Nylig innhold av K E A

1. K

K E A's Hjemmekino

Har ikke tenkt å gjøre noe med projektoren. Hadde håpet det var en enkel måte å slå den på og av med.
  2. K

K E A's Hjemmekino

går det an å få koblet MA500 til SR7010 slik at de slår seg på og av sammen? Tenker da på strøm.
  3. K

JVC X5900 : HDR. Hva gjør jeg galt ?

Har kjørt den kalibrerte sdr modusen på projektor mot bt2020
  4. K

Er i samme situasjon her. Har kjørt bt2020 frem til nå, men har byttet til bt709 på panasonic'n. Har ikke fått testet så mye ennå. Men vil man få nedskalering av 4k når man kjører på dette oppsettet? X5900 er kalibrert til sdr hos meg, ikke hdr
  5. K

minHjemmekino KEA'S Hjemmekino

Rommet er 7x7 meter, isolert med 30cm i vegg, tak og gulv. Utstyr i rommet Reciver : Marantz SR-7010 Blu-Ray: Oppo DV93 4K spiller: Panasonic DB-UB420 Projektor: JVC X5900 Lerret : Dreamscreen V4 106’’ Front Høyttalere: Klipsch RP-280F Senter Høyttaler: Klipsch RP-450C Surround og bak...
  6. K

Ble vertfall lysere og bedre bilde med de innstillingene :) Før : Etter:
  7. K

Ingen farge forskjell. Men tror jeg har 4:2:0. Ub420 sender ikke ut 4:4:4 så lenge du kjører både lyd og bilde på samme kabel. Men på film skal det ikke ha noe å si om du har 4:4:4 eller 4:2:0. 4:4:4 er vel best synlig så lenge du kjører gjennom PC eller spillkonsoll etter det jeg har lest...
  8. K

Jeg har samme oppsett, jeg har ikke forandret på noe i UB420. Har fantastiske farger både på HDR og SDR. Eneste jeg kan klage litt på er at 4K er litt mørkere. Men nå er ikke projektor kalibrert for 4K kun SDR.
  9. K

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Takker, da får jeg gå på igjen. Tenkte ikke på det når jeg drev på.
  10. K

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Hva må jeg gjøre for å få rettet opp kantene her?, har drevet på i times vis å gir snart opp
  11. K

Har en x5900, har det noe for seg å koble den opp på nettet? er lan koblingen kun for software oppdatering?
  12. K

K E A's Hjemmekino

Da har jeg hatt x5900 i hus ett par uker, fantastisk maskin, har det noe for seg å legge opp nettverks kabel så den er koblet til nettverket? eller er det kun for firmware oppdatering?Har fått byttet ut så å si alt i kino'n nå. Så nå er jeg strålende fornøyd. Fikk tak i en SVS PB12 Plus/2 til...
  13. K

K E A's Hjemmekino

Ok, da får jeg prøve igjen i kveld. Men er det jeg som ikke skjønner hvordan man legger til tekst, jeg får ikke lagret det som jeg legger til. Det blir bare borte. Prøvde å legge inn utstyrs liste, men teksten blir bare borte igjen.
  14. K

K E A's Hjemmekino

Er det fortsatt mulig å oppdatere MinHjemmekino? Får ikke lagt til noe som helst, virker som om hele greia har bare dødd ut med tia. Er det ingen som bruker denne siden mer?
  15. K

SONY VPL-HW65 VPL-VW320 og VPL-VW520

Ser HW65 er på tilbud til 19000 kr nå, er meget lysten på en ny projektor. Hva er å fortrekke med tanke på kalibering? sortnivå eller mest mulig lysstyrke? og er 3d kalibrering i tillegg noe å gå for? ser veldig lite 3d men kjekt å ha. er det stor forskjell på kalibrert og ukalibrert 3d?