Nylig innhold av Captain Kirk

1. Captain Kirk

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!

Takker:) Kjekt at tråden kan brukes til noe! Jeg er veldig fornøyd med "looken" granitten gir. Lydmessig er jeg også fornøyd med resultatet. Jeg synes at det ble mer kontrolert og behagelig lyd. Spesiellt med tanke på subbene!! De ristet HELE garasjen, men med granitt under forsvant nesten allt...
  2. Captain Kirk

Takk for det:) Det er bare å "stjele". Fikk desverre ikke plass til mer enn 100" 16:9:( Målene er 405 bredde. 105 knevegg. 223 takhøyde. Husker ikke gradene på taket. Det blir nok bra med kvist! Du må lage byggetråd når du begynner,slik at jeg kann følge med. Er alltid kjekt med nye tråder.
  3. Captain Kirk

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue

Jeg har brukt spiro 125mm! Det skal være det beste. Det er ikke det billigste men verdt hver krone synes jeg. Flexirør er noe drit å jobbe med,tåler lite og man kan lettere få ulyder (susing)!
  4. Captain Kirk

Jepp,samme type som jeg har brukt:D
  5. Captain Kirk

Jeg kjøpte min ventilasjon av en jeg kjenner som driver ventilasjonsfirma og det var det han anbefalte. Jeg hadde litt for lite ferdig strømpe så jeg måtte ta resten med 5cm glava og pakke det inn med dampsperr tapet med gaffatape,
  6. Captain Kirk

Du bare isolerer rørene:) Du kan kjøpe ferdige isolasjonsstrømper eller bruke vanlig glava og plast. Jeg har brukt litt av begge deler:p
  7. Captain Kirk

Det er den beste malingen jeg har brukt og jeg har prøvd mye! Dekkevnen er god,de har dekkgaranti på 2 strøk. En maling som har vanvittig dekkevne og slitestyrke er jotun supreme finish. Denne er super på listverk viduskarmer osv. Jeg brukte den på sonosubbene,listene i kinoen, på podiet og...
  8. Captain Kirk

Jeg har ingenting mellom platene. Jeg har bare brukt ENORME mengder med vanlig fugger silikon i alle overganger og skjøter på første lag og overmalbar fugger (samme hva du bruker,bare ikke akryl, da den sprekker) på andre lag. Jeg synes det har fungert utmerket med tanke på lydisolering! Den...
  9. Captain Kirk

Pacific Rim (BD)

Jeg er helt enig med vurderingen din av filmen:)....Jeg digget den:D Jeg hadde lest noen lunkne kritikker og hadde ikke de helt store forventningene,men ble veldig positivt overrasket! I denne filmen kom mine nylagde sonosubber til sin rett,GUD HJELPE MEG for en bass. Det buldret og ristet så...
  10. Captain Kirk

Hei. Ang. maling og glansgrad tror jeg nok at en glans på 15 blir noe "blank". Jeg har selv malt med og anbefaler lady pure color(glans 01) som er helt suveren maling! Er heldig og har en svoger i Jotun:) Når det gjelder slette vs. profilerte MDFplater hadde jeg utvilsomt valgt slette da jeg...
  11. Captain Kirk

3d-Kino - byggetråd - Rom ferdig!!!!

Jeg har snakket med en del håndtverkere og har kommet frem til at effekten av green glue er i beste fall marginal. Pengene kan som Raymond sier brukes på mange andre bedre tiltak:).....Green glue er jo ikke akkurat billig!!
  12. Captain Kirk

Tores Byggetråd

Kjipt med hyllene:mad: Du er ikke alene om å ha uflaks med varer....Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har reklamert på ting som er skadet/dårlig eller rett og slett har sluttet å fungere:mad:
  13. Captain Kirk

Det står litt om ventilasjonen tidligere i tråden. Jeg har 125mm spirorør som jeg har isolasjonsstrømpe på, 3 stk ordentlige lydfeller(tror de er 70cm lang) og en kjempegod vifte. 2 stk innsug og 2 stk utsug, a-symetrisk plassert for max effekt. Allt er kjøpt av en jeg kjenner som driver eget...
  14. Captain Kirk

Takk! Ja det er deilig og bare løfte på lokket å slå på viften når luften blir tung:D
  15. Captain Kirk

Takker:D Ja,steinen er nydelig! Lydmessing har jeg ikke merket så mye da jeg fortsatt holder på å styre med å få den innstillt men føler at den er blitt litt mer "kontrolert"?:confused: Loddingen gikk greit og takker igjen for tips og råd:) Jeg har nå fått det nye tinnet og det blir spennende å...