Nylig innhold av Ideal

1. Ideal

Sonos ikea

Ja, har slike hvite bokhylle ikea sonoser.
  2. Ideal

Bewitch 6550 rørforsterker. Hvilke høytalere passer best??

Sent svar er vel bedre enn ikke svar :) Jeg vil anbefale noe fra 89db til 93db følsomhet, og helst noe som har en grei impedansekurve, dvs at impedansekurven aldri går ned mot null, og holder seg så høy som mulig gjennom frekvensresponsen. Jeg er selv tilhenger av store basswoofere, og vintage...
  3. Ideal

høyttaler til 8-10000 kr bruktpris

High end meg her og der, er fortsatt bare overprisa designræl med 6.5" basselementer og elendige delefiltre preget av telehiv og produsenter som antagelig har designet delefilter i fylla. Og med impedansekurver som ikke ligner grisen. Derfor fungerer de kun på 2000 watt transistorforsterkere, og...
  4. Ideal

Kan noen forklare meg tanken bak dette?

Dette er vel bare enda et overpriset, meningsløst produkt folk kan kjøpe for å overbevise seg selv om at de har stor ..., de som kjøper slike produkter er rett og slett nødt til å være .....er, vi andre som er normalt oppegående mentalt sett klarer oss fint med 2.5mm2 kobber fra Clas til...
  5. Ideal

"Morsom lyd", "best på film" - what?

Jeg er helt klinkende klart enig med deg. Faktum er at anmeldere og andre folk har svært vanskelig for å si noe negativt om noe som helst. Alt blir anmeldt med positivitet. Hvorfor? De "får" eller "får låne" dette utstyret, evt. får kjøpe selv til rabatterte priser og så videre, så det hele er...
  6. Ideal

Anbefal meg en lydfjøl! :D

Da er det på tide med del 2! The sequel! Anbefal meg ei lydfjøl part II altså! Jeg har kjøpt meg kåk i Spania og trenger ei til lydfjøl. YHT-S400 finnes ikke lengere i salg. Så da er jeg ute etter et annet alternativ i prisklasse maks 4-5 tusen, som har hdmi-switching, subwoofer og ei fjøl...
  7. Ideal

Har fått denne YHT-S400 saken i hus, og er fornøyd. Så da gir jeg tommel opp til han som kom med det forslaget! :D
  8. Ideal

Men den har jo bare lydinnganger? Coaxial.. Den Yamaha saken har jo tre HDMI innganger.
  9. Ideal

Bestilte en slik YHT-S400 fra Pixmania, etter å ha prøvehørt på lydfjøla på harrysenteretbutikken Nordby Digital v/Svinesund. Prisen der var grei den og, men de hadde bare utstillingsmodellen.. utsolgt :( Fant den på Pixmania til 4150kr inkl levering. God pris? :)
  10. Ideal

Tror jeg skal gå for en slik YHT-S400, gir tilbakemelding på hvor evt. bra den var senere :D
  11. Ideal

Ny luring: jhammer QXL

Japp, dette viste seg jo selvfølgelig å være svindel! Jeg synes det er leit at noen gjør slikt, både fordi de lurer folk for sine surt ervervede penger, men også fordi det ødelegger for oss andre som faktisk har bruk for å selge ting gjennom QXL. Det jeg lurer på er om det er noe slags...
  12. Ideal

Vil ha en slik en lydfjøl til tv'en. (Plasshensyn.) Blir veldig glad hvis noen kan anbefale meg en lydfjøl. Tar i mot anbefaling på: 1) Den definitivt beste 2) Den som er best i forhold til pris f ex.. Takk!
  13. Ideal

Ny luring: jhammer QXL

Jada.. her var man ikke ferdig med alcaimport før det dukka opp en ny luring ;) Jeg snakker om denne selgeren: QXL.no - Søk Karakterbok: QXL.no - Karakter Han har nå solgt tv'er, mobiler, pc'er og så videre i to måneder på QXL. Likevel ikke en eneste karakter i karakterboka fra denne...
  14. Ideal

Alcaimport på QXL - erfaringer

Da vet du kanskje at mange forklarer bedriftsstrategi slik: bedrifter kalkulerer med (store?) tap i en innkjøringsfase, der hvor de etablerer seg i et marked. Derfra skal de da gå videre til en konsolideringsfase, og senere igjen kan de høste fortjeneste. Dersom denne vedkommende som driver...
  15. Ideal

Alcaimport på QXL - erfaringer

Jada, jeg bestemte meg for å teste dette. Jeg betalte 11230 kroner til Alcaimport. Da 35 dagers (VIRKEDAGER!) leveringstid gikk ut, kontaktet jeg alcaimport. Han sa at dette kunne ta noe tid. Jeg sa at jeg skulle på ferie, og ville ha enten varer eller penger tilbake. Da fikk jeg i dag 11730...