Nylig innhold av Sandsmark

1. S

Hjemmekino i nytt hus!

Ser at det er montert lydfelle på alle avsug og tilluft i hele huset! så det er jo bra(y) Litt utenom kinoen: Har ikke fått gjort noe mer i kjeller de siste dagene da andre ting i huset har blitt prioritert. Tømrerne, som for tiden er på et annet prosjekt mens rørlegger, elektriker og...
  2. S

Hjemmekino i nytt hus!

Da høres det ut som jeg er på god veg! Veggene i kinoen blir bygget opp med Glava svillunderlag mot betonggulvet og med en avstand på ca 1,5cm fra betongveggene. De er da festet i det eksisterende taket, som er planlagt isolert med 2x15cm glava samt lektes ned med enten dobbelt lag med gips...
  3. S

Hjemmekino i nytt hus!

Måten rommet skal bygges har jeg ikke klart å avklare med meg selv enda. Ønsket mitt er at rommet skal kunne brukes fullt ut, uten at det vil merkes i resten av huset. I etasjen over er det ikke soverom, men gang, bad og vaskerom. Spørsmålet er egentlig om det holder å bygge opp vegger, isolere...
  4. S

Hjemmekino i nytt hus!

Hei. Da var det endelig min tur å få bygge hjemmekino i eget rom. Huset hjemmekinoen skal bygges i er under oppføring og er planlagt ferdig til jul. Om hjemmekinoen er ferdig til da vil jo tiden vise! Dette er første bygget jeg skal sette opp selv, så tips og triks underveis mottas med glede...
  5. S

Koble 8 stk subwoofere til 2 stk utganger på receiver.

Ja, det er av interesse! Hadde vert gøy å sitt hvordan dette funker. Jeg melder ifra når jeg har fått den:-)
  6. S

Setter pris på at det er flere som er her for å hjelpe til med det andre lurer på:-) Jeg har nå bestilt en 8 veis splitter, selv om det kanskje hadde vert nok med en 4 veis( tenker at det er jo alltid litt greit å ha et par utganger å gå på). Jeg kommer med en tilbakemelding når jeg får denne...
  7. S

Hvilken av disse ville du ha valgt? Splitter fra EBAY Splitter fra ALIEXPRESS Hvis det ikke er noe forskjell på de to(teknisk) så foretrekker jeg å handle på Ebay, da leveringstiden, etter min erfaring, er raskere der 90% av gangene enn på Aliexpress;-)
  8. S

Ja her har det gått litt fort i svingende. Vet selvfølgelig at det blir en paralellkobling ut av dette:) Takker for svar! Virker som du har rimelig kontroll på dette. Jeg satser på at jeg, som du sier, kan kompensere med gain i subbene for det nivået jeg eventuelt mister. -Et lite...
  9. S

Leste i manualen å fant følgende: Subwoofer input impedance: 15 kΩ Receiver output impedance: 47 kΩ Nå har ikke jeg noe forhold til hva som er høy og lav impedans på slike ting. Jeg har som nevnt to utganger på receiveren, vil "regnestykket" bli som dette?: 4subber på 1 av utgangene= 15...
  10. S

Er ikke utganger på dem dessverre. Jeg tror bare jeg renner innom biltema i dag å kjøper det billigste de har av splitter og kabler, så får jeg testet ut hvor mye støy det eventuelt blir :)
  11. S

Hei. Som tittelen tilsier så lurer jeg på hva som er lureste måte å koble 8 subber til min receiver. -Er det virkelig nødvendig med 6stk. Y-splitter? (som vist på bilde). -Hvordan vil det bli med støy? -Hva er eventuelt det billigste jeg kommer unna med med tanke på kabelkjøp? Receiveren...
  12. S

Stereo Integrity Home Theater subwoofers

Råflott :D!! Fornøyd med lyden også?
  13. S

TC Sounds LMS-R 15 DIY - Trenger Tips

Spennendes prosjekt om du velger å gå for det ;-) Jeg bruker Win ISD for å beregne kassevolum. Da trenger du alle TS parametre(står alt du trenger på partsexpress). Men som nevnt i tråden er det lureste å gå for ca 90 liter innvendig volum, lukket kasse. Dette er anbefalinger fra Parts express...
  14. S

Hjemmekino på toppen av garasjen

spennendes! Har litt det samme utgangspunkter hjemme også! Blir spennendes å se hvordan du fikser dette! Hvor langt er rommet? Håper på jevnlige oppdateringer fra din side ;-) edit: ser i posten ovenfor hvor langt rommet er ;-)
  15. S

Stereo Integrity Home Theater subwoofers

Oh no! Dumt at de skal selge ut denne typen. Er så fornøyde med mine to at jeg ikke hadde hatt problemer med å utvide med et par til om noen år hvis plassen og økonomien hadde vert på samme lag som meg :-(