Nylig innhold av teddytusen

1. teddytusen

«Allround»-projektor mellom 12-20k.

Vel, jeg er relativt fornøyd med W1300, så da ser dere hvor lista ligger. Tanken var å gå opp littegran på kvalitet og det sitter litt langt inne å gå for 1080p igjen selv om kandidatene ikke er ekte 4k.
  2. teddytusen

«Allround»-projektor mellom 12-20k.

Er ute i omtrent samme ærend som jakv, men fant det fornuftig å spørre i egen tråd da våre preferanser/pris skiller litt. Er ute etter en projektor som kan litt av alt, men viktigst er hvordan den oppfører seg på sport og film. Kinoen (som har full lyskontroll og mørke vegger) blir mest brukt av...
  3. teddytusen

Status AVforum V2

Google-søk med treff på avforum ender opp i en "404 not found".
  4. teddytusen

teddytusen`s sfære.

Nvrmind.
  5. teddytusen

Flere som liker øl?

Hjemmelaget IPA i glasset. Fridag i morgen, og syns det er fortjent med ei kald ei etter jobb og så 3 timer jobb i garasjen. Den så ut som et helvete, men det begynner å nærme seg "ordnung". Laga meg ekstra benkeplass slik at det er lettere å få gjort ting (feks høyttalerbygging). ;) Begynte på...
  6. teddytusen

Status AVforum V2

Andre gangen jeg gikk inn på avforum kom forsiden med en gang... Ikke helt til å bli klok på dette.
  7. teddytusen

Status AVforum V2

Tømte først loggen. Like tregt. Så kjørte jeg CCleaner. Like tregt. NB: Det er kun når jeg går til nettstedet det er tregt. Navigering går fint. Problemet for forumet i seg selv, er at mange vil nok anta at det ikke er oppe å kjører og gå andre steder.
  8. teddytusen

Status AVforum V2

Hmmm... To ganger nå ( en på mobil og en på pc) ser jeg det har kommet et nytt innlegg i en tråd, men når jeg trykker meg inn så er det ikke der likevel. Først når jeg refresher dukker det opp. Merkelig.
  9. teddytusen

Ny Subwoofer

Open Baffle krever enormt med membranareal og slaglenge om du skal kunne nærme deg "sub-frekvenser" på noenlunde nivå. I tillegg krever de litt plass/luft rundt seg så plassbesparende er de heller ikke. Hva er det Stig Erik Tangen kjører nå..? 16stk 21" i H-baffel? Tror jeg ville testet noe...
  10. teddytusen

Ny Subwoofer

Hva legger du i "åpen kasse"?
  11. teddytusen

Flere som liker øl?

Aldri tenkt på iTunes festival før du nevnte det Rotja. Kikka innom for første gang før i dag. Sjekket bare noen snutter, men virker som om kvaliteten er grei. :) Har ikke sjekka værvarselet for morgendagen, men vi har hatt noen merkelige dager her i alle fall. Tempen bikket 20 grader i går...
  12. teddytusen

Ny Subwoofer

http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1509762-first-diy-dual-dayton-rss460ho-18-flat-pack-build.html Edit: om du går for iNuke DSP-serien, så gå for iNuke 6000. Den koster kun 400,- mer enn iNuke 3000.
  13. teddytusen

Ny Subwoofer

OM du går for 2 stk Dayton og en iNuke så trenger du høyttalerkabler og signalkabler. Vel og merke om det er en DSP-utgave av iNuke. Alternativt så kan du velge hvilken PA-forsterker du vil (trenger krefter her) og bruke feks en miniDsp 2x4. Siste alternativ er altså en plateforsterker med...
  14. teddytusen

Er det nettsider som selger diy sub/høyttaler-kit med tegninger av kasse?

Spørsmålet mitt gikk ut på om høyttalerne skal kunne spille ned mot feks 30hz alene, eller om det er greit at de deles høyere. Om du skal bruke sub så anbefaler jeg det samme som einis. Du nevner sub i første innlegg, men det er fremdeles uklart om du er ute etter både fronter og sub her. Er...
  15. teddytusen

Er det nettsider som selger diy sub/høyttaler-kit med tegninger av kasse?

Budsjett? Hvor store får de lov å være? Både fronter og sub? Skal frontene være full range, eller skal de uansett deles høyt mot sub?