Nylig innhold av CareBear

1. CareBear

Noen tips og råd om ripping av DVD og Blu-ray til MP4

Hei! Jeg har tatt backup av en god del DVD og Blu-ray allerede, men har allerede begynt å irritere meg grønn over menyer, reklame-klipp osv. Jeg tok .iso av alt for jeg ønsket en ren kopi, men forstår verdien av .mp4 filer som nå fint holder flere subtitle språk, lydspor, m.m.. Noen spørsmål...
  2. CareBear

3D -ser dere på det?

Finnes filmen i 3D så ser jeg den stort sett i 3D :-D Var veldig kult å se Ant-Man for et par dager siden! Har en Epson projektor og dedikert hjemmekino med sort rom, funker ganske bra. Er litt mer uklart på 3D bildet hjemme enn på kinoen i "byen", men er så sykt mye bedre lyd og opplevelse...
  3. CareBear

Bygge på huset for hjemmekino, trenger råd! *** Oppdatert med bilder ***

Husk at tepper har standard-bredde på 4 meter :-) Som du veit ble vår kino nøyaktig 4m på milimeteren i bredden. Lengden er litt lengre. Vil tro 4-5 meter i bredden holder, men vil nok anbefale å bygge høyttalere inn bak lerret, da trenger du kanskje ca 6-7 meter i lengden som minimum om ikke...
  4. CareBear

saar's hjemmekino

Jeg har nøyaktig samme problemet, RF-82 i front med RC-62 i senter. Har veldig skarp lyd i enkelte scener, spesielt med skyting og action. Ofte må jeg skru ned volumet i perioder fordi det blir for skrapt. Har bra plassering på RC-62, men den gir litt svak lyd og opplevelse. Har en ekstra RC-62...
  5. CareBear

TRALLTRALL`s Hjemmekino - endelig oppdatert

Tar gjerne litt tilbakemeldinger om opplevd effekt av Atmos :-)
  6. CareBear

Byggetråd: Home 2030 Cinema

Hatt litt fremgang, "ferdig" med kasser over dørene og venstre side fremover. Må få malt stativet med center og henger snart opp lyddemperen som står inntil veggen. Lyset er styrt med Z-Wave, 12V halogen-pærer. Noe irriterende med trafo-lyd, ville gått for 230V hvis jeg skulle kjøpt utstyr nå...
  7. CareBear

Oppdatering 13. juli 2015 Takk BEF! Her følger litt bilder fra idag: Da ble det til at jeg lagde hull i de skråstilte platene :-) Jeg kjøpte tross alt en fres kun for dette, så da måtte jeg gjøre som opprinnelig planlagt. Jeg må finne en bra måte å lage en luke i midten av denne for trafo og...
  8. CareBear

I dag har jeg så langt ordnet foringer mellom alle dørene og jobber nå med spotkasser og oppheng for den andre senterhøyttaler :-)
  9. CareBear

Etter bygging av plater for demping av første-refleksjon, har jeg lært å lytte litt bedre etter problemer med klang og lyd. Har derfor funnet ut at jeg blir nødt til å lage hull i de skråstilte bass-fellene på sidene. Her er bilde fra konstruksjon av en av rammene til Rockfon platene: Det...
  10. CareBear

Noen med peiling på selvbygd NAS? | Deler kjøpt, unRAID FTW!

Jeg har selv kjøpt Lian Li PC-343B-XT. De slutter med disse og er pr. idag eneste som selger Lian Li. De kjører 20%-50% rabatt på alt av Lian Li. Bruker Windows Server 2012 R2 som OS, og kjører Storage Spaces som er noe lignende av unraid tenker jeg. Kjører SSD og HDD, slik at SSD funker for...
  11. CareBear

Er det noen som tror det vil ha noen merkbar effekt på lydkvaliteten hvis jeg lager hull i disse bass-fellene/down lights kassene? Planen var å bruke fres til å lage ulike lengder og bredder med streker på platene, deretter ha høyttaler-stoff på innsiden og fylle kassene med isolasjon. Vil det...
  12. CareBear

Takk for svarene! Hadde jeg hatt muligheten nå, ville jeg kjøpte nye LED-230V amaturer, men 12V halogen har vært innkjøpt i lang tid. Byggforsk-arket var flott! =)
  13. CareBear

Er det noen med byggteknisk-kompetanse som vet om det holder å bygge sidevegger i gips for downlights? Jeg har bygget firkantet og trekantede kasser, hvor altså taket er i gips. Må jeg likevel kjøpe inn slike spot-kasser og bruke det? Jeg har kjøpt inn i både metall og plast, men ingen av disse...
  14. CareBear

Kinoseter gis bort!

Jeg stjeler tråden litt, i håp om at noen som ønsket seg stoler men ikke fikk, kanskje likevel skal bli heldige? Jeg har noen stoler stående fra Fønix, disse kan hvem som helst få gratis mot henting i Vennesla, rett nord fra Kristiansand (15 min). Info her...
  15. CareBear

The Man From Earth: Finnes Blu-ray for Sone B tilgjengelig?

Noen som vet om man får tak i Blu-ray for Sone B av filmen The Man From Earth? http://www.imdb.com/title/tt0756683/?ref_=nv_sr_1 Fant to norske nettbutikker som selger billig DVD versjon, men ingen blu-ray.