Nylig innhold av Jrgn

1. J

To senterhøyttalere - Erfaringer? [LØST]

Jeg har brukt dette flere ganger, så lenge center ht er helt like, plassert i samme avstand fra lytteposisjon, med speilet orientering og vinkling, kommer lyden midt mellom øvre og nedre center ht.
  2. J

Aktos hjemmekino

Ideelt sett burde du hatt din mic og mic amp kalibrert. Og da gjerne med to kalibreringsfiler, en for freefield og en for diffuse field. Ved bruk av free field cal må mic'en peke mot høyttalerene, mens med diffuse field kan mic'en peke mot taket. Freefield målinger er noe mer tidkrevende da...
  3. J

Aktos hjemmekino

Hei. Fantastisk kino du har bygget. Jeg er glad måle lyd, og jeg mener å ha lest at m-audio lyd kortet du har ruller av ganske kraftig i diskanten. Noe din 20-20khz måling viser. Tror dine adam ht har en mer linær respons i diskanten enn det 20-20khz grafen viser. Hvilken kalibrering på micen...
  4. J

Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie

Det kan tyde på dårlig/feil plassering av målemikrofon/høyttalere. Men dine rs 42 spiller nok ikke så dypt, men garantert dypere en 200 hz. Jeg har opplevd at yapo og mcacc setter x-over feil. Være kjempenøye med ht plassering og målinger. Bruk tripod, vær sikker på at det ikke er reflekterende...
  5. J

Miniguide: Frekvensmåling med Radioshack og Room Eq Wizard

Kalibreringsfil Har selv MP-1r- Measurement kit, og kalibreringsfila som følger med inneholder,(komma) istedet for.(punktum) som er standarden i USA. Gå inn i notisblokk fila og endre dette, så skal du se.
  6. J

1 vs 2 subber?

Et matematisk tips er å sette ene subben 1/partall av rommets lengde og bredde fra veggen, for så å sette den andre subben 1/oddetall av rommets lengde og bredde fra veggen. På denne måten setter subbene i gang forskjellige rommoder og du får en jevnere frekvens respons. Subbene bør ideelt sett...
  7. J

Onkyo tx-nr1008 vs Denon AVR 4310

Hvor får du kjøpt onkyoen til den prisen?
  8. J

Litt humor i hverdagen.

Det er viktig å snu hdmi-kabelen riktig vei...:-D Hør bare på svensken... Teknik-Pata oroar sig för signalförlust (Cirkus Kiev Tisdag 08 september 2009 kl 15:39)
  9. J

Surround til 30.000,-?

Jeg ville ha tatt en titt på hjemmesiden til det tyske merket teufel. De har et thx select 2 sett som koster 1599 euro. Passer for rom under 50 m2. Da får du to subber som går ned til 20 hz. Og det er laget for å spille på referanse volum, 0 på reciveren. Har dette systemet selv i 9.2...
  10. J

kringlyd i samarbeid med Audiocompaniet inviterer til treff

Jeg er selfølgelig med på plan B også.
  11. J

Sommersalg på the most powerful THX Ultra 2 systems in the world

Vurderer også å kjøpe teufel thx system. Hvordan synes du theater 8 er på musikk i stereo? Har veldig lyst på et slikt et eller et system 9. Kan også nevnes at stua ikke er større 25 kvadrat. blir det overkill tror du?
  12. J

kringlyd i samarbeid med Audiocompaniet inviterer til treff

Dette så lovende ut. Jeg melder meg på om det finnes ledige plasser:)
  13. J

Den store kabeltesten - Del II - lør/søn 13/14.juni 2009

Gratulerer med dagen alle sammen! Jeg er melder meg herved på. Blir det ulikt program på lørdag og søndag?
  14. J

Den store kabeltesten - avslører forskjeller!

Påmelding Hiver meg med på på dette arangmentet og satser på at jeg for plass...
  15. J

Den store kabeltesten - avslører forskjeller!

Er det ledige plasser igjen? Dette hørtes gøy ut:)