Nylig innhold av clasm

1. clasm

Viasat og Canal Digital= sant, men hva skjer?

Viasat vil vel fortsette å eksistere. Slik jeg har forstått det, er det en del av NENT/Viasat som slås sammen med Canal Digital Satellitt - der Viasat/NENT og Telenor hver eier like mye. Eksempelvis drives Viaplay ikke i denne delen av selskapet, og har dermed ikke en direkte kobling mot denne...
  2. clasm

Pairing

Mulig hvis det er en veldig gammel CA-modul og et gammelt kort, så slipper du det kanskje. Men ja, antar at det må paires.
  3. clasm

T-We boks ii

La inn IR-kode fra varmepumpa. Da kan jeg nå altså slå varmen opp og ned via T-We Boks II-fjernkontrollen. Fulgte instruksjonene som var for programmering av den gamle fjernkontrollen: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/tvhjelp/utstyr/fjernkontroller/abd5743/
  4. clasm

T-We boks ii

Ser ut til å funke her... Holde 4+6 til TV-led blinker, velge knapp som skal programmeres, holde "kildefjernkontroll" mot T-We-fjernkontrollen og holde inne knapp på kildefjernkontrollen....
  5. clasm

T-We boks ii

Har du prøvd de samme instruksjonene? Ser når jeg holder 4+6, så starter den å blinke i hvert fall. Har dog ikke noe behov for å programmere noe videre her.
  6. clasm

Canal Digital HD PVR 5743

Fungerer det med harddisken du har satt i også etter å ha omstartet dekoderen?
  7. clasm

T-We boks ii

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/tvhjelp/utstyr/fjernkontroller/adb3770/ "Du kan programmere fjernkontrollen for T-We Boks II til å kontrollere TV-en også, så slipper du å forholde deg til flere fjernkontroller." - etterfulgt av instruksjoner...
  8. clasm

T-we boks ii Hjemmeautomasjon

IR-sender er jo en mulighet. UPnP en annen kanskje.
  9. clasm

T-We boks ii

Skal være det samme på T-We Boks 2-fjernkontrollen så vidt jeg husker.
  10. clasm

T-We boks ii

Har du fiber med IPTV eller fiber med RF for TV? Skal ikke være noen innstillinger man må gjøre.
  11. clasm

T-We boks ii

Her må man holde inne knappen for at det skal være aktivt, så ikke noe som "lytter hele tiden" slik som på en del andre typer produkter. Brukes kun til søk.
  12. clasm

T-We boks ii

Det er IR-mottaker på dekoderen. Fjernkontrollen kan endres til IR-modus i stedet for Bluetooth (bare å la være å paire den). Du vil miste stemmesøk om du bruker IR. Er Bluetooth LE. Rekkevidden er meget god, og går omså også gjennom vegger. Kan ikke sammenlignes med mye annet man har på...
  13. clasm

LG Magic remote og ADB 5743 CDX

Jo, den støtter HDMI CEC. Men husker ikke om det må aktiveres i innstillingsmenyen. Ellers kan fjernkontrollen til dekoderen benyttes mot de fleste TV-er - hvis TV-en støtter IR.
  14. clasm

LG Magic remote og ADB 5743 CDX

Skal det være de samme IR-kodene for de fleste Telenor/Canal Digital (kabel&satellitt). Og ja, så vidt jeg husker skal en av av Sagem-dekoderne ha samme IR-koder som de forskjellige ADB-dekoderne til Telenor/CD.