Nylig innhold av ostviken

1. O

Maling til lerret

Ikke sant, et lite "kakk" og en må pusse og male og styre på. Har malt kontorpulten med gulvlakk og sliter litt med det samme, men jeg regner med at et lerret ikke vil få samme behandling :) 2.valget mitt er å bygge en ramme for duk. Problemet var at jeg ikke har sporet opp noe av interesse...
  2. O

Maling til lerret

Da fant jeg svaret i lerret-kategorien. Lady S1500 (gråtonet) egner seg til rom som ikke har full lyskontroll. Noe som er veldig vanskelig å oppnå har jeg forstått.
  3. O

Maling til lerret

Jeg skal lage meg et lerret selv av xfiner eller en sponplate til min batcave (en stor plate gir ca 100"). Har funnet maling jeg skal bruke, Lady Pure, den er matt og bør fikse biffen. Det jeg lurte på er om noen andre har prøvd dette, og hvilken fargekombo de gikk for? Ser for meg hvit...
  4. O

TV eller Prosjektor

Dette tas seriøst med i vurderingen. Eneste tanken mot et stort lerret er spilling, ser for meg at det kan bli noe rotete med et så stort lerret. Hvordan tror du w1060 vil virke på et lerret mellom 100" og 120", vil det gi et godt nok bilde?
  5. O

TV eller Prosjektor

Fortsetter litt på denne tråden. Som jeg skrev i min forrige post har jeg en real batcave som er helt lysisolert. Jeg er på jakt etter en budsjett-prosjektor som egner seg til spill og film. Har sett på Benq w1060 og lurer på om denne egner seg til dette. Avstand fra prosjektor til lerret er...
  6. O

TV eller Prosjektor

Jeg har en såkalt "batcave", hvor alt utenom det gråe vegg-til-vegg teppet er sort. Takker for gode svar. Og takk til deg TorTorden, det var vel i bunn og grunn et slikt svar jeg ventet og håpet på :D
  7. O

TV eller Prosjektor

Hei, Jeg har et lite rom i huset som er dedikert til film og spill og er litt i tvil om jeg skal gå for prosjektor. Jeg har plassert to sofarader i rommet, slik at den fremste sofaen har en avstand til vegg på 2.5m. Den bak har en avstand på ca 3.8. Kalkulatoren til prosjektor anbefaler en str...
  8. O

110% kinolyd, hva trenger man da?

Etter et litt mer nøye mål (når esker og skap ble flyttet bort) viser det seg at rommet er 15kvm, noe jeg regner med suben vil takle :) Tusen takk for opplysningen. Gleder meg til alt er på plass nå :D
  9. O

Valget er tatt Jeg går nok for Jamo i denne omgang. Vi har soundgarden i byn, og jeg foretrekker kjøp i butikk. Da får jeg et kundeforhold (for jeg kommer nok til å oppgradere) og kan lettere reklamere/bytte, alt etter :) Er sikker på at Teufel spille meget bra også! Jeg kjøper nok 5XJamo D...
  10. O

Takk for tipset :)
  11. O

Bump Bumper denne da 110% er hva jeg ønsker :) Jeg skal bruke et rom på ca 12kvm til en dedikert hjemmekino (ca 4x4m). Tenker at Jamo D500 sitt system kan gjør nytten her. Link: Jamo : Jamo® D 500 THX® Select2 Tror dere disse blåser fra seg, eller bør jeg tenke på andre løsninger? Noen tanker...
  12. O

JBL Studio 190 VS JBL Studio 5

Hei, Jeg skal innvisterie i en hjemmekinopakke og står mellom disse to fra Soundgarden: JBL Studio 190 Høyttalerpakke - Sort og JBL Studio 5 høyttalerpakke - Sort Det er opplagt at den 5-serien er bedre en 190-pakken. Men med mitt utrente øre vil jeg det ha noe å si? Eller er 5-serien et...
  13. O

Nytt hus, ergo hjemmekino?

Den forrige posten fra meg ble kanskje noe rotete, dette grunner nok ut i at jeg jobber natt og er noe desorientert på ettermiddagen. Uansett så har jeg planer om å bruke en del kroner på dette. Som du kan lese koster høyttalerpakken i seg selv rundt 20 000,- så kommer reciver, prosjektor...
  14. O

Det var vel noe optimistisk å håpe på svar da det sikkert florrerer med slike poster på forumet:roll: Jeg har gjort en del research og funnet ut at jeg går enten for JBL sin 5-serie, eller XTZ 99.26 MKII. SUB kjøper jeg fra SVS hoss lsound uansett hvilket oppsett jeg går for :wink: JBL...
  15. O

Da har jeg gått til det skrittet og kjøpt meg hus. Der er det et koselig rom, passelig for en hjemmekino. Jeg har et budsjett på ca 20 000,- som går i utsyrspotten i denne omgang, oppussing kommer utenom. Dette tenker jeg skal dekke reciver, front, center og prosjektor med lerret. Jeg har sett...