Nylig innhold av kenti

1. kenti

Egreat A5

Joda, du får sendt bitstream via kodi i A5. Husker ikke akkurat innstillingen i farten, men om dere ikke finner ut av det skal jeg sjekke senere.
  2. kenti

Egreat A5

Begge er utført, Didrik. Skal jo ikke utelukke at det er et nettverksissue her heller, så skal ikke være for bastant i påstandene. Det er forsåvidt bra du ikke opplever de samme problemene, da kan jeg håpe på at det ikke skyldes spilleren. Problemet med at biblioteket ikke oppdateres fant jeg...
  3. kenti

Egreat A5

Er enig i at det ikke er så veldig vanskelig å oppdatere spilleren, men kan også forstå at det er folk som ikke er komfortable med det. Det er jo faktisk en mulighet for å "bricke" spilleren om noe skulle gå helt galt etter hva jeg har skjønt. --- Nå har jeg selv testet og levd litt lenger med...
  4. kenti

Egreat A5

Bra tips, har selv også resatt boksen etter alle oppdateringer. Måtte oppdatere til siste software 1266 via menyen for å kunne spille av 4K-materiale. Gjør man ikke det får man lyd og tekst, men ikke bilde. Har også innsett at selv om den interne spilleren EgreatPlayer er ganske så bra, så har...
  5. kenti

MKV og ATMOS lyd

Egentlig skal alle kilder som kan sende bitstream klare dette fint. Det er bare snakk om å kunne sende standard TrueHD og DTS HD-MASTER. Atmos / DTS:X er bare ekstra metadata som sendes med (som allerede ligger i lydsporet), og det er opp til mottaker og dekode den ekstra metadataen. Hvordan...
  6. kenti

Støtter Popcorn Hour A-400/Apple TV 4K Atmos?

A400 støtter både Atmos og DTS:X. Du må selvfølgelig sende lyden som bistream da.
  7. kenti

MKV og ATMOS lyd

Popcorn Hour a400 støtter også dette. Både Atmos og DTS: X.
  8. kenti

Egreat A5

Takk for oppklaringene, saarg. Mistenkte at det var mer å hente mtp posters i KODI, men om den interne gjør samme nytten kommer jeg antageligvis til å fortsette med den selv. Og særlig når det er en eldre versjon av KODI som er implementert i A5. Miste HDR til SDR og 3D er en dårlig deal! Ser...
  9. kenti

Egreat A5

Didrik, hvilken spiller foretrekker du? KODI eller den interne?
  10. kenti

Egreat A5

Man ønsker vel normalt sett ikke å gjøre for mye i forhold bilde, og samme hardware brukes vel uansett. Men mulig det historisk sett har vært noe i KODI som har gjort at det har fungert bedre. Ut fra det lille jeg har testet foreløpig virker det som at front-end-playeren støtter det samme både...
  11. kenti

Egreat A5

Da jeg jeg også vært på hos Avshop å hentet meg en A5. Har ventet lenge på en spiller som kan overta for min PCH A400 som ikke koster en formue, og som kan alt det denne skal kunne :D Har bare fått satt den opp og oppdatert med gammel FW, samt satt opp det interne video-biblioteket samt KODI...
  12. kenti

Striky bygger hjemmekino

Veldig pent og gjennomført! Blir spennende å se hvilket tema kinoen får nå :)
  13. kenti

Status AVforum V2

Ja, en del fri frakt fremover :) Det er ikke et stort issue, men det er kanskje mulig å legge til alternativer for frakt for dere uten å hacke ut av boksen? Et eget torg virker ikke nødvendig med en løsning som dette. Det sparer dere jo også for en del hodebry ved å bruke noe ferdig. PS! Er...
  14. kenti

Status AVforum V2

Nå var det i allefall vesentlig enklere å legge inn annonse enn tidligere. Prøvde faktisk like før det nye torget kom opp, og da fikk jeg det ikke til! :) En kan alltids ønske seg forskjellige ting, men anbefaler basert på erfaring at det ikke gjøres så alt for mange hacks. Løsningen nå kan se...
  15. kenti

Offisiell tråd: HDFury Linker 4K60 4:4:4 600MHz

Takk for bra forklaring, Gorm. Har fått pløyd gjennom HDFury-tråden på avsforum også, og det er akkurat som du sier. Var bare litt i villrede i på hva som skjedde starten når jeg ikke var klar over at TW9300 ikke taklet full 4:4:4 10 bit. Men det er som du sier ikke e stor deal, det er vel mest...