Nylig innhold av lokbjo

1. L

Utfordring - Finn fronthøyttalere som passer i dette oppsettet

Det er riktig som du sier - det er en del uønsket romklang. Har tatt vekk noe av det med et teppe under spisestua og 3 stykk store 1x1m støydempende bilder på bakveggen (ovenfor TVen), men det er enda mye mer å gå på før jeg er fornøyd. Tenker litt på et teppe under salongen også. Etterhvert vil...
  2. L

Definitive Technology... Tråden

For de som vurderer Mythos ST må jeg få lov å skryte av dem, de er i stand til å gjengi hele spekteret av frekvenser på en flott måte (musikk er første pri hos meg)! Dog er de så skarpe i diskanten at jeg ikke ble 100% fornøyd før jeg fikk tunet dem inn med en skikkelig EQ - Technics SH-8065...
  3. L

Da fikk historien en lykkelig slutt likevel! Etter litt teiping av forskjellige materialer foran diskanten (uten det helt store hellet) kom madamen på å sette inn en Technics SH-8065 (33 bånds grafisk equalizer) mellom DAKen og stereoforsterkeren. Med equalizeren koblet inn og satt til +-3Db var...
  4. L

Da er høyttalerne innspilt ca 50 timer med pink noise og noen titalls timer med lytting. Høyttalerne har muligens endret seg noe over tid, men fortsatt er diskanten i skarpeste laget. Det fungerer kjempebra på en (liten) del av musikken som er ekstremt godt produsert, men det sammenfaller litt...
  5. L

Snakket med en hyggelig kar hos Lsound i dag. Han kunne fortelle at Mythos ST var en av de høyttalerne som hadde størst forandring når den ble innspilt. Diskantene vil rundes av litt, samtidig som mellomtonen blir mer definert. Det kan fort endre balansen en hel del, mao. Så nå blir det pink...
  6. L

Sitter og pønsker på å dempe diskanten en anelse med å legge et (eller flere) gasbind foran tweeteren... Det skal jeg jaggu prøve. Har ingen mulighet for å justere diskant på forsterkeren (Bladelius Thor v1), så det er eneste mulighet for justering jeg kan gjøre.
  7. L

Da er høyttalerne på plass! Førsteinntrykket er litt delt. Bassen låter meget bra, usikkerheten på om de kunne erstatte en 12" XTZ-sub viste seg å være ubegrunnet! Det er bra med trøkk helt ned på 20Hz-tallet, måtte ta fram gliset :) Mellomtonen låter definert og fint, kan greit plukke ut de...
  8. L

Hehe Det glemte jeg visst å si. Definitive Technology Mythos ST. De lå ute til en ganske god pris på lsound.no. De var faktisk litt billigere enn de er i USA for tiden (!), og med gratis frakt! Tror Mythos ST blir ganske så bra. De lå omtrent akkurat på det prisleiet jeg kunne tenke meg også.
  9. L

Etter å ha sjekket m frua og lest litt flere omtaler ble det bestilling. Gleder meg til å teste de nye beistene, takk for tipset nok en gang :)
  10. L

Det var to gode tips! Jeg glemte å skrive noe om budsjett, men de Definitive Technology-høyttalerne ser jo veldig spennende ut. Må rett og slett ta opp saken med "den andre sjefen" og se om vi kan få til noe :) Tusen takk til begge to!
  11. L

Har i dag System Audio Ranger fronthøyttalere (40Hz og opp) og en 12" XTZ sub (26-200Hz med delefilter så jeg benytter kun 26-40Hz). Er ganske godt fornøyd med lyden, men saken er den at suben er litt i veien der den står. Det er heller ikke bare å flytte den inn i et hjørne, siden det da må...
  12. L

Hjelp - høyde på Pioneer pdp427 m fot

Supert, takk skal du ha!
  13. L

Hjelp - høyde på Pioneer pdp427 m fot

Trenger hjelp - har en PDP427 festet på veggen nå, men skal flytte til hus som har innfelt hull til TVen på 107x77 cm, men som er trøblete å skru fast et veggfeste i. Derfor er jeg interessert i å finne ut hvor høy TVen blir med foten! Noen som gidder å måle det for meg? Det går fint i...
  14. L

Her kan du lovlig kjøpe og laste ned musikk i FLAC format

Hey, du har jammen rett, det fungerte faktisk! Takk!