Nylig innhold av RuneW

1. RuneW

Kompakt stereoforsterker til et 2.1-system - noen tips?

Dumt, for på alle mulige andre måter er jo denne tett på perfekt! Ser ut som den kan fungere som eget lydkort via USB fra PC og det er også mer enn man kan forlange. Nesten rart de ikke har lagt til en (litt mindre) enkel EQ og mulighet til deling mellom fronter og sub. Regner med de har brukt...
  2. RuneW

Takk for tips! Enheten ser jo veldig lovende ut, men er litt usikker på mulighetene for å stille delefrekvensen mellom sub og fronter.
  3. RuneW

I disse corona-tider blir det mye hjemmekontor og jeg tenker å oppgradere lydsystemet på kontoret. Per i dag er det et par hjemmesnekrede høyttalere + en liten sub, drevet av en eldre receiver (slik at jeg får en viss kontroll på deling og nivåer mellom sub og høyttalere). Men kontoret er lite...
  4. RuneW

RuneW: Byggetråd - Kino - Ventilasjon V2.0

Fredagshumor? Karantene? Hvilken karantene? (ja, det er meg)
  5. RuneW

Enkelt er det ikke. Det tok sikkert 4 år før det ble bra på jobben her i alle fall... Men nå er opplegget mitt ekstremt "enkelt" da. Ikke noe balansert ventilasjon eller slikt å surre med, bare luft inn i varierende mengder. Jeg har vurdert å lage en ekstern kasse med en frittstående varmepumpe...
  6. RuneW

Ja, det var det da... Per i dag så "bremser" jo den eksisterende vifta luftstrømmen og er bare i veien. Men samtidig vil den bidra fint ved behov. Foreløbig er den på plass, men planen var opprinnelig å fjerne den helt. Problemet er at jeg ikke ser noen måte å styre denne (trinnløst) via...
  7. RuneW

Jeg plasserte jo den eksisterende viften ute nettopp av skrekk for å høre noe inne.... Derfor gikk lagde jeg jo disse boksene (som jeg ikke har skrevet noe om enda :) ) for å redusere støyen. Men en slags prematur konklusjon: Jeg har ikke vært i den situasjonen at begge går på max enda under...
  8. RuneW

TD Silent-viftene var skikkelig godt pakket inn, nesten som en HiFi-komponent... :giggle: (Det var utbretting og ordning før vi kom inn til saken.) Så var det tid for å teste styring av lav/høy-effekt på vifta. Jeg har et Z-wave-basert smarthus-system og kan styre 230V switch'er som jeg vil...
  9. RuneW

OK, så slik er ventilasjonen i kinoen per i dag: Fugleperspektiv: Fra siden: Inntak fra høyre side. Dette er over anlegget (bak lerretsveggen) og det er her jeg monterer de nye viftene. Her et rotete bilde der de to inntakspunktene er markert: Gamle inntak, venstre + høyre: Som den...
  10. RuneW

Ventilasjon V2 Ventilasjonen i kinoen har vært et litt svakt punkt. Den består av denne utvendige viften: Og denne er styrt av en bryter som ligner veldig på denne: To svakheter med dette opplegget: A) Viften er for svak til å holde frisk luft i rommet med mer enn 4 stk mennesker over...
  11. RuneW

Bedre. Men er ikke sikker på at det er så mye MER - du vet der nede...
  12. RuneW

Bytte projektorlampe - original eller ikke?

Takk for alle tilbakemeldinger. Da klinker vi til med originalt (y) (og satser på at man ikke må være rakettforsker for å bytte dette selv) Det er vel omtrent samme pris på alle som selger originalt? Ser ut som CDON er den "billigste" (om det går an å bruke et slikt ord i denne sammenhengen :p)...
  13. RuneW

Det står "Please replace the Lamp/Filter", så da er det vel kanskje en beskjed om å bytte hele "modulen" (som kanskje betyr lampe/filter)?
  14. RuneW

Min kjære Sony HW30ES har, etter drøye 2000 timer, begynt å hinte om at jeg må bytte pære. Projektoren er gammel og pærene dyre og jeg lurer på et par ting: 1. Hva er forskjellen på original og tredjeparts pære? Hvis det f.eks. kun er levetid, så kommer jeg ikke til å ha projektoren i 10 år...
  15. RuneW

Hvorfor er 4K BluRay spiller til PC så vanskelig å få til?

Takk for alle tips! Jeg har forstatt ikke funnet en fornuftig variant på finn.no, men er stadig på søken!