Nylig innhold av florrepus

1. F

Viasat og Canal Digital= sant, men hva skjer?

Da sim-kortet i en av Viasat-tunerne mine sluttet å virke, fikk jeg tilsendt et nytt. Da mistet jeg alle opptak. I flg Viasat er det "riktig", fordi opptakene er kryptert med nøkkelen fra det sim-kortet som sitter i tuneren, og et sim-kort kan ikke kopieres/dupliseres. Jeg fikk en e-post med...
  2. F

Tilfeldigvis traff jeg får to uker siden en person som eier et av firmaene som har avtale med Allente i forbindelse med flytting av Viasat fra 5 grader øst (SES/Atsra-satellitter) til 1 grad vest (Thor). Han sa at han visste ikke, de ventet på at ny programvare til tunerne skulle bli klare. Og...
  3. F

Nå vet vi. Viasat og CD blir sammen i nytt selskap: Allente. Alle Viasatkanaler stopper på Sirius i løpet av 2021og flyttes til Thor. Alle eksisterende Viasatkunder får montør hjem til seg for å få justert og sjekket installasjonen gratis. Dette er obligatorisk, Allente godtar ikke at en gjør...
  4. F

Jeg er også Viasatkunde, men har ikke hørt noe. Men det kommer vel etter hvert.
  5. F

CD eies av Telenor, og sender fra Thor-satellittene, som også eies av Telenor. Viasat derimot, leier plass hos satellitter eid av SES (firma i Luxemburg). Vil alt på sikt bli sendt fra Thor, når avtalene Viasat har med SES utløper? Sikkert et problem med alle kunder som må snu på parabolene...
  6. F

Viasat på ikke Viasat-boks (Mutant og lignende)

Jeg måtte i fjor gi opp Viasat på mine VU+/Dreambo og har kjøpt nye Samsung UHD-bokser fra Viasat med HDD. Og selv om de er raskere og har bedre bilder enn de gamle og muligheter til netttilkobling, Viaplay osv, er EPB elendig sammenlignet med de andre boksene. Og manglende mulighet til å lagre...
  7. F

Canal Digital i sør-europa

Jeg har hatt leilighet i Spania i 16 år, "pirat"-firmaene har eksistert hele tiden, det samme har artikler i norsk presse om at det er ulovlig. Jeg leste for noen år siden at ett firma ble stengt, men det var fordi de hadde svindlet den spanske stat for mva og skatt. Det gledelige er at EU...
  8. F

Canal Digital i sør-europa

Hei Jeg er rimelig sikker på at du ikke har noen muligheter til å få inn de norske CD-kanalene i Hellas. Selv prøvde jeg med en 280 cm stor antenne i Spania for noen år siden, og det gikk ikke. Viasat derimot kom inn bortsatt fra i meget dårlig vær, også HD-kanaler. Det er langt utenfor det...
  9. F

Viasat fjerner etter hvert alle SD-kanaler slik at bare HD blir igjen

Se https://www.viasat.no/aktuelt/kanalendringer I motsetning til Telenor (= Thor Satellitter = Canal Digital) som gir god teknisk informasjon om endringer god tid i forveien, kan jeg ikke finne noe om SES/Astra = Viasat sine kanaler på https://www.ses.com/ Jeg får i dag fortsatt inn FEM og...
  10. F

Er det mulig å ta inn noen av Canal Digital sine kanaler i spania, Alicante?

Jeg har hatt parabolantenner for norske kanaler i 14 år i samme område. For å få inn Canal Digital, kan du se her http://www.lyngsat.com/packages/Canal-Digital-Norge.html I kolonnen nest borterst til høyre står det Beam. Kanalane med T2 kan få få inn med en antenne på ca 1 meter. Kanalene med...
  11. F

Dreambox med viasat og canal digital

Er enig i at en DM7000 fungerer. Men, det er jo en gammel boks, litt treg, ikke verdens beste bilde, ikke HDMI-tilkobling. Hvordan noen kan klage på bildekvaliteten på RiksTV og samtidig si et DM7000 er OK, synes jeg ikke helt henger sammen. Jeg tipper de fleste av oss betaler 8-10.000 i kr...
  12. F

Intelsat 10-02 1'W - norske kanaler ?

Alternativet er at det i Spania finnes flere "pirat"-firmaer som tar ned en god del nordiske kanaler og sender de videre via bakkenett. Jeg skriver "pirat" fordi det i flg spansk lov er dette tillatt. Så selv om NRK (som det framgår av innlegget til Bobben fra forleden) setter alt inn på å...
  13. F

Intelsat 10-02 1'W - norske kanaler ?

Når en befinner seg i pereferien/utenfor dekningskartene stemmer ikke opplysningene. Til tross for at dekningskartet Thor6 strekker seg lenger sydover en Thor5, er dekningen bedre for Thor5. Og selv om Viasat = Astra4a/SES5 ser dårlig ut, er de "lettest" å få inn. Når det gjelder de nordiske...
  14. F

Viasat og Canal Digital kundetilfedshet

I siste undersøkelse kom Viasat på 3. siste plass, og CD på 8. siste. Sukk. Norsk Kundebarometer - BI