Nylig innhold av leeliemix

1. L

ARC-problem

En god løsning er å aldri bruke tv ‘smart’ funksjoner, de er sjelden veldig smarte uansett, og heller bruke appleTV/roku/firestick etc.
  2. L

ARC-problem

Kan være et problem, kan også bare være at ARC/CEC er veldig kranglete og har veldig ofte problemer mellom forskjellige merker. Kan være setup som ikke er helt 100%. Hvis det ikke er mer enn 5.1 så er det ingen forskjell på ARC og optisk. Sent from my iPad using Tapatalk
  3. L

Bluesound Node 2 - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.

Det er min søster som bruker usb stick, jeg bruker NAS men hun har ikke lagt merke til noe spesielt. Siden det ble nevnt her at bluesound ikke anbefaler permanent usb bruk da det gir noen begrensninger så kan det hende at det for deg er bedre å sette den i routern i stedet. Vil tro du da...
  4. L

Bluesound Node 2 - ris, ros, Q&A og meningsutvekslinger.

Musikken på USB stick koblet i noden til daglig bruk Musikken også lagret på PC(/laptop) som hovedlagring Musikken på en ekstern disk helst et annet sted enn hjemme som backup. (Trenger ikke å være SSD) -sannsynligvis den billigste løsningen. Fungerer bra, og er rimelig sikkert i og med at du...
  5. L

Dyre vs billige høyttalere

Noe av de 100.000 går til flott finish/brand/produktutvikling også det må medgis men feks. dyp bass koster også, noe som generelt er fraværende i C-W høyttalere. CW fokuserer mer på ekstra fet bass i 50-60hz området afaik. De er lagd for party og fungerer bra til det. Sent from my iPad using...
  6. L

Dyre vs billige høyttalere

Elementene beveger seg mer eller mindre nøyaktig og med forskjellig fart alt etter bla. egen masse. De oppfører seg også som et stempel med oppbrytning i elementet alt etter hvor nær et perfekt stempel det oppfører seg som. Altså en mindre perfekt lydbølge ut fra deler av elementet. Et element...
  7. L

4k tv - Måste jag ha ny receiver?

Hvilken yamaha reciever har du? Sent from my iPad using Tapatalk
  8. L

Surround 5.1 plassering av høyttaler bak?

Det er veldig vanskelig å si hvor bra det vil fungere å ha de så høyt oppe, må bare prøve egentlig. Å bruke kun 3 fronthøyttalere (evt med sub) uten noe bakover fungerer fint også, jeg lar som regel bakhøyttaler forsterkeren være av på det mest av tv titting etc. Skrur den på for blueray filmer...
  9. L

Surround 5.1 plassering av høyttaler bak?

Som Snooky sier så er ikke bakhøyttalere egentlig bak, de er på siden eller på siden litt bakover i et 5.1 oppsett. Å ha dem langsmed sofaryggen ganske nær bakvegg fungerer fint da lyden ikke er ment å være like skarpt definert som frontrekka. Mange liker å dempe bakhøyttalere en dB eller to...
  10. L

Ingen lyd fra receiver

Er både altibox og bluray spiller koblet direkte til reciever? Sent from my iPad using Tapatalk
  11. L

Sorround anlegg til Stereo 2.1 men hva gjør man så?

Surround recievere har også bra bass management, noe som ikke er vanlig på 2 kanals. En viktig ting å ha for deg som bruker subber. Sent from my iPad using Tapatalk
  12. L

Ny reciever uten Atmos høyttalere

En ting jeg gjerne vil nevne er at den nye prosessoren med nye dolby digital (rart at dem gikk tilbake til basis navnet) er en stor forbedring i forhold til eldre pro logic II osv. Ofte ikke noe man tenker så mye på når man titter på det nye, men veldig mye av det vi ser på tv/netflix er bare 2...
  13. L

Enig i at det virker som de legger litt mer jobb i atmos filmer enn i mange andre nye ikke atmos filmer. Vi nyter av dette i 5/7.1 også. En eldre storfilm før atmos har også ofte en ‘bedre’ lyd enn mindre påkostede filmer. Sent from my iPad using Tapatalk
  14. L

Uten tak/høyde høyttalere viser prosessoren min trueHD master på spor som skal være atmos kompatible. Jeg kjører 5.1 med fullt atmos kompatibel prosessor (marantz av8805). Jeg Legger ikke merke til noen forskjell mellom vanlige truehd master vs atmos spor hjemme hos meg med kun 5.1 . Så vidt jeg...
  15. L

Forskjell Dali Mentor Sub og Dali M-10 D

Da har du sannsynligvis veldig boost på noen frekvenser pga rom og plassering av sub. Sent from my iPad using Tapatalk