Nylig innhold av Snooky

1. Snooky

Lydfeller DIY og evt plassering (planløsning for musikkrom)

RPG. Broadsorbor og Bad arc. Fortsatt diy på dyp bass i hjørner, men ikke førsterefleksjoner eller nær der jeg sitter. Blir for dødt for min smak med helabsorberende flater nær sweet spot. Rommet er en loftstue. Ganske stort i gulvareal, men lite volum pga skråtak.
  2. Snooky

Lydfeller DIY og evt plassering (planløsning for musikkrom)

Min personlige og høyst uvitenskapelige erfaring med rockfon plater er at de demper veldig bra i høye frekvenser, og fint lite under 500 Hz. Hos meg ga det uheldig resultat. Rommet hørtes litt dødt ut, samtidig som bass og lav mellomtone var akkurat like dårlig regulert med som uten disse...
  3. Snooky

Høye sprakelyder, så ble det stille. Døde nettopp anlegget?

Da er det liv. Mulig behov for litt justering siden de ikke måler likt, men død er den ikke [emoji322]
  4. Snooky

Du kan måle utgangene på den bare for å verifisere at det er dødt. Hvor feilen ligger, utover at det er i effektforsterkeren, finner du ikke ut av uten å åpne. Med mindre du er så heldig at det bare er en sikring i forsterkeren som har gått, og som er lett tilgjengelig. Kjenner ikke din modell...
  5. Snooky

Flere ting som kan svikte brått. Men jeg holder nok en knapp på Rotel-en din her. Hvis du har en annen effektforsterker kan du jo teste de øvrige komponentene.
  6. Snooky

Forsterkeren i min SVS PB10-NSD «tok fyr». Mulig å reparere?

Ville tatt kontakt med svs før jeg hadde prøvd en hjemmemekk reparasjon på den. Fikk ny power modul til en utgått svs forsterker for en billig penge rett fra produsent. Noe de hadde liggende. Betyr ikke at du må ha så flaks. Men siden servicen deres er kjent for å være god taper du lite på å...
  7. Snooky

Stuekino RIP - Dedikert lytterom reiser seg fra asken

Ny base til frontene. Kanskje ikke så gunstig for demping, men du verden så nyttig når det eksperimenteres med plassering. 10 cm frem, 5 tilbake.. [emoji41]
  8. Snooky

Ny base til frontene. Ganske ikke så gunstig for demping, men du verden så nyttig når det eksperimenteres med plassering. 10 cm frem, 5 tilbake.. [emoji41]
  9. Snooky

Jepp. De leverer meget godt [emoji41]
  10. Snooky

Hva gjelder sub i forrige post leverte den varene. Såpass faktisk at SB16 og DD18 er solgt. Kjører nå to F112v2 og én DD10+.
  11. Snooky

Vært stille fra meg, men ikke stillstand. Jobber med akustikk, og begynner å bli sprø. Med tre sub-er strategisk plassert rundt i rommet, pluss noen bassfeller, er responsen under delefrekvens utmerket. Men å få til det samme videre oppover har vist seg utfordrende. Rommet er litt vanskelig med...
  12. Snooky

Kjellerkino i tilbygg

Dette blir kult. Veldig kult [emoji41]
  13. Snooky

Absorbent i tak for å dempe vibrasjoner?

Dette er to litt ulike problemstillinger slik jeg leser det. Du kan få kjøpt absorbenter som har en viss effekt i lavere frekvenser med bare 10 cm dybde. Men veldig dypt går de ikke. Bortsett fra i lommeboka da. DIY-løsninger som har effekt med så lite dybde har jeg ikke sett. Men bass samler...
  14. Snooky

Lytterom / kjellerstue. Hvor langt skal man dra det?

Hvor mye du skal legge i det spørs jo helt på behovet. Jeg klarte meg fint uten å lydisolere noe som helst i årevis. Spilte jeg høyt, ja så ble det også mye lyd i tilstøtende rom. Men så endret behovet seg. Naborommet ble barnerom [emoji848]. Måtte rive alt for å få lydisolert skikkelig...
  15. Snooky

Hvilken plater demper støy best?

Støydemping mot tilstøtende rom? I så fall anbefaler jeg tett og tungt. Fermacell er bra men ikke direkte billig pr m2. Gips er ikke dumt det heller [emoji6]