Nylig innhold av Rudi_940

1. R

Hjelp til å tolke frekvenskurve

Er dom sagt dialogene eg sliter med, de høres innestengt ut. Nesten boksete, og uklare. Litt vanskelig å forklare, men eg mistenker at det er i området 100-400hz det er noe feil. At det er for stor forskjell mellom nivåene her. Men er det noen som har vært borti lignende?
  2. R

Den rød grafen er den senteren eg bruker nå, den grønne grafen er JBL Array 880 på samme plassering. Disse målingene er før recieveren har kalibrert noe
  3. R

Eg har noen selvbygde høytalere bestående av 1 stk vifa xt25 og to stk peerless hds 164 6.5 basser. Det første eg tenkte var at det kunne være noe feil med delefilteret, så eg byttet ut senteren med en Jbl Array 880 for å teste. Men frekvensresponsen hadde samme trenden som den eg har bygget. Så...
  4. R

Eg kan sjekke litt opp i dette med standing wave Control i recieveren da, men er ikkje det noe recieveren ordner selv når den kalibrerer?
  5. R

Recieveren er en Pioneer SC-LX801, bare en uke gammel. Flytting på høytalerene har eg prøvd, men samme trenden som går igjen uansett. Kan dette med lengde/bredde/høyde på rommet ha noe å si? Eller kan det være en ide og fjerne teppe eller gardiner å se om det hjelper?
  6. R

Håper det er noen flinke hoder her som kan peke meg i riktig retning for å optimalisere frekvensresponsen eg har i den nybygde kinoen. Vedlagt to grafer, ein før room kalibrering av recieveren og en etter. dette er av venstre front høyttaler, men samme trendene er for den andre front...
  7. R

Sony vw-260ES i Bergen

Hei. Er det noen i Bergens regionen som har denne prosjektoren som eg kunne fått en kort demo av?
  8. R

Valg av suber... 2 x XTZ 99 W12.18 ICE eller 2 x SVS PB-2000 ?

Hei. Har ikkje hørt på de subbene du spør om I tittelen. Men eg hadde tidligere en Peerless sub bestykket med 12" XLS element, tror det er det elementet som kom før XXLSserien. Var veldig lenge fornøyd med den. Men før eg byttet den ut så syns eg at den ga mye lyd, men var ute etter noe mer. Eg...
  9. R

Samsung F8005 med dobbel tuner?

Kan du ta opp på en krypert kanal mens du ser på en annen kryptert kanal? For det kan nemmelig ikkje eg. Og eg har samme tv som deg med RiksTV.
  10. R

Oppgradere fra Sony HW-10 til ???

Heisan. Har nå hatt hw 10 i noen år. var utrolig fornøyd med den da den kom, men føler at eg har lyst på litt bedre bilde nå. Lurer litt på Hw55 eller Hw500. Noen som tidligere har hatt hw 10 som kan si noe om hvor mye bedre bilde vil bli i forhold til disse nye? Er vell kanskje hw55 som er...
  11. R

Fra System Audio SA Mantra 50 til JBL Array 800 - spørsmål

Hei. Jbl Array serien er helt konge! Tror ikkje du kommer til å angre på de. Tror ikke du får array-800 til 10.000,- men det står et par på finn nå til 20.000,-
  12. R

AVforum og JBL?

Pleier som oftest å sitte i sweetspot eg da:-D .
  13. R

Atles nye kino - Prosessor til salgs

Heisann. Du sier du ble skuffet på Wall-E med DTS-HD. Har du testet med vanlig DTS eller DD? Har erfart i det siste at det kan mangle litt i bunn på filmer i DTS-HDM. Syns det er litt rart, men det er slik det oppfattes hvertfall.
  14. R

Forstyrrende statisk strøm - Rensing pr CD

"Prøv heller messingskruer på høyttalerne! (samme effekt)" Husk å skru messingskruene på skrått inn i hullene, slik eliminerer du ekstern interference. 8mm skal vist være de beste skruene (er noe med legeringen), så det kan være fortrinsmessig å borre opp hullene til elementene slik at du får...
  15. R

Oppgitte watt

Det er mange produsenter som skriver det slik som dette. Feks en reciever som har oppgitt 7x190W: den kan levere 190w på hver kanal, men det er ikke sikkert den kan levere det på alle kanaler samtidig. Som tore skriver, en klasse A/B forsterker kan vell ha bortimot 50% tap pga varmgang, mens...