Nylig innhold av kimakerholdt

1. K

Surround 5.1 plassering av høyttaler bak?

De vil være helt klistret inntil sofaen, men da oppe i taket så lyden vil vel da gå forbi enn å treffe oss? Det eneste alternativet er å ha oppe i taket. Ikke plass til å ha bak eller på siden i noen andre høyder. Det vil fortsatt være en kul greie? Bare for å være 100% sikker her før jeg...
  2. K

Men vil det være like effekt selv på sidene når det er så lite rom. Det er meeeeeer enn nok lyd/volum med bare 60% av hva anlegget er bygd for så er mer om bakhøyttalerne eller sidene har noe verdi i seg selv da det egentlig bare er plass til noen bak i taket, men ellers ikke noe. Mer veldig...
  3. K

Lurer på om det er helt fjernt å plassere bakhøyttalerne i på veggen helt oppunder taket? Eller funker det ikke så bra da? Sofaen vår er klistra inntil veggen så vil ikke bli noe mellomrom slik at høyttalerene går på en måte forbi oss. Jeg kan levere tilbake de høyttalerne og få pengene...
  4. K

Vogel takfeste i gips?

Som da ca 40 x 40 cm plate med gipsanker slik at det blir litt bredere feste i gipsplaten? Hvis man har såpas stor så kan man jo trykke platen helt inntil hvor vegg og tak møtes så treffer jeg stendere også. Hvis man da får skrudd i 4-5 skruer i stendere og så de tilsvarende gipsanker burde det...
  5. K

Vogel takfeste i gips?

Hjeeeeeelp! Alt er klart i rommet vi skal ha, men skulle skru opp feste til projektoren i taket, men her er det bare gips hele veien fant jeg ut når jeg begynte å skru skruene:( Det er visst lydhimling i taket så da er det ikke mye å finne her av stendere. Hva gjør jeg? Har en Epson tw6700...
  6. K

Hvilken 120" lerret bør jeg velge?

Da er alt av lyd og projektor (epson tw6700) kjøpt inn og så må jeg dessverre spørre igjen om lerret. Det blir en av de billige lerretene man får kjøpt på komplett og lignende til 1500kr. Lurer på om det er stor forskjell på de? Ser aten veier 10 kg mens en annen veier 16 kg. Er dette bare...
  7. K

Projektor til hjemmekino i et mørkt rom til maks 10.000kr?

Takk for alle svar :) Da blir det innkjøp av TW6700 enten brukt eller ny. Og så et billig lerret eller et med tab tension eller hva det het. Da er jeg ferdig med maset mitt.
  8. K

Vi skal male tak og begge mørkere farger enn det er nå. Kommer også til å ha på lys endel da barna våre vil se film og spille ps4 med lys på så håper disse projektorene klarer å vise bra med lys på. Hvis ikke må vi kanskje velge noe annet. Hvis vi hadde gått opp til 8-11.000kr for en projektor...
  9. K

Takk for svar. Har lest at LCD projektorer blir dårligere etterhvert i forhold til farge, er det noe dere er enig i? DLP skal ikke ha det problemet. Lurer litt på om det er verdt å gi 4000-5000kr for en 4-5 år gammel w1070 kontra enn nesten ny tw6700 til 5000-6000kr brukt? Hva er best? Er...
  10. K

Hvilken 120" lerret bør jeg velge?

Vi skal male vegger og tak tenkte vi i noen mørke farger, men ikke helt bestemt fargene enda. Kanskje vi burde vurdere et annet lerret da, men når det blir mørkt rom så går det vel bra med hvitt duk på lerretet. Prøver å finne en lite brukt W1070 til en grei pris, men de ligger på 4000-5000kr...
  11. K

Skal vel sies at de fleste jeg har hørt med har gått såpass mange timer. Da ønsker jeg gjerne et forslag eller to på ny projektor hvis du kunne tipset om det Gorm?
  12. K

Er 3000-4000kr grei pris på W1070 brukt? Litt usikker på om vi skal kjøpe ny eller ikke, men hvilken projektor burde vi kjøpe i denne lave prisen? Har et par projektorer jeg kikker på nå på Finn så lurer ekstra på det nå:)
  13. K

Hva er for mye å gi for denne brukte projektoren? Hvis vi velger å kjøpe en ny en hvilken er da en som er nok utenom w1070 brukt?
  14. K

Takk for bra input her. Sliter med å skjønne alt jeg har lest på nett siste uken om projektorer i forhold til at denne "gamle" W1070 skal være bedre enn alle de nye til 6-10 lapper. Så mange av de som får sykt bra reviews på tester og på youtube. Så da enten W1070 brukt, men hvis vi da velger...
  15. K

Da skal jeg sjekke ut den. Den ligger på rundt 3800-5000kr for en som er noen få år. Det er verdt det kontra å kjøpe noe nytt for 6-9 lapper? Alt jeg har lest om på nett om lumen og kontrast så er denne langt fra det jeg har lest er bra. Mange projektorer med 25000:1 - 30.000:1 i kontrast og...