Nylig innhold av striky

1. striky

Striky bygger hjemmekino

Det har gått unna et par uker nå, men fremover vil det nok begrense seg til det lommeboka tillater fra måned til måned. Senterhøyttaler er kjøpt, front er på vei i posten. Dernest blir det en liten spareperiode før subbene kommer på plass. Og så tar jeg det steg for steg videre. Når det gjelder...
  2. striky

Striky bygger hjemmekino

Disse skal limes direkte til gipshimlingen med skikkelig lim.
  3. striky

Striky bygger hjemmekino

Pakke ankommet fra Norsk Akustikksenter, absorbenter til himling i front av rommet.
  4. striky

Striky bygger hjemmekino

Isolasjon og OSB-plater.
  5. striky

Striky bygger hjemmekino

I gang med baffelveggen.
  6. striky

Striky bygger hjemmekino

I overgangene mellom vegg og himling er det viktig å bruke en høyelastisk fugemasse, mot bunnfyllingslist.
  7. striky

Striky bygger hjemmekino

To lag gips på plass i taket...
  8. striky

Striky bygger hjemmekino

Helga går med til bygging av lydhimlingen. Har fått montert lydbøyler og lekter nå i ettermiddag, i morgen blir det montering av dobbelt lag med gips.
  9. striky

Striky bygger hjemmekino

For belysning i hjemmekinoen har jeg planer om bruke indirekte lys fra lysstriper langs sideveggene. Plukket med meg dette i dag for å teste, virker lovende. Hue kan jo også integreres med det meste.
  10. striky

Striky bygger hjemmekino

Har fått jobbet litt med tidligere nevnte vegg denne uka, ferdig isolert og nesten ferdig plateslått med dobbel gips. Avbildet skrufeste for oppheng og rør til surroundhøyttaler. Et lite tips til de som skal gipse en del flater, men som ikke har tilgang til skrudrill for gips, spesialbits...