Nylig innhold av Hunsbedt

1. Hunsbedt

Karmann`s Hule

Tipper det er DIAPHRAGM du mener, hehe. Diagram er jo noe helt annet. Sånn er det med dyselektrikerne... :LOL: :LOL: :LOL: (Diaphragm (acoustics), a thin, semi-rigid membrane that vibrates to produce or transmit sound waves) Membraner er et bedre og enklere ord, lurt å skifte til det ja. ;)
  2. Hunsbedt

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Takk for det, Einar. Har vært litt stille med blogging om prosjekter det siste, er ikke alt man får lov til å vise heller... ;) Etter planen så blir det et par nye prosjekter til meg selv utover våren, så det er bare å følge med.
  3. Hunsbedt

Hunsbedt's kombinerte demorom på garasjeloftet: Innredning

Lenge siden sist jeg har skrevet noe her. Det har vært mye testing av forskjellige ting her på garasjeloftet. Men for et par uker siden fikk jeg inn noe flott. Ett par Klipschorn dukket opp på brukten, og ble mine. Klipsch Forte, som jeg har hatt ett par-tre år, inngikk i dealen. Så de er nå hos...
  4. Hunsbedt

Fasefeil ved kalibrering

Hehe. Sånn går det når man ikke ser på dato og har skrivekløe. "Beklager, seint svar" gjelder ikke her. Håper at du fant ut av problemene, stigsol! :D
  5. Hunsbedt

Fasefeil ved kalibrering

Jeg hadde Marantz 8801 prosessor. Når jeg forsøkte å bruke Audyssey fikke jeg veldig ofte beskjed om fasefeil. Og spesielt i subbene. Selv om alt var satt opp riktig og sjekket grundig. Det er noe feil med måten Audyssey måler rommet og kalibrerer. Stående bølger, refleksjoner og...
  6. Hunsbedt

Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Takk for flott tips! Har nå sett på V-1 varianten. Relativt enkelt bygg å få til, men det blir en stor og tung sak. Det blir forsåvidt SK-hornet også, men der går det to elementer i en bare litt større kasse. Nå får vi se. Som sagt mange muligheter her. Poenget er hva man er ute etter. Ser ut...
  7. Hunsbedt

Får jeg tid til sommeren bygger jeg gjerne 2-4 stk SK-horn (Josh Ricci). Har fått hvisket i øret at elementene tåler et slikt dual tapped-horn, så vi får se. Jeg har både bygget og fått testet Othorn her, så noe enda bedre enn det hadde vært sykt. Det skal da sies at de hadde 21" Ipal, som...
  8. Hunsbedt

På film funker dette gull. LFE-effekter har jo behov for mye headroom, og det har jeg nå. Sånn sett så kan det være greit med to presets, en til musikk og en til film. Og kanskje en til tynn rock uten bass også, hehe. Får se hvordan resultatet blir etter endelig justering, så tar vi det derfra.
  9. Hunsbedt

Ja, Ultraene rumlet skikkelig nede i dypet. Men var vanskelige å integrere sammen med BigMilesene. Det ser man på målingen også, den er ikke jevn. Husker at jeg sleit med mye etterheng i rommet også. En annen ting er at Umicen begynner å oppføre seg rart under 20Hz, og man skal ikke ta det for...
  10. Hunsbedt

alias bygger hjemmekino - Oppdatert første innlegg og utstyrs liste

Karmann har jo jobbet mye hos deg, alias, og utrolig bra at du endelig fikk subbene og lyden du har ventet på. Det låter helt fantastisk hos deg nå, og karmann har fått ut 100% av dem hos deg. Og med Beyma-mellomtonene kom toppingen av kransekaka. Miles-systemet sammen med disse er dynamitt og...
  11. Hunsbedt

Har fått jobba litt med kalibrering denne uka. Kun grovjustering over Teamviewer og en app på Chrome, men mangler siste finpuss. Det er karmann her på forumet som har hele æren for at det alt nå låter kanonbra. Han har vel brukt snaue to timer med REW, Umic og Audio Architect EQ. Det sitter...
  12. Hunsbedt

Har åtte elementer til, ja. Og funker dette opplegget bra så blir det nok kamp om dem! :D På AVF FB ble det diskutert heldekkende baffelvegg med alle seksten elementer sammen med LCR, i en buet baffel. Kan faktisk gå, men er ikke sikker på om det er verdt det. Samtlige kabinetter er da...
  13. Hunsbedt

Hehe, regner med at du kommer til å teste på "11" etter at du er ferdig med kalibrering. Da er det ikke bare rommet som skriker etter hjelp. Anleggets eier har forlengst krøpet ut på do. Håper derfor vi ikke får en kraftig topp på den "brune" frekvensen...:eek::LOL::LOL:
  14. Hunsbedt

Jeg tok en litt uhøytidelig sammenlikning av en kassen med 2x21" Beyma i ca 300 liters (Tangen-dipol) kasser, og 1x21" i samme kasse, men portet. Mest for å sjekke om det var noe å hente på ombyggingen. Nå er den porta kassen grundig simmet av temmelig kapable folk, men det er noe med å ha...
  15. Hunsbedt

Ble helt ferdig med montering av alle åtte 21" Beyma-subber i dag. Kontrollerte også at alle virker og er koblet opp rett fra terminal. Mangler å lage 2 stk splittskjøter på 1,5m (Overgang 1 til 2 Speakonplugger), hadde to fra før. Jeg skal bruke 2stk Itech 6000 til driftingen av de åtte...