Nylig innhold av Chamror

1. C

Hvordan få bass som kjennes i brystet?

Flytt sweetspoten helt inntil veggen. Bassen samler seg som regel opp der, og du vil merke den kanske bedre. Mulig den blir mere boomy, og noen andre utfasninger e.l, men du vil vel merke bassen bedre. Hadde ingen bass før i sweetspot, flyttet til bakveggen og fikk bass. Mulig andre frekvenser...
  2. C

Er Stereoen død ?

Har hjemmekino, og kommer til å ha det til jeg dør. Se filmer når jeg vil, hvor mange ganger jeg vil. Xbox, PS3 koblet opp i surround. Kan ikke gjøre det på kinoen. Har i tillegg barn, som negrenser tiden man kan dra til kinoen. Derfor bedre å bringe kinoen hjem til seg selv. Samt at jeg ser...
  3. C

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur

Hei. Glava himling fungerer veldig bra som himling.. Ser du på hjemmesidene, så har de full teknisk info om absorbering i flere frekvenser. Anbefales å sjekke dem..
  4. C

Makro som registrerer musebevegelser

Spør i dette forumet. Noen som vet om mus som kan registrere musebevegelser i makro, og har onboard memory (fint hvis den også er trådløs, men ikke et must). Har en del repetetive oppgaver som innebærer musebevegelser som hadde vært greitt å automatisert.
  5. C

Kjellarstove - JIPPII!

Absorbent er med (4cm),mener ramme også er med..
  6. C

Kjellarstove - JIPPII!

vedr trykk på plater. Brukte samme firma selv. Så fra andre (her på avforum) som brukte samme firma at fargene ble litt blasse. Så jeg valgte enkle svarthvitt-bilder. De ble helt ok. Evt kan man gjøre det mere proft, å bestille fra firma som: Imaging.no Megaprint.no Ernestus Himlingsplater.no...
  7. C

merkbar forskjell på ps3 og x360?

Hei. har Xbox360og PS3 selv. Hadde Xbox360 først, og trengte blue-ray spiller. Kjøpte derfor PS3, slik at jeg også hadde muligheten for å spille ekslusive spill. Jeg merker ingen forskjell på grafikken på de to konsollene. Spiller mest på PS3, men det er kun fordi mine venner har PS3 og ikke...
  8. C

Wicewolfs byggetråd for "stuevennlig" 9.x hjemmekino - Tildekking av vegg

vedr Triple leaf effect. Vil ikke rom-i-rom bygges som triple leaf prinsippet? Eller gjelder ikke dette da man bygger det indre rommet på lydplater i bunn? Eller er det jeg som misforstår noe?
  9. C

Vinkling surroundhøyttalere

Dali ikon har jo fester både loddrett og vannrett, så det hadde gjort det enklere. Evt stativhøyttalere, så hadde jeg laget et par trekanthyller som de kunne stå på. Spørs om jeg må finne på en "macgyver" løsning..
  10. C

Problemet er at festene på høyttalerne kun tillater vinkling innover (det er ikke fester loddrett og vannrett). Men hvis jeg "hviler" høyttalerne på en form for hylle, så burde det gå..
  11. C

Hei. Trenger forslag til hvordan sette opp surroundhøyttalerne i et 5.1 opplegg. Mine bakhøyttalere har en form som vinkler de innover (en slags trekant, slik at de vinkles innover når de står på bakveggen, slik som Dali ikon bakhøyttalere). Grunnet omflytting av stua, så vil sofaen nå havne...
  12. C

Nye hodetelefoner, trenger forslag

Denon AH-D600 headphones review - Pocket-lint Link til test av D600
  13. C

Nye hodetelefoner, trenger forslag

Denon AH-D600 er veldig bra. Masse bass i dem, samtidig som de leverer på alt annet også. Ligger på ca 4 000,-, så kanskje litt over ditt budsjett..
  14. C

Hjemme hos Hybris: Prosjekt Stereo+Surround - Oppdaterte bilder

Bare vent til han blir 1,5 år og synes det er ineteressant med alt lys og knapper. Spesielt når han finner ut at ved å trykke den og den knappen, så forsvinner/kommer det og det lyset. Mistet tellingen på antall ganger jeg hører på musikk mens jeg gjør noe annet, så pluteselig forsvinner lyden...