Nylig innhold av metall

1. M

Dreamscreen lerret, nedtrekk vil ikke stoppe

Har kjøpt et Dreamscreen v2 manuelt nedrekk lerret for 10 år siden som siste årene har vært lite brukt. Og nå har jeg montert opp igjen og merker at det ikke vil låse etter nedrekk og ventet noen sekunder. Og vil heller ikke bremse på opptrekk. Er det noen som vet hvordan det kan fikses?
  2. M

Reparere delefilter, nytt eller nye høyttalere (xtz99.36)

Da var det lyd igjen :) . Skiftet en resistor på 5w 1.8 ohm. Så strax skifte på den andre høyttaleren også.
  3. M

.... EDIT: det står 5w1r8j på den som er brent. en hvit rektanguler komponent. EDIT2: bestilt noen resistorer på ebay 5 watt 1.8 ohm. Får håpe de stemmer.
  4. M

Men er det noen måte å finne ut hvilken komponent som er gåen på delefilteret? bare å måle med et multimeter? Her er bilde av delefilteret: XTZ 99.36 MKII Delefilter
  5. M

Ja verdt å reparere ja. Men mest lyst å reperare den komponenten på delefilteret som er gåent. Om det er mulig å reparere selv.
  6. M

Altså, har klart å ødelegge delefiltrene i mine xtz 99.36 mk2. Og Burde jeg sette inn nye delefiltre som koster 2600,- eller kjøpe noen andre høyttalere? De kostet 9250,- ny. Eller om noen har peiling på reperasjon av delefilter? Er en kondensator eller noe annet til mellomtonen som er...
  7. M

kalibrering xtz w12.16

Om høypass og EQ er av så blir det nesten ikke noe lyd.. bruker den ene eq til film og den andre til musikk, da får jeg sånn passe lyd. Spørsmålet er vel egentli hva høypass skal stå på, og hvor langt jeg skal vri delefrekvensen.
  8. M

kalibrering xtz w12.16

Hvor skal delefrekvensen stå på denne subben? Har prøvd en del. Men vet ikke hva som funker best. Fronthøyttalerne er 99.36 og xtz a100d3 forsterker.. Og bruker dere høy pass filter av eller på? .. Nå så står delefrekvensen midt på, og høy pass AV. og volumet på fullt for å få bra lyd.
  9. M

Høyttalere med høy oppløsning?

Siden du nevner B&W, hva med cm1? Eller så har du jo xtz 99.26 som du burde sjekke ut.
  10. M

pioneer BDP-51

Ok, takker for svar. Men kommer jeg til å merke noe forskjell på lyd og bilde i forhold til ps3? Har en benw w6500 og 92" lerret
  11. M

pioneer BDP-51

Lurer på å kjøpe en brukt til 2500,- Er det lurt, eller bedre å kjøpe en ny? Den er jo over 2 år gammel da.
  12. M

Optimal høydeplassering av prosjektor

Jeg lurer på hvorfor man ikke skal bruke så mye lensshift? Jeg liker å ha bildet så lavt som mulig.
  13. M

Søker projektor til å erstatte plasma tv! 10 000,- maks, trenger hjelp.

Fullt mulig å bruke i en stue selv om det ikke er helt mørkt. Har en benq 6500 som jeg selv bruker i en "lys og moderne" leilighet. Men kan aldri slå en plasma tv på sortnivå og farger. Et godt tips er å kjøpe grått lerret.
  14. M

Brokobling eller biamp?

Fikk mail fra xtz.se og de anbefalt å kople ap100d3 på mellomtonen og bass, og andre forsterkeren på diskanten alene. Får prøve meg litt fram med å koble bort diskanten og høre om det blir bedre kontroll på elementene. Har egentli lyst på en hegel h200, men det blir nok ikke enda, eller en...
  15. M

Brokobling eller biamp?

Mine har tri wiring, altså 3 terminaler bak på hver høyttaler. Lurer på hva som blir best lyd? 3 forsterkere blir kansje litt mye. evt 1 stk xtz sub amp som driver bassene, og kjøpe 1 forsterker som har fin lyd i diskanten. Sånn som det er nå så er det for lite til å drive alt. evt...