Nylig innhold av Tenfjord

1. Tenfjord

Tips til kontorprojektor til ca. 5000?

Jeg fant frem til et alternativ her: Epson Projektor EB-X6 Er denne noe å satse på?
  2. Tenfjord

Tips til kontorprojektor til ca. 5000?

Hei! Er på leting etter en projektor som skal brukes for det meste i kontor sammenheng, altså Powerpoint og det som er. Denne skal koste ca. 5000 kr, være lett å ta med seg (ikke mer enn ca. 2.5 kg helst), samt være lyssterk nok til å brukes i lyse lokaler. Hvor mange ANSI Lumens trengs det til...
  3. Tenfjord

Hvorfor SPDIF-input på grafikkort når det kun er DVI-utganger?

Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en flunkende ny PC, bestående blant annet av skjermkortet ASUS GTX285 og et ASUS P6T Deluxe hovedkort. Internt på hovedkortet så har jeg muligheten for å koble på en ekstra SPDIF enhet, og siden jeg grafikkortet hadde SPDIF-inngang, så kjøpte jeg en intern...
  4. Tenfjord

Sub spiller ikke ved bruk av audio-input (Pioneer LX51)

Heisann. Jeg har en Pioneer VSX-LX51 receiver, og har koblet opp laptopen min ved hjelp av en minijack til 2xRCA på inputen på fremsiden av receiveren. Den spiller av uten problemer, men jeg har problem med at det er kun fronthøgtalerene gir lyd fra seg ved avspilling. Suben får altså tydligvis...
  5. Tenfjord

LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786!

Jeg har nå hatt denne TVen i en ukes tid. Jeg har ikke fått testet den skikkelig enda, pga. mangel av blu-ray-spiller (som kom i dag), men det er en ting jeg har merket meg. Med engang du skrur på TVen så kommer det en liten kvine-lyd fra strøminntaket på baksiden. Du hører det ikke om det er...
  6. Tenfjord

LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786!

lygren: Ettersom du har testet denne TVen litt, hva kan du si om visningsvinkelen? Har du noen konkrete tall for i hvor stor vinkel du kan sitte fra senter av TVen, før du ser nevneverdige forandringer på bildet?
  7. Tenfjord

Forslag til receiver med JBL ES høytalere?

Jeg skal flytte inn i ny leilighet i morgen, så da blir det også innkjøp av nye høytalere. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for JBL ES90 høytalerpakken på Soundgarden. Spørsmålet er hvilken forsterker jeg skal gå for. Det har jo blitt sagt at Harman/Kardon (AVR355) er en god...
  8. Tenfjord

Hvor kan jeg finne denne TV-benken (bilde)?

Ah, takker for hjelpen. Noen som vet hvor bred den midterste "hyllen" er på denne? I tilfelle jeg skulle komme over noen som selger. Er med tanke på senterhøytaler. Men da siden denne da er utgått, er det noen som vet om noe som ligner?
  9. Tenfjord

Hvor kan jeg finne denne TV-benken (bilde)?

Heisann. Er det noen som vet hvor jeg kan finne en lignende TV-benk som på bildet jeg har linket til? http://trondbt.com/img/leilighet/IMG_8033.JPG
  10. Tenfjord

Forskjellen mellom alle Samsung-modeller?

Heisann! Jeg skal flytte til ny leilighet i Trondheim om 3 uker, og er i den sammenheng på leting etter en ny TV. Jeg har sett meg ut Samsung som en meget aktuell produsent, men sliter litt med å finne forskjellen mellom alle tilgjengelige modellene. Jeg hadde tenkt meg en 46". Så jeg lurer på...
  11. Tenfjord

BenQ PE7800 - Bildet dette ut

Heisann. Jeg har siden august 2004 vært eiger av en BenQ PE7800 projektor, og den har hele denne tiden fungert slik den skal. Slik ser koblingen ut: DVD-spiller og Xbox 360 - komponent til forsterker Forsterker - BNC TV - kompositt Forsterker monitor - S-video Det var i går at jeg først...
  12. Tenfjord

Sliter med mørkt bilde på BenQ PE7800

Heisann. Sommeren 2004 så kjøpte jeg meg en BenQ PE7800 til min hjemmekino, og har brukt denne til filmvisning for det meste. Av og til litt TV-titting, men ikke noe særlig. Lampen har gått ca. 1000 timer. I det siste så har jeg prøvd å koble til laptop, og kjøpt meg en Xbox 360 som er koblet...
  13. Tenfjord

Denne PC'en god nok til HTPC?

Heisann. Har veldig lyst å investere i en HTPC nå om dagen. Skal bruke denne til å spille av DVD-filmer som ligger lagret på harddisken, koble kabel-TV inn via et TV-kort, streame musikk og slikt. Blir nok lite/ingen spilling. Blir vel å bruke filters som FFDSHOW (var det riktig navn?), og har...
  14. Tenfjord

Får ikke til HDTV fra Xbox360 til BenQ PE7800

Jepp, da fikk jeg det til å fungere. Måtte rett og slett bruke BNC overgangen.