Nylig innhold av Karmann

1. Karmann

Status AVforum V2

@lygren ser ut som det fungerer nå. Skal heller si i fra.
  2. Karmann

Status AVforum V2

Ja, samme her. Jeg har prøvd forskjellige nettlesere, men samme problem. Jeg har en melding jeg venter på å få lest, men den kommer ikke opp.
  3. Karmann

Karmann`s Hule

Takk BEF. Den kan rattes ditt du ønsker. Det kan nesten brukes EQ som en full sjømann, det går aldri tomt (ikke at det er en nødvendighet ) Det som er litt kult er kontrollen du får i dypbassen, vet ikke hvor mange ganger det har vært folk innom og skal høre en bass sang de kjenner, første...
  4. Karmann

Karmann`s Hule

Responsen på de er veldig bra. Jeg har ikke målt noen av de utenom plasseringene de har her ( de som er helt uten port), noe jeg forøvrig burde ha gjort. men jeg har testet lukket original kasse på motsatt side av rommet, og det ruller av som lukket normalt gjør. Men når de blir satt sammen i...
  5. Karmann

Karmann`s Hule

Ja, vi får se 😊 Det begynner å bli små fult der bak nå. Så dersom det blir mer nå, så tror jeg det blir fulstendig ombygging. Jeg kan jo forsette med trenden jeg har startet, men jeg tror ikke. Jeg tror jeg lander på 32 stk totalt, selv om jeg kalkulerer på over 50 stk..😅 Men forskjellene er så...
  6. Karmann

Karmann`s Hule

På tegnestadige enda og langt fra sikkert utførelse. Men plutselig.. Jeg simmer med stacks på 4 drivere i samme kammer. Bakveggen blir veggen på rommet, gulvet blir bunnen av kassen mens side vegger og tak blir kledd i materiale som en normal kasse. Kortfortalt jeg setter opp en "lettvegg" som...
  7. Karmann

Karmann`s Hule

hahaha, ja.hvis jeg ikke bygger helt om da. Da har jeg plass til mange :) Det er under planlegging :)
  8. Karmann

Karmann`s Hule

Jeg fikk et par timer kjedsomhet i dag, så jeg bygde et par subber, mangler noen hull og sort maling. Tar det i morgen 😊
  9. Karmann

Karmann`s Hule

Det kan være :) Jeg solgte faktisk en driver i helga, hadde jeg aldri trodd. Men er folk i nøden og mangler en driver til et prosjekt, så selger til og med jeg. Vet ikke om du har lange kjørevei ? Hadde faktisk besøk på Fredag av et medlem her ( 12 mil kjøretur en vei) , lenge siden jeg har...
  10. Karmann

Karmann`s Hule

Tja, REW har jo en funksjon (room sim), den kjenner du sikkert. Nå kan du legge til 8 subber der ( mot to stk tidligere) Men det er jo helt teoretisk, men gir en fin indikasjon da. Men rommet må være med normalt tak. Det er lenge siden jeg har dillet med det, men jeg har jo bare kastet inn...
  11. Karmann

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Kombinere med eventuelt nedtrekks lerret og en ok center. Så kan du ha mulighet for litt film når behovet måtte være der. Trenger ikke koste skjorta det. Så får du beholdt skikkelig Stereo, som det virker du trives best med i lengden :) Så kan heller film delen være en bonus. Selv ser jeg mye...
  12. Karmann

Karmann`s Hule

Haha, ja du må ikke ringe å forstyrre nå jeg holder på 😂
  13. Karmann

Karmann`s Hule

Ny uke, nye muligheter 🤔😊
  14. Karmann

Hjemmekino med stjernehimmel og Atmos

Høyttalerstoff reflekter, men er mye bedre en sort maling etc. Jeg personlig merker ikke mye til refleksjoner fra side vegger da disse er sorte av akustikkpaneler, med høyttalerstoff, ei heller fra side paneler. Alternativ til molton er og kjøpe flocking material ( liggnende stoff som er rundt...
  15. Karmann

Torolufs hjemmekino

Du skummer ut slik at skummet blir liggende even steven med gips platen, og eventuelt legge en lim streng på lekten som blir nærmest vindu, før du legger på gips platen i tilegg. Det brannskummet har lydisolerings evne, og demper mye bedre en vanlig skum ,58 dB ved 100 mm dybde.