassicen er igrunn ganske det jeg ser etter, en veldig god kandidat. Dvs, den er foreløpig den eneste kandidaten. Hehe. Må overveie løsningene nøye, da jeg har driti meg ut for mye i det siste på kjøp av "feil" vare for min smak/bruk. :p Må føye til at første gang jeg hørte lyden til...
  9. terion

Anbefalt forforsterker til Vincent SP-331.

Jeg er ute etter en forforsterker til min Vincent SP-331, har en Pioneer 7 kanals forsterker jeg bruker når jeg ser film, men kunne tenke meg en billig men god forforsterker til å styre Vincent'n når jeg vil bare bruke stereo, gjerne brukt. Hva bør jeg se etter? Er det noen forforsterkere som...
  10. terion

Vincent SP-331 bare blinker.

Det går bra, hehe. Jeg ble lurt av den samme :P
  11. terion

Ok. Takker for svar så langt!
  12. terion

Får ta å sjekke opp litt, se om jeg klarer å finne noe servicemanual på den eller noe. Han jeg kjøpte den av skulle dekke evt reperasjon av den så. Men, er det normalt at begge reléene ikke vil slå inn da? Mulig om det er styrestrøm, vel. Hm. Den står iallefall bare å blinker.. Noe irriterende...
  13. terion

Begge rørene gløder opp og lyser godt og varmt bare noen sekunder etter jeg har skrudd på knappen, men likevel står den bare å blinker. Som om den ikke får med seg at rørene er klare..? Evt at de er dårlige.. Selv har jeg litt kjennskap til elektronikk, mest lodding, og jeg syntes ikke det er...
  14. terion

Nå har jeg sitti og sett på at den blinker kanskje i 5-6 minutter. Det er vel ikke helt normalt? Kjøpte den brukt, så har ingen manual, nei..
  15. terion

Fikk tak i en Vincent SP-331 og når jeg har koplet alt til, og skrur den på, så står den bare og blinker. Ingenting mer skjer etter det. Er det da noe galt me'n? Hva kan jeg gjøre..