Nylig innhold av eiricd

1. E

Nå ser jeg på denne Blu-ray konserten

har prøvd å sende deg en pm, men det funker ikke av en eller annen grunn....håper det er ok at jeg poster linken du trenger; https://www.mybrucelist.de/
  2. E

Springsteen i New Jersery 2016. Kilden som er hovedsaklig brukt er filmet av en kar fra Tyskland. Han driver med film/foto som jobb også, så han er dyktig i utførelsen. Filmet i 4k såvidt jeg husker, så kvaliteten er kanonbra! Lyden som lagt på er fra NUGS.net; altså det springsteen selger selv...
  3. E

Tråden er veld så godt som død, men må kommentere denne :) må da være tidenes publikumsopptak dette her. Skremmende god kvalitet, og ypperlig satt sammen av herren fra Tyskland
  4. E

Tips til sonefri blu ray spiller?

Takk for innspill sålangt!! en rimelig sone B spiller er antagelig mest aktuelt. Har enda ikke skiftet til 4K tv, og av konsertfilm som er min hovedinteresse, finnes det foreløpig veldig lite i 4K. Har ledig hdmi, og plass i benken til en ekstra spiller :) i utg pkt er jeg alltid litt...
  5. E

Tips til sonefri blu ray spiller?

Har en Denon blu ray spiller det i følge forhandler ikke går an å gjøre sonefri. Har også nok sone A blu rays til at jeg vurderer å kjøpe en sonefri spiller av et slag. Om jeg har lest riktig, så utgår da 4K spillere, da gammel blu ray koding vil gjelde til tross for at 4K plater IKKE er kodet...
  6. E

Digitalisering av Super 8

slenger meg på denne. Hva er best å gjøre? Erfaringer med ulike forhandlere / pris? Forøvrig, om jeg har forstått rett, så er super 16mm film den "dårligste" kilden som kan ha utbytte av en hd transfer. (se Ac Dc sin blu ray fra Madrid 1996, og døm selv)
  7. E

Nettop kjøpt Denon x4000; den slår seg av, og kommer ikke på igjen

software problemer på en helt ny forsterker? det er i så tilfelle en stygg ripe i lakken syns jeg
  8. E

prøvd kabelen ja, og høytalerkablene er i orden kan det være noe med sonene på fjernkontrollen?
  9. E

Ja, det sier vel det meste. den slo seg av tredje gang jeg hadde den på (eneste som var koblet i var hdmi til tv). Ingenting gale med kabler / strømnett ingen knapper på forsterkeren responderer, og når jeg prøver fjernkontroll blinker "avr" og "Main zone" noen som har tips? Er det en bagatell...
  10. E

Blu-ray musikk & konserter

BUMP, så det heter :) lite fart i denne tråden
  11. E

Erfaringer med Denon AVR-X4000?

Etter litt lesing, så forstår jeg at en trådløs bro er et alternativ. Vil det funke? Noen erfaringer med det? Slik set up jeg har nå har jeg trådløs avspilling på en del ting fra pc via blu ray spiller. Funker fint. Skal dog bytte ut spilleren, og den jeg har sett på har ikke trådløst nett.
  12. E

hvordan er det med kobling til nettverk? Forstår det slik at du må bruke kabel, og med lang avstand fra router til forsterker syns jeg det virker litt tungt. Hvilke funksjoner må du unnvære dersom du IKKE kobler til denne kabelen? Er det ingen trådløse alternativer? Takk for svar forresten :)
  13. E

Har noen erfaringer med denne? http://www.hifiklubben.no/Products/denon-avr-x4000-hjemmekinoreceiver-60064/
  14. E

tips om blu ray spiller som støtter SACD?

Tittelen sier vel alt :) Har en LG blu ray spiller jeg er veldig fornøyd med, da den har integrert wifi, netflix, og en del andre lure ting. Det den IKKE har, er støtte for SACD. Har noen et tips til en spiller, hvor det ideelt sett er både integrert wifi og støtte for SACD? (netflix hadde...
  15. E

problemer med surround lyden - kan noen tipse?

Når DTS sporet velges står det DTS i displayet. Om rock hall instillingen da er aktiv er jeg ikke sikker på, det skal jeg prøve. takk for tips Speaker level er skrudd opp - er det en fasit på forholdet mellom høytalerne? med andre ord; skal speaker level være samme på alle høytalere?