Nylig innhold av martin

1. martin

Hvor stor TV skal jeg velge?

Det er som oftest slik at TVen virker stor i begynnelsen, men etterhvert som tiden går ønsker man seg stort sett en som er større:P Har selv 42", prøvd i forskjellige rom med henholdsvis 3,0 meter og 1,5 meter sitteavstand. Ved 3,0 meter, kunne jeg glatt hatt 50", mens på halvannen meter...
  2. martin

Fullaktiv 4-veis Dipol

Gleeeeder meg til å få se, kjenne og ikke minst høre disse Andreas! Når regner du med å bli helt ferdig - grovt kalkulert?
  3. martin

Høyttalere - Focal vs. Hertz

Hei godt folk! Ser etter frontsett til min BMW E39. Valget mitt står mellom Focal 130KP og Hertz HSK 130 ettersom de begge virker som gode elementer. Er det noen som har erfaringer med dem? Er det verdt å legge nesten det dobbelte i focal i forhold til Hertz? Lurer også på noen coaxialer...
  4. martin

Ny forsterker til ca 5k, help?

NAD C372 er et godt valg i den prisklassen. Nok krefter og god kontroll! Det er også mulighet å bruke kun effektforsterkerdelen i senere annledning, samtidig som den har subwoofer utgang med volumkontroll. Har prisen gått ned? Mente den var dyrere før.
  5. martin

Test av Seas bifrost og ER18RNX/27TDFC "Zaph SR71"

Flotte prosjekter på gang! Hva med sort plexiglass front?
  6. martin

Tips til godt og billig 12" element

SLS er ok elementer, men for å få skikkelig dypbass anbefaler jeg deg en XLS.
  7. martin

SAMSUNG PS-50Q7H og sortnivå

Hei tar opp igjen gammel tråd her.. Prøvde innstillingene som foreslått på min hembio (eller hva siden heter), smart som jeg var noterte jeg meg ikke 0ffset, gain og det greiene der. Er ikke helt fornøyd med bildet, synes det ble for mørkt, litt kornete og for mye oransje i fargene... Er det...
  8. martin

Plasma durer (Samsung PS-50Q7H)

Har akkurat samme problem på min PS42Q7H, er dette altså fabrikk feil som kan utbedres ?
  9. martin

Nytt PowerBuy: TCsounds sub elementer! Lav frakt!

Testelementer eller? Har lyst på 1stk enspolet TC1000 15", men det bør helst være uåpnet eske...
  10. martin

Grunn til at de har noen til overs, men "utsolgt" på nettbutikk?
  11. martin

fråga om bygging av sub..

Om du laster ned winISD (søk på google etter nettside) kan du enkelt ved å taste inn elementets "thiele small" simulere bass kurvene i de ulike kasse størrelsene og utførelsene. Her kan du regne ut riktig kassevolum for ønsket kurve og eventuellt størrelse på bass-refleks rør.
  12. martin

Passe svær stereo forsterker

Hva med en litt brukt Cayin 252B? Super forsterker med kraftig strømforsyning (750VA) og bra lyd. Ligger vel rundt 5k brukt om du finner en..
  13. martin

Er interessert i 2stk TC1000 15" og 2 stk Bash 500w, om prisen blir riktig