Nylig innhold av longbow

1. longbow

Lage dedikert hjemmekinirom, trenger hjelp!

Pga pris og at alt må bæres bak huset for hånd, så ser det ut som at det går mot 15 cm forskalingsblokker all the way, og så 2x4 på innsiden med overlappende isolasjon og dobbel gips. Eg veit at alt kommer ann på hvordan man bygger og hvor tett man får det, men er det normalt sett "nok"...
  2. longbow

Lage dedikert hjemmekinirom, trenger hjelp!

Hallo godtfolk Eg skal til å lage hage bakom huset, og da tenker eg og lage hjemmekinorom samtidig, på ca 6x4 meter og ca 2.6 meter takhøyde. ( men alt dette kan flyttes på og justeres ) Dette blir ett helt frittstående hus, ca 5-10 meter fra alle andre hus. Eg tenker og lage det i en eller...
  3. longbow

Bytte pære eller prosjektor?

Lampen er defekt, så den virker ikkje i det heletatt. Men eg har i lengre tid irritert meg over sortnivået, og tenkt at det kommer seg med ny pære, men høres jo ikkje ut som det blir suksess. Kor er best å kjøpe pærer i disse dager? Og hvilken prosjektor er å anbefale i dagens marked?
  4. longbow

Bytte pære eller prosjektor?

Eg har i dag en Sony WPL-VW60, en god gammel traver som pæren har sagt takk for seg i, så det eg lurer på er om eg skal kjøpe ny pære til den, eller kjøpe en ny prosjektor, tenker da en rimelig en, til maks 10.000kr, noe alla Benq W1070 for eksempel.. Har ingen behov for 3D og andre fancye ting...
  5. longbow

"lerrets maling"

Eg har nå måtte gjøre en del store endringer i hjemmekino livet, så nå har eg klart å få beholde PJ'en, men ikkje lerrete, så da, hvilken farge funker best som bakgrunn når man bruker veggen som lerret. Veggen er btw helt slette gips plater. Og hvilken farge passer best på side veggene, for å...
  6. longbow

"kompakte" stuehøytalere med punch

Eg har i dag Definitive Technology mythos st, men det funker veldig dårlig for min del. Er ingen sjel i de, og har alt for lite punch og snert synest eg. Så, hvilke høytalere finnes som er i prisklassen 5-30000 kr, som hvertfall ikkje større en mythos'ene på noen måte med har litt mer livlig lyd...
  7. longbow

Billig storskjerm

Då stryker eg Andersson fra listen. ;) Såg jo no at Samsung sin 75" var til under 19K, det er jo en del over mitt budsjett, men hælvette kor kult det hadde vært!
  8. longbow

Billig storskjerm

Eg veit at det er noen som veit noe ;)
  9. longbow

Billig storskjerm

Eg lurer på å kjøpe ny tv, og der er det to enkle krav jo større jo bedre, og jo billigere jo bedre, men det må jo selvfølgelig ha en viss kvalitet. Eg har i dag en gammel Samsung 50" plasma ( 5-6 år siden ) som kostet 8k i sin tid, og så lenge det har bedre bilde en den, så er eg egentlig...
  10. longbow

Definitive Technology... Tråden

Hei. Eg vurderer Definitive Technology Mythos ST, er det noen som har noen erfaringer med disse? Blir mest brukt til litt Heavy musikk og film, og litt av alt annet. Hvordan er bassen i disse? eg har to SVS PB12-NSD, så eg trenger ikkje noe i dypbassen sånn egentlig, men trenger litt mer...
  11. longbow

Sony VPL-VW60... case!!

Eg har no prøvd med alle innstillinger eg finner, og får ikkje frem noen forskjell. Glemte og nævne at det kun gjelder ved bruk av pc. Har netopp kjøpt ny pc, og det er samme problemet enda.
  12. longbow

Sony VPL-VW60... case!!

Ingen som har vert borti noe slikt før? viss kabelen eg bruker opp til pj er av for dårlig kvalitet kan det gi problemer da? den er gammel, så den er sikkert bare 1.1 eller ka det noe heter. Finnes det SW oppdateringer til PJ'er?
  13. longbow

Sony VPL-VW60... case!!

Hei. Har en overnæmnt pj, og når eg viser via pc i 720P blir skjermen delt nesten på midten og snudd opp ned, og setter eg på 1080P så får eg ikkje full skjerm. kjøpte ny reciver her om dagen, og problemet med at eg ikkje får full skjem kom da, men det andre var før og. Når eg bruker tv, er...
  14. longbow

Onkyo 1008B sletter innstillingene ved strømbrud

Viss strømmen går eller eg drar ut kontakten.... noe man gjør for å forhindre at lynet skal ta den, sånn når man reiser vekk, for eksempel. Og til dere andre, tankju :)
  15. longbow

Onkyo 1008B sletter innstillingene ved strømbrud

Som tittelen sier, så blir alle innstillinger eg har gjort på forsterkeren vekke når eg for eksempel drar ut kontakten og reiser vekk over helga. Har noen vert borti dette? Det har skjedd 2-3 ganger siste mnd, men aldrig før. Så alle innstillinger eg har gjort med bla både lyd og bilde...