Nylig innhold av jfinneru

1. jfinneru

Hjelp til kalibrering av ny Sony KD-65ZD9

Bare å ta kontakt med Gorm Sørensen, som bor på Sand et steinkast fra deg. Han er en råtass av en kalibratør, som vil få den skjermen til å skinne. Kan ikke han , kan du ta kontakt med meg, så tar jeg en tur oppover.
  2. jfinneru

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Trenger du TV-en kalibrert Bjørn Erik?
  3. jfinneru

Samsung 65 8005 - instillinger som endrer seg i 4k på netflix

Sånn helt generelt så er kalibreringen på 4K ikke unik sammenlignet med kalibrering for TV-sendinger og Blu-ray, men er det 4K med HDR er det en egen kalibrering, fordi det da er rec.2020 istedenfor rec.709.
  4. jfinneru

Samsung 65 8005 - instillinger som endrer seg i 4k på netflix

Det er helt normalt. TV-en kjenner igjen HDR-signalet og endrer innstillinger. fordelen med dette er at man kan gjøre egen kalibrering for SDR og HDR på samme inngang, noe som er essensielt når man har TV-en koblet til en surroundreceiver for eksempel, eller bruker samme spiller til både SDR og...
  5. jfinneru

Bildekalibrering - Valg av hardware og software

Profilere opp mot et spectroradiometer? Det er i alle fall det jeg gjør med min Klein K10 Colorimeter. Det kan dog hende at avvikene er for store, men det kommer sikkert Gorm til å kommentere snart:)
  6. jfinneru

Jeg bruker en Murideo Fresco SixG generator med støtte for alle formater inkludert HDR.
  7. jfinneru

ARC: Audio Return channel

Det har vel strengt tatt alltid vært litt trøbbel med Samsung og ARC. Løsningen er å koble en optisk kabel for lyd fra TV til forsterker.
  8. jfinneru

Gjøvik - hjelp til kalibrering av TV

Hei, send meg en mail på afinner@online.no så skal vi se hva vi får til. Fikk ikke sendt deg PM
  9. jfinneru

Ekstern styring av LG OLED tver (nettverk og RS232)

Ser ut som det er en kombinasjon av CEC og IP/RS232. CEC for å få TV-en på og IP/RS232 for å sende kommandoer.
  10. jfinneru

Ekstern styring av LG OLED tver (nettverk og RS232)

Kan styres med både AMX og Crestron, og regner ikke med det er noe problem med Control 4 heller.
  11. jfinneru

Ser også at alle bildene er tatt litt fra siden. Er det der du sitter og ser på TV? Man skal ikke fryktelig langt ut fra senteraksen for å oppleve at innsynsvinkelen begynner å spille inn. Ser også at du henter signalene fra Riks-Tv. Det er vel bortimot den dårligste kilden for TV-signaler som...
  12. jfinneru

Ny 65" Budsjett 20k-30k

Det kan bli interessant
  13. jfinneru

Panasonic DX750 vs Philips PUS7601

CX800 har heller ikke denne teknologien. De eneste modellene på markedet her til lands som har ekte FALD hittil er Samsung 9505, PanasonicDX900 og Sony ZD9. Philips du nevner har jeg ikke testet ennå, så den skal jeg ikke uttale meg om, men tradisjonelt sett har Philips kun har ekte FALD i 9000...
  14. jfinneru

Nei det er ikke FALD. Noen rimelige modeller har LED-er montert bak, men det er aldri snakk om at lysstyrken på disse kan justeres individuelt, slik et ekte FALD system gjør. Når markedførerne skriver lokal dimming på disse modellene, er det sannheten at de tweaker gammaen opp og ned, som en...
  15. jfinneru

Er ingen av disse som kan skilte med bak-led og lokal dimming som et ekte FALD system. Ville valgt Panasonic rett og slett fordi du vil sitte igjen med et mer korrekt bilde, og den kan kalibreres til perfeksjon.