Nylig innhold av rs_banditt

1. R

LG OLED - Fremtidens teknologi med store begrensninger?

Velkommen til forumet:) Dette er kjent problem på OLED som er mer framtredende på forrige generasjon. På årets 4K modeller er problemet så og si borte selv uten kalibrering. Problemet blir redusert mye ved kalibrering på 870 som har problemer med farge stikk. En kan si at 870 blir "NY" etter...
  2. R

Pioneer 5090 vs ?

Det er slik jeg ser det kun OLED som kan overgår 5090 fult ut. Har selv ZT60 og den blir hengende til Flat Oled 65" kommer ned i litt mer fornuftig prissetting. Var Oled skjerm du så på kalibrert for butikk belysning? Hvis den står i butikk modus så vil du få et helt feil inntrykk av skjermen...
  3. R

valg av TV i 10tusen kroners klassen, 55", trenger hjelp

Grattis med ny TV til bra pris! Beste bilde på disse for du med å sette Tvn i ekspert 1/2 og justere lys,kontrast og farge via testbilde med blå filter for farge og tint alt annet rører du ikke. Å kopiere innstillinger gir i over 95% av tilfellene dårligere bilder (ref Pioneer lottery) enn...
  4. R

valg av TV i 10tusen kroners klassen, 55", trenger hjelp

Hvis du vet at du kommer til å sitte mer enn ca 25 grader sideveis så ville jeg kikket mest på Tver med IPS panel. Min erfaring er at folk flest er best tjent med IPS panel da folk gjerne har sofa med forskjellige sitte posisjoner. Sitter 90 grader eller mer på siden av VA panel så blir hele...
  5. R

Samsung UE65JU7005TXXE 65 og Gammel Denon Avr-2105

Hvis du har optisk både på TV og på Reciver så skal dette fungere så fremt du har satt inngang på rett optisk port som er tilkoblet på Denonen. Har du rødt lys i enden fra kabel inn i forsterker? Har du tatt av begge hetter i endene på optisk kabel?
  6. R

Oversigt: Kalibreringer af tv-skærme

Kan legge til at bare for morro kalibrerte en LG 65 772 når den var kliss ny og rekalibrerte når TV var brukt en stund. Fikk ikke til å bruke noen verdier fra forrige kalibrering-ikke en! Skjermen hadde forandret seg ganske mye. Derfor er det helt bortkastet å skrive av verdier fra andre...
  7. R

Samsung Curved

55" er vel lite på bøyd skjerm. Hvis en skal ha fult utbytte av native 4K materiale på en 55" så kan en sitte ca 1.2m fra... Da vil du komme inni skjermen å buen har litt for seg. På vanlig sitte avstand-ehh nei. Hvis du først skal ha Buet Samsung ville jeg kjøpt 65JU9505 da den er billigere og...
  8. R

65" i 12-20 000 klassen

Kan fort blir det ja. Selv ligger jeg over 100k i utstyr totalt når jeg kjører full pupp kalibrering med K-10A. Det beste hadde selvsagt vært CS2000 hvis jeg var rik men den er litt dyr (28K USD)
  9. R

65" i 12-20 000 klassen

Det bil fungere med DIY utstyr. Eneste du trenger for å være sånn noen lunde sikker er et meter for å lage en profil for skjerm eller PJ som skal kalibreres (ny eller rekalibrert i1pro el) 1 meter for selve kalibreringen som er raskere(C6 m.fl). En kan ikke stole på kun 1 meter er min mening...
  10. R

Prisforskjell på 10.000,- ?

Ville hørt med noen på denne siden: https://www.imagingscience.com/dealers.php?search=Norway
  11. R

65" i 12-20 000 klassen

Kan selvsagt dra til Drammen men anbefaler deg å kontakte noe på via link å høre med noen av de. Det blir nok rimeligere. Hos meg koster det fra 1995,- for kalibrering hjemme. Hvis du bytter Pære på PJ så må den gå min 50 helst 100 Timer før jeg anbefaler kalibrering. Ville hørdt med noen...
  12. R

65" i 12-20 000 klassen

Innstillingene på panel til panel varierer tildels ganske mye. Brukstid når kalibrering ble gjort spiller også en rolle. Det er derfor det anbefales at TV først blir bruk 100-200 timer FØR kalibrering og deretter rekalibreres hvert år senest 2 hvert år hjemme hos deg. Du kan selvsagt være...
  13. R

Lett Kalibrering av LG 65ub950v, Noen som vil dele sine instillinger?

Du kan evt først kjøre innebygd bilde vei viser som ligger i Expert meny. Her får du justert: lys,kontrast,farge,tint. Da er du langt på vei. Skal du kalibrere mer er det å få proff kalibrering hjemme hos deg koster fra ca 1995,- Spesifikt for din tv og ditt rom. Å skrive av verdier kan gi mer...
  14. R

Prisforskjell på 10.000,- ?

Forskjellen på de er at 9505 er bak led med local dimming. Dette gir langt bedre kontrast og bedre bilder. Dette er eneste Samsung skjermen som kan utnytte den nye Blu-ray 4K standarden fult ut. HDR(bedre kontrast) vil ikke fungere på side led som alle andre Samsung modeller har. Skal en først...
  15. R

Fra projektor Sony HW30 til hvilken 55" tv?

Oled er overlegen alle LED-LCD på kontrast pga at sort er 100% sort på OLED. Dynamikk(kontrastforhold) er det som har mest å si for et bilde så synes jeg en bør vektlegge dette. Oled har har også bedre fargegjengivelse med bla større fargerom og mer trykk i fargene. Oppløsning kommer først på 4...