Nylig innhold av MaW

1. MaW

Article: Filmomtale: Interstellar

For et sjukehus av et lydspor! Enkelte scener der, spesielt en nøkkelscene mot slutten, som både setter rommet, overetasjen og ikke minst subben på prøve. Lydsporet er referanse med flere mil. filmen var like episk, oppslukende og fantastisk som første gangen jeg så den på kino. En opplevelse...
  2. MaW

Test Samsung UE55F9005 4K

8005 og 9005 har ca. like dårlig innsynsvinkel. For meg virker 9005 og ha et hakk bedre sortnivå, og et noe mer naturlig bilde med litt mer "trøkk" i fargene enn 8005. Dette er basert på nogenlunde like innstillinger på begge utifra film modus. Inputlag er nok kanskje noe høy pga. oppskalering...
  3. MaW

4k tv, en vits før HDMI 2.0?

For å svare enkelt på det. På Samsung F9000 så har man ekstern media boks (altså der man plugger inn alt av kabler osv). Denne kan byttes ut til en ny versjon med HDMI 2.0, riktig HDCP osv. Dette blir ikke lansert av Samsung før 4K standarden er 100% satt. Så F9000 er forøvrig er trygt kjøp, men...
  4. MaW

Skyfall!! Blant de beste Bond filmene

Kan tenke meg at helikopter scenen var HEFTIG. den var hvertfall helt vill på kino
  5. MaW

PS4-lansering 20.2.13?

Dette blir STORT! Men for all del ikke begynn med diskusjonen rundt specs. INGENTING er offisielt enda. Det blir uansett heftige greier, innenfor den prisen de skal holde seg til. 8) Og tviler sterkt på at vi snakker lansering i 2013, men at den blir presentert er det ingen tvil om!
  6. MaW

Skyfall!! Blant de beste Bond filmene

Bestilt Steelbook selv. Definitivt en av de beste filmene i 2012 og definitivt den BESTE Bond filmen!
  7. MaW

GET og SuperHD på Netflix

Netflix Super HD i Norge - DinSide ikke alle kan få det. Det går faktisk på hvilken leverandør man har. Det er faktisk vesentlig forskjell på X-high HD og Super HD, av det jeg har sett hittil.
  8. MaW

Star Wars film nr 7 i 2015

Er også veldig glad for at det ble JJ Abrams som skal regissere de neste. Star Trek var jo fantastisk. Vil tro disney vil pøse ut noen helt ekstreme budsjetter her, så kvaliteten og "storheten" vil det ikke bli holdt igjen noe på. Vil tro kanskje vi får en mørkere utgave av star wars, blandet...
  9. MaW

Onkyo 717B til 3995,-

litt bedre feilbeskrivelse så skal vi hjelpe deg
  10. MaW

The Expendables 2 Blu-ray - for jævlig.

de er elendige, men fytte bikkja for en underholdning! :D (da tenker jeg først og fremst på 1ern. 2ern er ok)
  11. MaW

Onkyo 717B til 3995,-

et kupp!!
  12. MaW

Hvilken offentlig kino er den beste?

Ringen Sal 1 er definitivt den beste etter min mening. Colloseum sal 1 er selvfølgelig morro til tider, men av og til spiller de ALT for lavt og har skuffet flere ganger. Sal 1 i Sandvika og Drammen er også svært gode. En liten advarsel til dere som ikke har vært der før, og foretrekker...
  13. MaW

dyp bass i musikk

Nero - In the Way punktum. ferdig snakka
  14. MaW

Dalis Entusiaster

Sant som skorob skriver over. Brukte RXV-3900 på Dali Mentor 6. Knall kombo! Brukte RXV-2067 på Dali Ikon 6 mk2. Knall kombo! Så det er ikke noe tvil om at den varme klangen til Yamaha passer meget bra sammen med den bitte litt spissere og "klarere" klangen til Dali. 8) Så hvis dere kommer...
  15. MaW

MaW's hjemmekino - studietider...

På tide med en liten oppdatering... I dag er jeg (dessverre) fattig student og har solgt unna det meste jeg har av hjemmekino. Men jeg kommer sterkt tilbake når økonomien er på plass igjen...når det enn blir. Idag har jeg kun Panasonic TXP46GT30 Sony Playstation 3 NAD C375 Dali 5005 det...