Nylig innhold av MortenTS

1. MortenTS

Kjøpe ny duk til Grandview rammespent lerret

Får se på dreamscreen også. Men ikke super handy 😊. Har allerede sendt mail til njål, fant ikke rett duk str på nettsiden. Takk for tips.
  2. MortenTS

Kjøpe ny duk til Grandview rammespent lerret

Hei, Er på jakt etter å gå fra grå til hvit og "dyrere/bedre" 4k lerrett. Noen gode tips på å kjøpe kun du som passer til eksisterende ramme inn eller utland?. 106"
  3. MortenTS

Ny prosjektor til gammelt kinorom?

Takk, hvilket akustikk lerrett hadde du anbefalt for dagens Epson 9100 og evt oppgradering til sony 270. Dreamscreen v6 106" Grått/Hvitt?
  4. MortenTS

Årsaken til at jeg vurderte tv var at jeg kom over noen tråder der dette ble anbefalt litt på grunnlag av brukervennlighet,sortnivå og enklere oppgraderingsmuligheter 4k/hdmi osv. Men etter mye søk før svaret ditt landet eg på at eg holder meg itl prosjektor og lerret. Har 106", dedikert rom...
  5. MortenTS

Hei, prøver å lure meg inn i tråden her istedenfor å lage ny. Har i dag Epson EH Tw-9100 og vurderer å fornye litt i kinoen. Hvor mye må jeg legge i en prosjektor i dag for å få en stor bedring i bilde og sortnivå fra min snart 10 år gamle Epson. Tenkte jo 4k var ønskelig, men fortsatt dyrt...
  6. MortenTS

WD TV Play (c2h modell)

Hei 2 kjappe spørsmål til dere som måtte ha denne spilleren. Er c2h 2014 modellen (siste)? Støtter denne aac,ac3,dts,dts hd, dts hdma og dolbye true hd, hvis ikke kan denne sende de i passtrough?. Får kjøpt den billig av en kompis og så lenge den støtter de 3 første lyd formatene så skal denne...
  7. MortenTS

Klipsch klubben

Hei skal montere mitt klipsch oppsett i nytt hus denne uken. Gikk litt fort i flytte fasen at jeg glemte å måle hvor høyt surround høyttalerene mine hang i det gamle rommet. Det er RS-52 jeg trenger litt tips til, finner alt fra 1,8m til 2,3m på nettet (den første fra klipsch sine egne...
  8. MortenTS

For lite rom?

Har i dag ett 3,8x3,9 rom med samme høyttellere du forespeiler deg, ingenting å klage på. Men har god lufting både bak og på sidene av frontene. Flytter snart inn i nytt hus der rommet blir 4,35x3,35 bare 1,6kvm mer en deg, men håper og tror at det også skal gå bra. Jeg ville nåkk testet rf 82...
  9. MortenTS

Maling i et lite kinorom? (nybygg, maling starter tidlig sept.)

Da var jeg ikke helt på jordet, En miks mellom S 4010-R50B og S6010-R50B = S 5010-R50B var planen min utifra de farge prøvene jeg fikk. Så da blir det å "øke" fra 5010 til 5040 for å få helt likt. Du vet sikkert ikke hva som er forskjell mellom 10 og 40, blir det mer lilla?. Anyhow, da blir det...
  10. MortenTS

Det hadde vært veldig fint, tror jeg går for svart tak og front og noe ala din farge på de resterende 3 veggene. Var innom malerbutikk på lørdag, men fant ikke helt din tror jeg.
  11. MortenTS

Takker for siste innspill, er fortsatt veldig usikker på hvilke farge kombinasjon jeg går for. Hus/inventar utvendig og innvendig kommer til å ha mye hvit og grått. Så tankene før jeg får tatt turen til en malerbutikk i morgen er Svart tak og svart front og noe middels grått på det resterende...
  12. MortenTS

Saar da har jeg noe å tenke på før jeg tar turen innom en maler butikk i helgen for å velge farge(r). Har jo grått lerret selv, og blir ikke nytt lerret før høsten 2015 om det skulle være aktuelt.
  13. MortenTS

Sirant, det er kanskje det. Har gått såpass fort nå i slutten med huset med kjøkken,bad,spotter osv at jeg ikke fikk helt med meg at jeg burde ta fargen på det rommet i betraktning. Disse nye 10Wattene fra sg skal være ganske kraftige så får håpe det lyser ok opp rommet, ellers får jeg bare se...
  14. MortenTS

Fant tråden din, såg veldig bra ut. Hvordan synes du front veggen lyser opp av pj?, taper bildet seg noe særlig i forhold til svart der også. Har egentlig ikke lyst på svart/svart, så kan være verdt de ekstra 1500 å velge en friskere farge på de 3 andre veggene. Hvis det ikke finnes en farge...