Nylig innhold av devilej

1. devilej

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Noen av feriepengene må gå til noe gøy, så da er 4 stk Klipsch slm-3400-c bestilt til kinoen :)
  2. devilej

Svigerfar gikk bort nylig, og under opprydding i huset hans fant vi denne gamle steinplatespilleren i en kjellerbod. Den har nå fått nytt liv hos oss hvor den står på display sammen med Beolab 17.
  3. devilej

Ja, Yamaha er gode på rk, men siden Stereofil selger LX901 til en hyggelig pris ble jeg fristet til å prøve. Hadde en LX88 til test for 4-5 år siden, og husker at den var god på film.
  4. devilej

Bortreist i helgen, men fikk testet litt uten kalibrering før vi dro. Imponerende førsteinntrykk. God kanalseparasjon og brutal basskontroll på LFE. Litt annen lydfilisofi enn Yamaha. Modellen LX901 er jo noen år gammel allerede, men siden jeg nå kjører 7.1 med 1080 pj spiller det ingen rolle...
  5. devilej

Har i alle år stort sett holdt meg til Yamaha, men fant ut at det er på tide å bytte. Har derfor en Pioneer SC-LX901 på vei
  6. devilej

Den gangen hadde vi et lytterom og tv-stue ved siden av. Den gamle tv-stuen er i dag kontoret til kona, så lytterommet gjør nå isteden nytten som kombistue. Stemmer at jeg hadde et par reportasjer den gangen
  7. devilej

Legger ved et par av det gamle hifi-oppsettet også
  8. devilej

Fant et gammelt bilde av kinoen slik den var før jeg tok den bort tilbake i 2008
  9. devilej

Ja, on-wall har jeg valgt men har du mulighet til hull i taket vil jo også in-cealing fungere fint. Bli litt dårlige bilder pga motlys fra vinduet, men høyttalerne jeg bruker er Monitor Audio Apex A10
  10. devilej

Grunnen til at de er nære er rett å slett fordi de er inn i h...vete store, men det var de jeg hadde liggende :) Det er ca 80 cm fra sofa til vegg da suben står bak der. Oppe i stua har jeg bakhøyttalere over vindu, men har da valgt høyttalere som kan vinkles mot lytteposisjon. Testet først med...
  11. devilej

Maling av rom. Grå/grønn farge som lyser opp med lamper tent, og gir lite skinn i fra pj med lyset av
  12. devilej

Jeg hadde mye forskjellig her nede, men det stemmer at jeg hadde KSP400 når Hjemmekino lagde den siste reportasjen hos meg.
  13. devilej

Seas konstruksjonene mine har dessverre blitt lagret i boden alt for lenge, og er fortsatt ikke montert ferdig. Det eneste som står igjen er å lage det passive filtret til mellomtone/diskanten. Jeg har tegning og komponenter, så det er egentlig bare å få satt igang. Nå som rommet kan brukes klør...
  14. devilej

Takk for det. Jeg har nok samme forhold til bilde selv, men merker at jeg har blitt litt mer kresen etter at tvene i huset er oppgradert til oled 4k. Ser likevel at det er stor forskjell på TW7000 og prosjektoren jeg hadde tilbake i 2008. Utviklingen har gått fremover her også :)