Nylig innhold av stylar

1. stylar

Forsterker er død. Phase Control lyset på frontpanelet blinker

Takk for tips. Har sendt mail til Pioneers serviceverksted i Oslo. Forsterkeren er 8 år gammel, så det er nok ikke noe garanti igjen her...
  2. stylar

Nei, fungerte ikke det heller. Reset-menyen kommer opp, men forsterkeren slår seg av like fort igjen. Rekker knapt å se valgene i menyen før den skrur seg av.
  3. stylar

Ja, den er fremdeles like død med kun strøm kabel tilkoblet. Den skrur seg fremdeles av med en gang og Phase Control lyser blinker. Lurer på å ta av topp lokket og støvsuge forsiktig. Kan støv innvendig være årsaken?
  4. stylar

Hei. Min Pioneer SC-LX90 forsterker er død. Phase Control lyset på fronpanelet blinker. Prøver jeg å skru forsterkeren på, så skrur den seg av med en gang. Er det noen som har vært borti noe liknende? Hva koster en reparasjon av noe slikt? (sånn ca).
  5. stylar

Bruktpris på Pioneer SC-LX90 "Susano"

Hei. Er det noen som har en formening om hva en Pioneer SC-LX90 "Susano" er verdt idag? Har sett på eBay at det ligger en ute til ca 25000,-
  6. stylar

Enkelt & greit: største og beste TV til Max 40.000,-???

Jeg synes vanlige tv-sendinger er helt ok i 16:9. Med denne tv`n blir det da sorte felter på begge sider med 16:9. Skal legge til at jeg bruker en Crystalio videoprosessor. Har satt den til å kjøre 1920x1080, også på vanlige sendinger. Det fungerer greit, men hverken tv`n eller Crystalioen er...
  7. stylar

Enkelt & greit: største og beste TV til Max 40.000,-???

Hei. For en uke siden fikk jeg Philips 58PFL9956T Cinema 21:9 LED-TV - 58" i hus. Ser du mye på film, så er den knallbra. Slipper sorte felter over/under bildet. :mrgreen: Se denne testen hos DinSide. Anbefales å skaffe seg en Blu-ray spiller som kan flytte tekst.
  8. stylar

Noen med tips og erfaringer med cd veksler.

Hei. jeg har en Sony CDP-CX450 med plass til 400 cd`r, og er meget fornøyd med den. den kostet 4000,- når jeg kjøpte den, men det er noen år siden. Jeg har fyllt opp min med ca 200 cd`er. De cd`er som har cd-text på platene, så kommer artist og sangtitler automatisk opp i displayet. På cd`er som...
  9. stylar

Dalis Entusiaster

Med hunnkjønn i heimen er det vanskelig å slippe unna pyntegjenstander, så det må jeg nok holde ut. :wink: Litt mer slitsom er katta vår som på død å liv skal hoppe opp på senter/ forsterker i ett kjør. Nå er han 60-70 cm lang og veier 6,8 kg, så han kan fort lage riper hvis klørne er...
  10. stylar

Dalis Entusiaster

Ja, jeg er meget fornøyd. All lyd føler mye mer "levende" ut enn noen sinne! :mrgreen: :mrgreen:
  11. stylar

Dalis Entusiaster

Typen til tanta mi er snekker. Jeg lurer på å få han til å lage en stereobenk etter mål, slik at jeg kan få flyttet LX90`n ned. Da blir det plass til senter i midt under tv`n. ;-)
  12. stylar

Dalis Entusiaster

Endelig ferdig!! Hei alle sammen! Endelig har jeg fått kjørt ny romkorreksjon med nytt Dali oppsett. Har også byttet høytalerledning på front og senter. Det ble Kimber 8TC. Første gangen jeg satte på etter å ha kjøpt Dali Mentor Vokal, var det nesten så jeg trodde at personene på tv kom inn i...
  13. stylar

Hva klarer Yamaha Z11, Pioneer SC-LX 90 og Denon AVC-A1HD å drive?

Har du vurdert effekttrinn fra Rotel? Har hatt RMD-1095 før(5x200 Watt), og den sparket bra fra seg. :) Rotel er noe billigere (så lenge man kjøper nytt), men de er klasse D. RMB-1575 koster 18.995,-.:wink:
  14. stylar

Pioneer Susano klubben

Yes, har kjøpt Mentor 6 Le for en uke siden. :mrgreen: På grunn av oppussing av stua har jeg ikke fått kjørt en ny romkorreksjon ennå. Nå er stua nesten tom for møbler, så det blir for mye ekko i rommet. Bruker fremdeles romkorreksjonsinnstillingene fra de gamle Audio Pro Avantak Nine ennå på...
  15. stylar

Pioneer Susano klubben

Desverre så har jeg bare ett hjørne, så hvis jeg skal gjøre dette så må høyre front litt lenger ut i rommet, så en sub til kan stå i mellom. Det er blant annet størrelsen til Sunfire som gjør de veldig fristende + at det er vel ikke noen type sub som er så små og samtidig flytter så mye luft...