Nylig innhold av phylloscopus

1. phylloscopus

Phylloscopus bygger sin drømmekino - "SLUTT"BILDER!

Hei og takk! Jeg vet ikke om det du spør om betyr noe eller ikke. De kinoene som jeg har sett har alle feste av kanalene til både vegg og tak, men det er selvsagt mulig at "alle" gjør en feil her.... Hvis jeg skal tippe så teor jeg ikke at det gjør noe... lykke til med eget prosjekt! Ellers har...
  2. phylloscopus

Takk for det! Jeg har ikke mer lys enn det nei. Er kanskje litt mørkt med en gang når folk kommer inn, men tar bare ca 5 sekund så vil jeg si at det ikke er noe problem. Rommet brukes kun til kinotitting og musikklytting så lysmengden står bra i stil med lysmengden fra projektor så jeg føler...
  3. phylloscopus

Liten miniupdate: har endret dekoren bak til venstre for å matche dødsstjernen. Nå er det millenium falcon som pryder veggen. Ellers har jeg tatt ut en av frontstolene. Dette for å gjøre bedre plass til de 6 som det nå er plass til. Blir også mindre kamp om den ene stolen som stod i sweetspot...
  4. phylloscopus

Jvc Dla-x55r

alt det du kan! :p :p uff da, må tenke nytt eller bla opp for en Harmony da ;)
  5. phylloscopus

Jvc Dla-x55r

Ser ut som jeg valgte rett projektor ihvertfall! JVC DLA-X55R Vant nettopp EISA 2013-14 prisen: EUROPEAN PROJECTOR 2013-2014 - JVC DLA-X55R on Vimeo :p Men jeg har et problem: appen som jeg bruker som fjernkontroll finner ikke projektoren når den er avslått. den må slås på på "gammelmåten" og...
  6. phylloscopus

Ser ut som jeg valgte rett projektor ihvertfall! Vant nettopp EISA 2013-14 prisen: EUROPEAN PROJECTOR 2013-2014 - JVC DLA-X55R on Vimeo Men jeg har et problem: appen finner ikke projektoren når den er avslått. den må slås på på "gammelmåten" og først da så finner appen projektoren... noen som...
  7. phylloscopus

kjekt med gode tilbakemeldinger! takk takk! TorTorden: harmony ultimate ser ut som et bra system!.. men det er ganske stiv pris.... jeg skal sjekke det opp! (men spørs om jeg ikke bare skal prøve "Roomie" også, det er jo bare 70kr....)
  8. phylloscopus

Siden elektronikken min er i gangen (for å slippe varme fra apparatene) så har jeg begynt å bruke apper til iPhonen istedenfor fjernkontroller. Det er jo veldig greit å bruke mobilen istedenfor en masse fjernkontroller må jeg si og stort sett fungerer det bra både for Oppo Blu-ray spilleren...
  9. phylloscopus

The New Master list of bass in movies!

Denne linken fra AVS forum er veldig nyttig for bass-på-kino elskere! The New Master List of BASS in Movies with Frequency Charts
  10. phylloscopus

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!

jeg er helt sikker på at det ordner seg og at det blir en "mind blowing" opplevelse for besøkende å komme inn i den kinoen der!
  11. phylloscopus

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!

Rommet har blitt superlekkert! Bra jobba :) - i og med den spesielle takformen har du kanskje noen spesielle akustikkutfordringer eller er alt bare lekkert?! Du nevner submangel- å endre plassering/prøve seg frem med de man har er vel tiltak nr 1 antar jeg selv om mer elementer også høres bra...
  12. phylloscopus

Hei og takk for hyggelige kommentarer alle! Kinoen er såvidt tatt i bruk nå etter kalibrering av lyd og generelt må jeg si meg svært fornøyd etter alt arbeidet: både bilde og lyd er etter mine standarder meget bra og alle som har vært innom og sett film anser denne kinoen som bedre enn de hos...
  13. phylloscopus

Takker for fine tilbakemeldinger! :-D :-D Sirant: dødsstjernen fant jeg på allposters.no, link her (hadde egentlig tenkt å ha Millenium Falcon der, men den var altfor stor så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den.. hun jenta fra "Modig" er pga at jeg har småjenter som ivrige brukere...
  14. phylloscopus

Noen bilder av hvordan kinoen ble seende ut:
  15. phylloscopus

Ok nærmer seg ferdig her. Har brukt de siste ukene på å få bestilt det jeg trenger av ting og tang for å få en LED lys sløyfe rundt taket. Etter å ha lest diverse blogger så bestilte jeg endel fra Kina. Det er billig, kom relativt raskt og virker pålitelig. Men det er ingen instrukser noe sted...