Nylig innhold av Grillvott

1. G

Hvor er gamle "min hjemmekino" side?

Noe nytt her?
  2. G

Surround eller stereo?

Har vært på en liten lytterunde i dag, først på Hifi-Klubben. Det var egentlig Dali Ikon 6 jeg var mest nysgjerrig på for de har jo fått så mye skryt diverse steder. Men der ble jeg skuffet, gitt. Med Denon PM-1500AE hørtes det ut som... som... jeg vet ikke, lyden i seg selv hørtes bare fæl ut...
  3. G

Hvilken plate har du kjøpt idag?

Oppbygging av vinylsamling To plater fra Rock og Rolls i Oslo: Iron Maiden - Killers Iron Maiden - Piece of Mind Når en skal bygge opp nærmest fra bunnen av må man jo starte med det grunnleggende. :)
  4. G

Noen ler av komedie, mens andre...

Jeg hadde skikkelig dilla på skrekkfilmer før, når Freddy og Jason var på topp! Av de jeg har blitt mest skremt av i nyere tid, må jeg dra frem Den sjette sansen (satt på kino og turte nesten ikke se på skjermen) og The Grudge... The Grudge hjemme i stuen midt på lyse dagen var faktisk utrolig...
  5. G

Surround eller stereo?

Stereo! Etter en middels kort (men konsis) vurdering (diskusjon med kona) tar jeg rådene om å satse på stereo inntil man har et dedikert rom til hjemmekino til etterretning. Når man da evt får kjøpt seg noe større sted å bo så vil man jo uansett trenge et stereoanlegg i stua også. (Var et av...
  6. G

Surround eller stereo?

Fronthøyttalervurdering Uff, det er farlig å være for skråsikker for tidlig. Dette er ikke lett. Jeg tror mest sannsynlig at jeg kommer til å gå får Denon AVR-2807. Men når det gjelder fronthøyttalere står det mellom flere. Dali Ikon 6. Disse passer vel bra til receiveren? Men er de for...
  7. G

Ønske om Vinyl kategori vist 5000 ganger...

Jeg får kun opp Vintage og ikke Vinyl. EDIT: Eh. Glem den siste der. Fant den! :)
  8. G

Surround eller stereo?

Klipsch RF-82.... jeg tror jeg er nødt til å prøve disse. Jeg tror disse er spikret. Med Denon AVR-3806 kanskje. Og etterhvert: SVS PB-12 NDS Klipsch RS-42 Klipsch RC-52 :-)
  9. G

Surround eller stereo?

De var utrolig tøffe, ingen tvil om det. Det blir spennende å se hva man finner brukt når klokkene kimer.
  10. G

Surround eller stereo?

Ah. Fint, takk for innspill. Det hørtes bra ut. :) Jeg må selvsagt prøvehøre litt før jeg kjøper, og tipsene ang Ikon og 604 er notert.
  11. G

Surround eller stereo?

En av grunnene til at jeg liker Hifi-klubben er at nettsidene er så oversiktlige og bra. Ble ikke så imponert over Audiocompaniet når jeg nå skulle ta en titt på Klipsch. Ingen priser, blant annet.
  12. G

Surround eller stereo?

Når jeg først kjøper nå, så er det for å beholde det en stund. Det er i hvert fall planen. Dette er ikke starten på en altoppslukende hobby. Nei nei. No, sir. Dessuten så... må planen fremstå litt... fornuftig og enkel også... for alle i husstanden... hm... Og således ville jo en løsning som...
  13. G

Surround eller stereo?

Jeg måtte kikke litt på disse PSB-ene, og de var for det første utrolig snasne. Image T65 hadde faktisk ikke vært å forakte. Rett og slett lekre. Og i følge reklamen gir de bra med trøkk også. Og ikke nok med det: Finn Torget - PSB Image T65, gulvhøyttalere Ååh.... vel, det er utrolig...
  14. G

Surround eller stereo?

Bruktmarkedet ja. Håpet er alltid lyse-grønt. Jeg slenger gjerne inn en halvhjertet tilbedelse av en hvilkensomhelst obschön gudetro hvis jeg tror det øker sjansene for å slumpe borti noe av det jeg vil ha på Finn. Men altså, med de siste tips tatt med i betraktningen ser listen foreløpig sånn...
  15. G

Surround eller stereo?

Nå... se her nå. Følgende kombinasjon ga meg litt kriblinger bak i knehasene: Dali Concept 8 Denon AVR-3806 Denon DVD-2930 ...også bygge på med senter, bak og sub når får større plass? Kommentarer? *fundere* *vri og vende*