Nylig innhold av CavaleraRules

1. CavaleraRules

Musikk Quiz Les regler i post 1

Doro Pesch - Machine II Machine - Like Whiskey Straight. Opprinnelig Snakebite (nytt for meg) ;-) Hvis dette er riktig, åpner jeg for hvem som helst. Har ikke tid til å logge inn i kveld.
  2. CavaleraRules

"Nye" høyttalere uten å kjøpe nye (System Audio XP60 feilkoblet fra fabrikk)

Ja, det har de nok gjort. Det var jo bevegelse i dem også når de ikke spilte, men bare såvidt. De 2 deler volum og bassport med 2 til. Alle 4 er like. Det er tydeligvis ganske mye de har rota til både i bass og mellomtone. Jeg syntes de var bra før, men nå er jeg enda mer imponert over disse...
  3. CavaleraRules

Fantastisk. Helt riktig :-) Morsomme sammentreff der. Det stemmer vel at tegnet var på den plata til Beatles litt tidligere. Jeg har bare aldri sett det i sammenheng med senere bruk ;-)
  4. CavaleraRules

En blanding av quiz og funfact. Tilbake til 60-tallet. For ikke så lenge siden satt Gene Simmons mange sinn i kok ved å skulle ”ta patent” på en håndgest. Hvor så vi sannsynligvis dette først i rocken? Vi skal frem til plateutgivelse. Band – plate. Dette er ikke et stort eller kjent band, men...
  5. CavaleraRules

"Nye" høyttalere uten å kjøpe nye (System Audio XP60 feilkoblet fra fabrikk)

Hei, Tenkte jeg skulle dele denne historien, mest for gøy. Men den viser jo også viktigheten av å sjekke / følge med på elementer, spesielt når høyttalere er nye. Det er en blanding av en litt flau følelse og en solskinnshistorie :-) Jeg har hatt disse høyttalerne i en del år og kjøpte dem...
  6. CavaleraRules

Hey, takk for det! :-) Hadde nesten glemt denne siden. Det er noen år siden. Fant plutselig ut at jeg skulle inn og myse. Kjekt at dere fortsatt koser dere her ;-) Første tanken min da jeg så innlegget ditt var å svare Running Wild og Under Jolly Roger, hehe...
  7. CavaleraRules

Mick Jagger, Memo From Turner, Performance, Goodfellas med Martin Scorsese ;-)
  8. CavaleraRules

Det må jo være riktig, men 12 minus 11 er vel 1?
  9. CavaleraRules

Adrenaline Mob var et hint for å hjelpe til. Jeg legger ut løsningen siden jeg sannsynligvis ikke logger på i morgen. Russell Allen synger i Symphony X (og Adrenaline Mob). Det anbefales å ta seg tid til å høre gjennom denne: Symphony X - When All Is Lost - YouTube Quiz er fritt frem.
  10. CavaleraRules

Ingen? Prog. metal i samme gate som Dream Theater og flere. Vokalist synger også i et relativt nystartet band der nevnte bands (DT) tidligere trommis spiller. Låttittel handler om å miste noe.
  11. CavaleraRules

5.1, vegghengt, smalt, design

Hva med System Audio Talent? Jeg er selv fornøyd med KEF 3005SE, men det er jo slett ikke sikkert du liker designet på det. Soundgarden har stadig hatt veldig gode priser på det.
  12. CavaleraRules

Jeg går til mer moderne progressiv musikk uten å bryte quizzreglene der en meget habil vokalist som deler fornavn med en viss gladiator, synger om hvor alle heltene er. Bandet er fra New Jersey. En stor favorittlåt her i gården fra inneværende tiår. Det vanlige: band-plate-låt
  13. CavaleraRules

Hehe, lønner seg å være snill :-) Lenge siden nå. Håper jeg rekker å svare riktig, quizze og se/bekrefte løsningen før leggetid så det ikke tar like lang tid å vente på fasit...
  14. CavaleraRules

Leonard Cohen - Songs of Love and Hate - Famous Blue Raincoat