Nylig innhold av Per Thomas

1. Per Thomas

"Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino.

Ja, det er strålende bra! Fortsatt meget fornøyd med investeringen om det kan kalles en investering til en slik pris. Så takk til Teddytusen som satte meg på sporet av en slik fantastisk høytaler til en like fantastisk pris. Testet først med mp3 og youtube lørdag, nå har jeg fått testet enda...
  2. Per Thomas

Endelig. Tatt sin tid beklager det. Fått satt opp Behringerne. Testet kun igår lørdag, men klør etter fler inntrykk både musikk og film. Utrolig klar topp på disse , men skjærer aldri i ørene. Bruker en yamaha 1020. Testet rammstein, mj,eagles, elvis, ozzy, noe techno, trance. De funker virkelig...
  3. Per Thomas

Hei, neida har ikke solgt dem nei. Bare ikke fått testet dem enda. Nytt hus, mye oppussing og ingen rom ferdig. Skal prøve å få til noe denne helgen. Tross for at de er hvite ble de ikke veldig godt mottatt I heimen må jeg innrømme. Håper det forandrer seg når lyden sprer seg utover:-)
  4. Per Thomas

Hei igjen. Da er mine 215xl ankommet postkontor. Kabler fant jeg ut at det har jeg jo ikke:-( Finnes det speakon til banan? Eller må jeg til med saksa? Kjøpte mine Behringer på 4Sound, men der har de bare speakon til speakon ser jeg.. Finner nok ut av det, men tenkte det kunne være verdt ett...
  5. Per Thomas

Fantastisk! Enig med trådstarter, dette må jo bare prøves av alle som har lidenskap innen lydverdenen. Forøvrig har jeg nå bestilt meg 215xl. skal teste dem opp mot beolab 5. Regner ikke med bassen matcher, men er interessert I smekket oppover I frekvens samt stemmegjengivelse og generell...
  6. Per Thomas

Onkyos nye recivere !

Fikk koplet opp min nye 876 denne helgen. men den virker jo ikke? det viser seg at "phones engaged" kommer opp i displayet hver gang jeg forsøker å få lyd. kalibreringen er selvfølgelig også disablet når hodetelefoner er tilkoplet noe de fysisk altså ikke er. Noen som har hatt samme problemet...
  7. Per Thomas

Akustisk transparent lerret og bildekvalitet

wow, jeg er også imponert når selveste Lygren blir imponert. Det blir spennende å se prisen disse havner på.
  8. Per Thomas

Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker

Har RF82 selv og har hatt MA'en en stund nå. Det er en fantastisk forsterker og passer utrolig bra til RFene. Skal ha en til med tid å stunder. Eneste ankepunktet mitt er varmeutvikling. I et relativt lite kinorom så kan det fort bli i varmeste laget. Kjørte Rotel på mine Klipsch tidligere og...
  9. Per Thomas

Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr

Sonefriheten nevner de ikke som positivt. Det var eneste grunnen til jeg kjøpte den iallefall.
  10. Per Thomas

Hjelp til nytt hjemmekino annlegg!

Nå... Har det blitt noe anlegg i stua?
  11. Per Thomas

Har selv Velodyne sin romkorreksjon og den funker knall. Gled deg:-)
  12. Per Thomas

Ser bra ut dette. Må få ta en titt når du får alt i hus. Skal det brukes til musikk også? Isåfall har du vurdert noen større fronter? eller blir det for liten plass. 25kvadrat er da nokså stort synes nå jeg:-)
  13. Per Thomas

tja, ikke godt å si, men jeg tror ikke det. Har koplet til andre DVD og bluray spillere på samme kurs. Dvs spilleren er ikke død, den lyser opp, men displayet virker ikke og den sender ikke ut noe signal til TVen eller Receiveren. Første spilleren virket kun på DVD og ikke på Bluray, klarte...
  14. Per Thomas

Spiller nr 2 tok også kvelden her igår. Vet ikke om jeg tør gå for en tredje. Er fornøyd sånn sett med både bilde og lyd. Sammenlignet med PS3 ser jeg ingen stor forskjell. Skulle bare ønske den hadde virket:-( Er det andre som har problemer eller er det bare jeg som har vært ekstremt uheldig?
  15. Per Thomas

smx lerret

Lyden går fint igjennom. Ingen hørbare forskjeller i mine ører iallefall. Bildet kan bli litt "kornete" pga strukturen i duken. Men sitter du langt nok fra er det 0 problem. 4 meter fra en 100" bør funke fett.