Nylig innhold av joakimpatos

1. joakimpatos

Bygging av Othorn med B&C Speakers Ipal 21"

6x denne neste gang i kinoen da altså? 😁
  2. joakimpatos

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

Høyt er ingen tvil om at de spiller høyt. Men skulle jeg hatt miles så måtte jeg nok kjørt aktivt å heller mer "skarpe" i toppen da det er som du sier, smak å behag! :)
  3. joakimpatos

grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

sånn for å brekke av litt, nå har jeg hørt både miles å bigmiles, å jeg er ikke alene.. men synes du også lyden i diskanten er veldig laidback å "boksete" i forhold til klipsch??
  4. joakimpatos

Hva er optimal høyde på et podie?

Optimalt er vell slik at diskant treffer ørehøyde, men så lenge det er bakerste rad så tror jeg 40-45cm skal gå bra det :)
  5. joakimpatos

Hjemmekino i tilbygg: Nye surround og Atmos-høyttalere!

Da har jeg endelig fått besøkt Arve igjen! Vi var 3 stk som kjørte inn, alle hadde sett bilder av det som skulle møte oss men alikevell satt alle 3 flere timer etter besøket å måpte. Har skjedd ganske mye oppgraderinger innen lyd her siden sist jeg var å jeg vil jo si det var mye bedre enn en...
  6. joakimpatos

Endelig fått starta helga med mitt lesing av tråder her ;) Hadde ikke hatt noe i mot å riste bort litt nabo med maelstrom jeg! Men synes du skal kjøre dem også i bruk selv altså, blir aldri nok :cool:
  7. joakimpatos

Bygging av "Big Miles" - Ferdig!

Får lappen om noen måneder til, det fikk meg til å bli minnet på om at det er 2 år siden jeg var på demo :eek: Når er milesene oppe å går? må få kommet på demo igjen :mrgreen:
  8. joakimpatos

Hva er beste måte for å få 4K til prosjektør med 20 mm trekkerør?

Jeg har hørt det går og trekke en HDMI kabel gjennom 25mm rør, men ikke 20, det virker ekstremt lite:confused: Når jeg trakk i 25mm rør måtte jeg bruke trekkesnor og støvsuger i andre enden av røret for å få den i gjennom :mrgreen:
  9. joakimpatos

jeg prøvde dette på min kasse når jeg bygget. jeg hadde sett på Steve Meade på youtube når han bygger sine supertårn, men fikk det ikke til på samme måten som han gjorde det i det heletatt :confused:
  10. joakimpatos

Mitt bass-system får ny makker

Men hvordan blir dette i sweetspot? og hvordan kan dette låte bedre med elementene oppover helt framme framfor at de står fremover mot sweetspot?
  11. joakimpatos

Rått!!!
  12. joakimpatos

med 6 kurser kan du jo oppdrive 26000w + litt til :eek: men hvis du skal ha fler crown-forsterkere i teknisk så hadde det jo for så vidt vært greit :cool:
  13. joakimpatos

mener på å ha sett det her før, men hvor mange og hvor store kurser bruker du her, og hvorfor? :cool:
  14. joakimpatos

Vurderer oppgradering av anlegg - Ny sub eller høydehøyttalere?

har du surroundhøyttalere? ville prioritert det veldig først i så fall :p
  15. joakimpatos

Cerwin Vega eller Dynavoice

jeg ville heller gått for Dynavoice enn vega, men igjen heller gått for Klipsch enn noen av dem. klipschene er lettdrevne og vil klart spille bedre enn de to andre på en receiver. Ja det vil klart spille bedre enn logitech z5500