Nylig innhold av runewa

1. R

Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

Takk for oppklarende info rundt hvordan Atmos forholder seg til ulike antall høydekanaler, har alltid lurt på hvordan dette egentlig fungerer. Hehe, spennende! Hvordan styrer du volumet på disse? Er det mulig å kontrollere 2 Denon AVR med én original fjernkontroll? Eller har du en Harmony eller...
  2. R

Atmos: Top Front vs Font High (og Top Rear vs Rear High)

Takk for oppklarende svar! Ikke kommet i gang med Atmos enda, men det varer nok ikke lenge nå:) Skal eksperimentere litt jeg også, men takk for info om hva som funket best hos deg.
  3. R

Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

Hei. Jeg kom over tråden din etter å først ha postet dette spørsmålet. Ser at du har satt opp to receivere til å ta seg av hhv TF & TR og FH & RH, men er det egentlig noen forskjell på lyden som kommer fra hhv TF & FH og TR & RH? Eller blir lyden bare "duplisert" til TF & FH fra to forskjellige...
  4. R

Atmos: Top Front vs Font High (og Top Rear vs Rear High)

Har ingen erfaring med Atmos selv, men etter å ha bladd litt i diverse manualer på nett sliter jeg med å forstå den praktiske forskjellen mellom Top Front og Font High i et 7.1-oppsett. På Denon sine receivere er det mulig å velge mellom et Top Front / Top Rear og Font High / Rear High oppsett...
  5. R

Oppgradere til 7.1.4 på Denon AVR-x4500h

Én ting jeg lurer på: På de av Denon sine forsterkere som har signalprosessering for 2 kanaler mer enn det er interne effektforsterkere, vil man da kunne koble en ekstern effektforsterker til Front pre-out og på den måten "frigi" en interne effektforsterker til f.eks. Hight3? Hvordan gjør man i...
  6. R

Hjemmekino med stjernehimmel og Atmos

Må si at løsningen du har valgt har vokst på meg i det siste :D Hvordan er disse platene mtp akustikk og demping? Husker du pris pr pakke/kvm? Gikk det greit å føre fibertrådene gjennom platene?
  7. R

Har dessverre ikke mulighet (plass) til baffelvegg, her må jeg nok forsøke å få til ok demping på bakveggen, vil jeg tro. Speilmetoden har jeg lest meg til her på forumet, men takk for tipset. Hev meg med på et felleskjøp av RPG-rodukter i forrige uke, så absorbsjon i førsterefleksjon på...
  8. R

Måtte sperre opp øynene da jeg så at din er kjøpt fra AVshop. Jeg kjøpte nemlig også min derfra på salg for et par år siden. Måtte derfor løpe ned i boden og koble opp, og så sannelig - også denne lyser bare helt på tuppen av hver fiber! Husket nemlig fra Hunsbedt sin byggetråd at hans fiber...
  9. R

Urettferdig, jeg vil også ha! :) Hvilket merke er dette? Men håper virkelig jeg klarer å løse dette, det er ikke særlig aktuelt å tape svart elektrikertape rundt 1100 fibertråder... Selv om det nå bare er snakk om et meter etter to fra K-røret og ut til de enkelte punktene i himlingen. Og på...
  10. R

Takk for gode råd og innspill, @balko, @PureHifi og @Hunsbedt! Jeg har brukt en del tid på å tenke, planlegge, re-planlegge, banne & steike, tenke mere, gi opp, begynne på'an igjen, osv siden sist :confused: Men har til slutt bestemt meg for å skru ned gipsplatene (taket er heldigvis hverken...
  11. R

Lydfeller DIY og evt plassering (planløsning for musikkrom)

Kan du si noe om rommet du har og hvilke løsninger du gikk for? Er i planleggingsfasen selv og har innsett at jeg har MYE å lære! 😀
  12. R

Vi har kjøpt hus med en kjellerstue på ca 22 m2 som jeg tenkte bruke som hjemmekino. Forrige eier har på mange måter forberedt rommet for en fremtidig hjemmekino, det er bl.a: Trukket høyttalerkabler i rør til et 7.2.6 Atmos oppsett fra tilstøtende bod Montert backbox’er i taket Trukket et 50mm...
  13. R

AltiBox PVR: Mulighet for dual opptak?

Er dette fremdeles et "problem", eller er dette løst via FW oppdateringer siden sist?
  14. R

Pris - Pioneer Kuro 9G

Vel, du må nok regne med å betale norsk moms, så da er du tilbake på 29999 SEK er jeg redd. De "norske" sidene deres oppgir priser ex mva siden man må fortolle dem inn i Norge.
  15. R

Støy fra Pioneer PDP 427XA

Har du jordet eller ikke-jordet kontakt i stua? Forsøk med en skjøteledning til en jordet kontakt hvis ikke.