Nylig innhold av denny 68

1. D

CD på dreambox, hva trenger man?

Du trenger en softcam som leser kortet ditt f.eks CCcam. Hvis du installer peter pan så ligger softcam ferdig i imaget. Digsat.net er formuet for Dreambox
  2. D

Parabol i sverige for CD og masse tyske gratiskanaler (og kanskje bredbånd?)?

Hvorfor ikke kjøpe Dreambox eller en annen Linux mottaker ,mye bedre på alt
  3. D

Tyske kanaler på Astra 1N ?

Das Erste i sd tar jeg inn 7,2 db men ikke i hd på en triax 1,4m focal invacom twin. Får inn WDR AACHEN HD 8,5db
  4. D

Quad monoblokk LNB å oppdrive i Oslo - Bærum - Asker - Lier?

Du kan kjøpe på qxl,der er en som er fra Oslo -
  5. D

Viasat på høyre hode og ingen Canal digital på venstre hode (sett forfra)..Hvorfor?

Etter det jeg kan se på bildet så sentermater du 5 grader Øst og da må du løsne braketten å flytte den på høyre side av hodet som er i senter. 1 west burde komme inn nå,men dette er ikke en optimal løsning siden 1 west bruker bare 60-70% av parabolen.
  6. D

Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge

Får du lock( bilde )på frekvensen 12051V CNN og SKY News på frekvensen 12207V. Jeg har 7db signal på 12363 og rundt det samme på 12051 og 12207. Har bilde på disse 2 i klarvær. Disse ligger på Astra 2A southbeam.
  7. D

Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge

Ser at det må brukes 120cm i stockholm til Astra 1N og da betviler jeg at80cm er nok i Mitt-norge. For min del så for jeg ikke lock på en eneste kanal med en 1,4m med twin invacom og gain på hele 42,5db ca mitt i Nord-Norge. Tror også at i sterk nedbør kan det bli billedutfall selv på Østlandet...
  8. D

Nokia Mediamaster 9802 S, Hjelp !!!!

Vet ikke om du er klar over att denne boxen ikke har innebygd conax. Du må bruke ca-modul til Canal digital.
  9. D

NRK HD kanaler - bytter transponder.

Det er ikke endret noe som helst,hvis du har alle andre kanaler så er det en lokal feil hos deg.
  10. D

NRK HD kanaler - bytter transponder.

Hadde ingen problemer og søke inn NRK HD, tok bare manuelt søk med nettverksøk inne.Har en DM8000
  11. D

Mangler signal ?

ZDF og ZDF-info og ZDF-kultur har samme frekvens og burde komme inn. ZDF HD har en annen frekvens og er sterkere.RTL er svakere her hos meg Har du prøvd restart av tuner,kan også blitt feil på lnb og switch
  12. D

Sony 2011 LED-TV: HX920, HX820, HX720, NX720, EX720, EX521

Det går fint og kjøpe tven ennå, prøvde nettopp.
  13. D

Hjelp meg å velge TV

Har sett panasonicen nylig i en stue med sol rett inn bak fra. Måtte sleppe ned alt av persienner pga mye refleksjoner i skjermen. I tillegg så er skjermen grå når den slås av, så under kanalskift så ble det grått noen tiendel sekunder. Styr i hvertfall unna den.