Nylig innhold av Roqer

1. R

HBO/Netflix/etc vs andre

Har glemt å "si fra", men etter jeg koblet apple-tv på hjemmekinoen ble det noe helt annet enn via mac´en. Har nå HD og surround. En stor forbedring må man kunne si.
  2. R

HBO/Netflix/etc vs andre

Takk for tips. Sjekker ut filmer til helga.
  3. R

HBO/Netflix/etc vs andre

Da blir det Netflix til barna pga innhold. HBO til mor pga innhold. Og så får far lete etter ting etterhvert som behovet melder seg. Kravet er surround og HD-bilder. Må sjekke og "kvalitetssikre" når jeg kommer hjem fra reising. Håper på styggvær i helgen da ;-)
  4. R

HBO/Netflix/etc vs andre

Apple-TV har jeg og er fornøyd med den. Men er det 5.1 på Netflix og HBO via nettsidene deres? Så jeg slipper å bytte ut Mac mini.
  5. R

HBO/Netflix/etc vs andre

I disse moderne tider forlanger barna at jeg abonnerer på streamingtjenester både på musikk, serier og film. Musikk er greit, for i tillegg til vinyl er det Spotify jeg betaler for. MEN, når det gjelder film og serier er jeg kresen på lyd og billedkvaliteten. Har dere gode tips til hva man kan...
  6. R

Den store Apple-tråden

Åpner NRK og TV2 Sumo-apper, samt direkte fra nettsidene, og spiller av direktesendinger på iPad3. Trykker deretter på Airplay mot Apple-TV 3dje gen. Funker den første gangen i 3-4 sekunder. Deretter får jeg denne meldingen: "Avspilling av dette innholdet krever HDCP. HDMI-kabelen er enten ikke...
  7. R

Apple TV gen. 3.

Hvordan løser jeg HDCP problemer når jeg ser nett-TV på apple-TV 3 via iPad3? Har "highspeed"-kabel i orden og det har virket hele tiden inntil for en stund tilbake...
  8. R

Apple TV gen. 3.

Setting er riktig, men ingen tekst her heller... Prøvde "fast forward" for morro og da kom det svensk tekst fremunder spolingen???
  9. R

Apple TV gen. 3.

Er det mulig å få flere apps som f.eks. wimp på ATV? Og hvorfor er det så mange ikoner som f.eks TV-serier på noen av bildene? Only in US?
  10. R

Apple TV gen. 3.

Bra du advarer. Høres ut som lett match når geeks foklarer i alle fall. Godt det finnes alternativ, selv om jeg er fornøyd med padda og eple-TV'n :D
  11. R

Apple TV gen. 3.

5GB er for lite når svigers vil se alle 21GB ;-)
  12. R

Apple TV gen. 3.

Men så må det sies at Airphotoviewer var løsningen! Takk skal du ha :-)
  13. R

Apple TV gen. 3.

Det er nok for at vi skal betale for mere plass i iCloud, da enkelte av oss har mange bilder, filer etc. Kyniske greier. Apple fornekter seg ikke...
  14. R

Apple TV gen. 3.

Og da ser man de hvor på iPaden?
  15. R

Apple TV gen. 3.

Hvordan streame bilder som ligger på en PC til iPad på enkleste måte for Dummies? Og da uten hjelp av iCloud, Dropbox etc.