Nylig innhold av jvenaas

1. J

Falsk vegg - rammer med stoff - feste med magnet?

Jeg brukte borrelåstape fra biltema. Stifta den fast, fungerer fremdeles supert 1,5år etter montering!
  2. J

Chasin`s kjellerkino - 4K og Atmos på budsjett

Jeg bygget meg 7.2.4 i ett 3,3x4,5m (ca) stort rom med det meste av komponenter for 150-200k, det var ett rom i rom system. Har gjort mesteparten selv og har helt OK utstyr. Kjøpt det meste brukt utenom receiver og projektor Så du kan nok komme unna med 100k, men da må du ha relativt billig...
  3. J

balko bygger kino i kjeller

Jeg har 9400, eneste projektoren jeg har hatt, så har ikke noe å sammenligne med. Men skarphet er ikke noe jeg sliter med ihvertfall, ser tydelig forskjell på 1080p og 2160p (e-shift). Synes også fargene er ganske kurrante. Jeg kjører «Neutral» på SDR og «Digital Cinema» på HDR. Begge er justert...
  4. J

Lyddør til rom-i-rom - én eller to?

Rundt 5cm, jeg har 48x98 ytterst og 48x73 innerst
  5. J

Jeg er meget fornøyd med dempingen her med meg ihvertfall
  6. J

Jeg har selv en lyd-dør innerst, og en kompaktdør med tettelist ytterst. Må vel ha to dører for å få det skikkelig mener jeg
  7. J

Rookwool

Tror du må være litt mer spesifikk på hvilken type rockwool du mener? Alle byggvareforrtningher har som regel a-plate inne
  8. J

Rom i rom i garasje

Takk for det! Er Philips hue led stripe jeg bak dempingen nå, er midlertidig plassert der, prøver meg litt frem hvor jeg skal ha det. Ganske hendig med å kunne bytte farge + at den fungerer med Harmony kontrollen. Ble en annen opplevelse med atmos, ble enda mer sugd inn i filmene. Satt på...
  9. J

Rom i rom i garasje

Litt oppdaterte bilder
  10. J

Rom i rom i garasje

Da var tak-kanalene kommet på plass, 7.2.4 nå! Har sett ett par filmer med atmos nå, og kan si meg meget fornøyd! Black Hawk Down med atmos anbefales virkelig! Der skjedde det mye i tak-kanalene [emoji2] Har også fått bygd meg ett tvbord til å gjemme unna komponentene, ble mye ryddigere
  11. J

balko bygger kino i kjeller

Hvordan har du subene plassert nå? Har du prøvd andre plasseringer? REW romsimulatoren er ganske hendig til å prøve seg litt frem hvis du har ett rom det er mulig å plotte inn [emoji106]
  12. J

Rom i rom i garasje

Takk. Jeg har egentlig gjort veldig lite med akustikken enda, er f. eks. veldig plaget med flutter ekko i fra surrounder, samt litt refleksjoner i fra frontene. Eneste jeg har justert er volumet til ene suben etter audyssey. (Og satt fronter til small og endret crossover på alt) Jeg har en...
  13. J

Rom i rom i garasje

Fikk retta opp litt kurven litt til, justerte ned volumet på fremste sub
  14. J

Rom i rom i garasje

Takktakk, Jepp, prøvde å lese meg litt opp, og ser at noen anbefalte 75, tror jeg prøver litt høyere neste gang. Sitter og ser litt på impulse kurven nå, ser at jeg har endel refleksjoner og ta hånd om enda, er det noen som har erfaring med rockfon plater? Har fått hengt opp en DIY absorber av...
  15. J

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Nei, subene er ratet til 23hz