Nylig innhold av sven.o

1. S

Klipsch RF7-2 - Revnet Membranoppheng

Ser de her har klipsch elementer https://www.elutstyr.no/catalogsearch/result/index/?p=2&q=Klipsch , men ser ikke RF7:-(. Går vel uansett an å spørre! Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  2. S

Pinell supersound II

Ta av foli’en på displayet[emoji23] Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  3. S

Focal Aria 906

Flotte høyttalere! Er jo relativt lett drevne med 89,5 på 1w, så det bør jo gå bra. Har hørt Sopra 2 for noen mnd siden, maken til luftig og stort lyd bilde har jeg jeg ikke hørt før.(var i et stort rom med åpen himling, det gjør vel sitt med overnevnte kvaliteter) Sent from my iPhone using...
  4. S

Klipsch RP160m + RP440C - Hvilken forsterker?

Marantz PM 17 er vel en stereo forsterker! Da får du ikke brukt senteren. Du må jo selvfølgelig ha en surround forsterker for å få med senter høyttaleren. Marantz og Yamaha er gode valg på rimelige surround forsterkere. Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  5. S

Arendal Sound : Offisiell Tråd

Vil la den nye sub2 spille litt til før jeg måler, jæ...vlig uhåndterlige å flytte på, så blir ikke veldig mange posisjoner jeg prøver... Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  6. S

Litt teori rundt temaet https://www.harman.com/sites/default/files/multsubs_0.pdf Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  7. S

Låter foresten tight og fint som jeg kan høre.... Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  8. S

Har kjøpt en AS sub2 til, en står i midt foran og en står midt bak, begge med noen få cm fra vegg. Er det noen som har prøvd en slik oppsetting og målt på hvordan dette ser ut? Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  9. S

MINIDSP 2x4hd og LFE

Når jeg kjører musikk så streamer jeg musikk fra Pioneer EA70-N direkte på Yamaha A-S3000, da er ikke sub med da den(kun) er tilkoplet Marantz SR7011 Surround forsterker. På Film driver A-S3000 frontene ved tilkopling av HT inngang, da får jeg selvfølgelig AS2 sub med. Kan selvfølgelig høre...
  10. S

Torolufs hjemmekino

Er nok viktig å gjøre noen tiltak på bakvegg når du kommer så langt bak med kinosofa’en. Projektoren kommer vel også til å komme rett over hode, dermed støy fra den, kjøp støysvak projektor, eller bygg den inn(Yttervegg bak sofa?) mvh Sven O Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  11. S

MINIDSP 2x4hd og LFE

Har også prøvd å finne en måte å få brukt sub’en(e) både i stereo(ht inngang på integrert forsterker) samt surround, har også tenkt på 2x4 HD. Fint om noen kan kommentere..... Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  12. S

ingen lyd fra subwoofer

Tja,på onkyo så er det vel accuEq som er kalibrerings programmet, og denon har Audyssey, men er jo ikke farlig å prøve.... Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  13. S

ingen lyd fra subwoofer

Tja, spør her på forumet om det er noen i nærheten som har en mikrofon du kan låne, eller høre på Hifiklubben om de har en du kan låne/kjøpe...Har du en anen forsterker med utgang du kan teste sub på? Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  14. S

ingen lyd fra subwoofer

Kjørt kalibrering oppsettet med mikrofon? Sent from my iPhone using New Forum mobile app
  15. S

ingen lyd fra subwoofer

Er det stereo signal (musikk) du prøver? Hvis receiver da står på direct(tror jeg det heter) så vil den vel kun spille med front høyttalerene. Stereo har vel også sitt oppsett i setup’en(?) Sent from my iPhone using New Forum mobile app