Nylig innhold av MacBain

1. M

LG CX eller Sony KD48A9BU?

Blir nytt tv kjøp i løpet av året og etter å ha stilt krav til at det skal være en 48" står valget imellom disse to. Hadde først tenkt LG, men når Sony kommer med en "Master Series" Oled i 48" så frister dette også da jeg liker billedbehandlingen til Sony best. Problemet er gaming. Spiller en...
  2. M

LG CX 48" eller 55"

Sant det. Da har jeg unnskyldning for å kjøpe nå :).
  3. M

LG CX 48" eller 55"

Har i dag en Sony 49" XF9005 og hadde tenkt å oppgradere til den nye LG'en mye p.g.a gaming egenskapene som jeg får bruk for når Xbox Series X og PS5 blir lansert. Før jeg kjøpte den tv'en jeg har i dag prøvde jeg meg på en C9 i 55" samt en Sony oled i 55" med ett års mellomrom. Hadde disse i...
  4. M

Rikstv Smartboks 3 og universal fjernkontroll

Finnes det en Logitech Harmony fjernkontroller som er kompatibel med Rikstv sin smartboks 3 (Bluetooth)?.
  5. M

Sony 49" anbefaling

Har ett litt merkelig rom oppsett som gjør det veldig vanskelig å lyssette rommet riktig og med ca. 2 m sitteavstand blir 55" for stort, har prøve to ganger nå og sist med en Sony AF8 som var en drøm foruten størrelsen og dårlig 1080p input lag. P.g.a helseplager ser jeg over gjennomsnittet på...
  6. M

Bytte av HD på GET HD PVR

Byttet for flere år siden HD'en på GET PVR'en til en 500GB 2.5", denne gikk i stykker i helgen og jeg prøvde å installere en reserve. Prøvde både å slette alle partisjoner samt formatere den som FAT32, begge deler ga feilmelding, eneste som funket var å klone den originale HD'en via macrium...
  7. M

Get DVR, Full eller begrenset HDMI/RGB

Ble lei av å skrive AppleTv :). Logisk at det er søppelet fra GET som er årsaken. Prøvde den nye HD PVR 2 dekoderen og den var noe av det verste jeg har opplevd, GET selv var klar over at den var ubrukelig. Har "binge" sett på Game Of Thrones med massivt "Black Crush", så jo nesten ingenting i...
  8. M

Tror jeg har løst det nå. Plugget Get boksen rett inn i tv'en uten switch og da ble full valget kjempelyst og begrenset valget passe. Etter å ha plugget ATV'en og Get boksen inn via switchen må jeg velge full for å få samme bildet som begrenset gir ved å plugge rett inn. På ATV er det bare å...
  9. M

Tror ikke det er Tv'en som dert er noe galt med :). Kjørte samme innhold fra Get Appen via airplay og da var all sort detaljene der som de skal og bilde ikke for blast, bytter jeg over til Get Pvr'en så blir alle detaljene borte :(, må være noe med den Pvr'en som er feil.
  10. M

Jeg har så mye koblet til tv'en at jeg må ha to switcher :), har derfor AppleTv koblet til samme HDMI port, kjørte test bildet under via den med auto innstilling og da så jeg kun de to-tre rutene nederst rutene til høyre. På Atv'en kan jeg velge om den skal sende ut full eller begrenset og...
  11. M

Har en GET HD PVR og en Sony HX923 tv og lurer på hva som er korrekt oppsett av disse med tanke på Full eller Begrenset HDMI?. Har lenge latt inngangen på sony tv'en stå på auto og bildet har vært mørkt, dvs. ingen detaljer i det mørke, satte denne til full og da så jeg alle detaljene, men mulig...
  12. M

LG Oled E7-B7-C7

Takker, hvilken model har du?, har ikke sett alle disse utgangene før.
  13. M

LG Oled E7-B7-C7

Vet du hva den utgangen til headsettet heter?.
  14. M

LG Oled E7-B7-C7

Har ikke kjøpt tven enda, trenger å vite dette på forhånd. Lg klarte ikke å svare på dette. På bildet ser det bare ut som om den har optisk ut.
  15. M

LG Oled E7-B7-C7

Har lg tv'ene minijack ut eller annen løsning for å koble til hodetelefoner?. Finner ingen info om dette.