Nylig innhold av funky1

1. F

Dolby CP650 (kino) prosessor

Jeg har brukt denne en god del, riktignok i kinosammenheng, men uansett. Den er som du sier temmelig avansert, så det er vanskelig å gå inn på detaljer uten å vite litt mer om hva du lurer på :) Mvh Finn Åge
  2. F

Vienna Acoustics

Jeg har ett sett Motzart Grand og ett sett Beethoven Concert grand der alle føttene er byttet med Soundcare Superspikes. Dette fungerer meget bra, synes at det strammet opp bassen betraktelig. I tillegg slipper du å tenke på å ødelegge gulvet. Problemet er at de ikke blir leverte med samme...
  3. F

Xcomfort

Bruker Xcomfort sammen med nevo s70. Fungerer flott, har 7 dimmere og 8 bryteaktuatorer med individuell styring fra fjernkontrollen.
  4. F

7.1 balansert lydkort

Lynx AES16 har vel bare AES/EBU balansert ut? M-Audio Delta 1010 er vel et alternativ om du trenger analoge ut.
  5. F

Støtter Sony BD 350 7.1 signal via optisk fra BD?

Optisk kabel har ingen begrensninger i forhold til 7.1. Du får selvfølgelig ikke hd lyd, men vanlig DTS-ES eller Dolby Digital EX er ingen problem.
  6. F

Moeller Xcomfort, argumenter for og mot

Dette er jo i en helt annen liga enn den stakkars Nevoen min, ja. Hva annet styrer du via den?
  7. F

Da mener jeg at du må ha programmeringsinterfacet og sette systemet opp i Comfort-mode. Er ikke hundre prosent sikker, men nesten, så korriger meg om jeg tar feil! ;)
  8. F

Kan vel si så pass at det var en aldri så liten prosess å få tilgang til protokollen til kommunikasjonsinterfacet. Måtte skrive under og sende en del dokument der jeg lovte dyrt og hellig å ikke avsløre alle hemmelighetene til Moeller. Men... Det virker! Har ennå mye programmering igjen før...
  9. F

Fjernkontroll Moeller har kommet med en fjernkontroll med display, men det er kun en helt enkel sak. Finnes i produktkatalogen: http://www.moeller.no/WebApp/Xcomfort/XC_filer/XC_nettkatalog_10_2008.pdf Jeg holder på med ett prosjekt der jeg skal linke en Nevo s70 via Nevoconnect inn til ett...
  10. F

HDMI kabel i vegg med veggkontakter

Neutrik Speakon er nok midt i blinken for deg. Koster rundt en femtilapp per plugg og er designet som en proff høyttalerkobling. Neutrik - Audio - Speakon® Lockable Loudspeaker Connector Selges blandt annet på Siv. ing. Benum AS
  11. F

SA Explorer eller Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand?

Tar meg selv i å lure på hvilket hjemmekinoanlegg du har testet Vienna på, for jeg sitter selv med akkurat motsatt inntrykk. Har komplett sett med Vienna med Beethoven Grand i front, Motzart Grand bak og Maestro Grand i senter og her er morrofaktoren absolutt tilstede. En ting som er viktig å...
  12. F

Logitech Transporter vs. T + A Music Player

Jeg har litt problemer med å bestemme hvilken jeg skal kjøpe. Music Player har innebygd cdspiller mens Transporter har flere tilkoblingsmuligheter. I tillegg finner jeg masse tester på Transporter, men ingen av Music Player. Heller litt i retning av sistnevnte på grunn av den innebygde...
  13. F

PA-anlegg

HK audio lager endel PA som er aktivt og låter fint. Har selv HK E.L.I.A.S. og HK projector og synes det spiller veldig bra i forhold til prisen. I tillegg er det hjul på baksiden av kassene, noe som gjør det utrolig lettvint å frakte. HK Audio - Portable Sound Belco er norsk importør av HK...
  14. F

PA-anlegg

Lydforum.com • Hovedside er vel ett alternativ. Men diskusjonene der er vel litt mer seriøse enn " Cervin Wega spiller DRITBRA" og lignende som av og til er aktuelle her.
  15. F

Parasound Halo A51 eller Cary Cinema 5

Hei, Sliter litt med å avgjøre hvilken jeg skal bestille. Jeg finner mye info om A51, men svært lite om Cinema 5. Prismessig så lander de omtrent likt. Preampen jeg skal bruke er Cary Cinema 11a, høyttalere er Vienna Acoustics Grand Beethoven og Motzart Grand. Er det noen som har erfaring med...