Nylig innhold av Cavite

1. C

Hifi bruktsalg - Med eller uten esker

Hei! Hvis det skal sendes foretrekker jeg i den orginale embalasjen, men hvis jeg henter selv er det forsåvidt greit uten, men hvis selger har tatt vare på/har de orginale eskene viser det at vedkommende er nøye med å ta vare på sine ting...
  2. C

Tips til party høyttalere

Hei motoybana. Hvis jeg skulle kjøpt CV høytalere vill jeg heller gått for XLS fremfor VE serien. Min sønn har XLS og han er fprnøyd med dem...ellers kan kanskje JBL være et alternativ. Hilsen Cavite.
  3. C

Hjelp til kjøp av HiFi

Hei Jonlov. Rabatt på HiFi-Klubben, det har jeg aldrig opplevd....gratulerer med nytt anlegg, håper du blir fornøyd. Hilsen Cavite
  4. C

Riaa tips og råd..

Hei HoJ. Takk for tipset, kanskje jeg burde sjekke denne RIAA'en. Hilsen Cavite
  5. C

Vurderer ny platespiller, trenger råd

Hei raakken. En bra RIAA som du kan kikke på er Musical Fidelity V90-LPS, koster ca. 1500,-. Hilsen Cavite
  6. C

Problemer med å få koblet LP-spiller til min Marantz PM7200, Hjelp! :-)

Hei. Hvis det er noe galt med phono-inngangen på forsterkeren, kan du kjøpe en separat RIAA og koble den til f.eks. tuner-inngangen. Hilsen Cavite
  7. C

Trenger hjelp med min KENWOOD KA-900D Stereo forsterker ! (Ny Her!)

Hei Kjellemo. Prøv med rense og kontaktspray, for eks. fra Biltema...det kan hjelpe?
  8. C

Hvilken plate har du kjøpt idag?

Var for litt siden i Manila, PH, i Dasmarinas rett utenfor Manila city, nye Cd's kostet der fra ca. 10,- til 40,-, kjøpte ikke noe da, men neste gang skal jeg sjekke litt nøyere og kanskje det blir noen på meg. Hilsen Cavite
  9. C

Hvilken plate har du kjøpt idag?

Siste innkjøp : Rodney Crowell- "Tarpaper Sky" Johnny Cash- "Personal File" Bruce Springsteen- "High Hopes" Billy Hancock & Donna Frost- "Bare Bones" Bernie Nelson- "Blue" Kris Kristofferson- "Feeling Mortal" Paul Burch- "Fevers" Willie Nelson- "Band OF Brothers" Dylan LeBlanc- "Paupers Field"...
  10. C

Hva hører du på nå?

Rodney Crowell - "Tarpaper Sky"... han holder koken fremdeles... :D
  11. C

70-80 talls hifi i stua - forslag?

Hei APE. Det ser jo pent ut, men klart at det kan oppgraderes så klart. Lykke til, legg ved bilder når du har noe nytt. Hilsen Cavite
  12. C

RIAA trinn/forforsterker til platespiller?

Hei RamboEinar. Ja, det kommer an på hvor mye du vil legge i et RIAA-trinn til den spilleren, men her er 3 forslag til bra RIAA'er: Cambridge 551P til 698,- Cambridge 651P til 1198,- Musical Fidelity V90-LPS til 1495,- Hilsen Cavite
  13. C

For tynne kabler muligens?

Hei Arnesen1. Jeg tror nok at du burde gå opp til 1,5mm eller 2,5mm på kablene, 0,75mm virker litt tynt. Hilsen Cavite
  14. C

Test av signalkabler, men noen "buzzer"

Hei iSvein. Takk for opplysningene, det er notert. Hilsen Cavite
  15. C

Bruke Component-kabel som RCA audio?

Hei WildRover. Tja, det er jo bare å prøve, men hvorfor ikke heller bruke en vanlig RCA signalkabel ? Hilsen Cavite